//
کدخبر: ۲۴۰۱ //

پرسپولیس با رقم بالاتری مرا می‌خواست اما استقلالی شدم/از کودکی آبی بودم

مهاجم سال‌های نه چندان دور استقلال معتقد است رفع اختلاف بوجود آمده بین رحمتی و منصوریان به پیشرفت این تیم کمک خواهد کرد.

پرسپولیس با رقم بالاتری مرا می‌خواست اما استقلالی شدم/از کودکی آبی بودم
به گزارش فرتاک نیوز، عملکرد پر نوسان استقلال در فصل جاری باعث شده این تیم از کورس قهرمانی فاصله داشته باشد. از طرفی اختلاف بوجود آمده بین منصوریان و رحمتی نیز کمی باعث نگران هواداران آبی های تهرانی شده است.

 

در همین خصوص  «علی موسوی» پیشکسوت و مهاجم اسبق تیم استقلال تهران گفتگوی جالبی انجام داده است که از نظر شما می‌گذرد؛

 

ابتدا از خودتان بگویید.

 

دوره های D،B  و C مربیگری را گذرانده ام و با گرفتن مدرک دوره A  میتوانم وارد کار مربیگری شوم. هر از گاهی با پیشکسوتان استقلال برای انجام مسابقات دور هم جمع می‌شویم.

 

 بهترین خاطره فوتبالی علی موسوی چیست؟

 

بازی با دالیان چین در حضور بیش از صدهزار نفر آن هم در یک روز خاص احساس عجیبی داشت. در آن بازی 2 گل ارزشمند برای استقلال زدم و به لطف خدا راهی فینال شدیم. در آن سال از لحاظ مالی نسبت به حریفان آسیایی وضعیت خوبی نداشتیم منتها از لحاظ فنی، بازیکنان مغرور و متعصبی داشتیم. البته در آن سال با بدشانسی مقام قهرمانی آسیا را از دست دادیم.

دیگر خاطره خوب من با استقلال به بازی با تیم نیروی هوایی عراق برمی‌گردد. آن بازی زمان حکومت صدام بود و موفق شدم دقیقه 93 بازی را به تساوی بکشانم. آن گل از این جهت لذت بخش بود که در فضایی به میدان رفتیم که بعد از بازی حتی جرات بیرون رفتن هم نداشتیم و نمی‌شد احساس امنیت کنیم. در بازی برگشت هم این تیم را 2 بر صفر بردیم و به مرحله بعد صعود کردیم.

 

 

از بدترین خاطره فوتبالی‌تان هم برایمان بگویید.

 

خب همان سال می توانستیم در تهران جام قهرمانی باشگاه های آسیا را بالای سر ببریم اما بدشانسی زیاد در بازی مقابل جوبیلوایواتا آن هم در روزی که عملکرد خوبی به نمایش گذاشتیم، مانع رسیدن به این مهم شد. ناگفته نماند که روز قبل از بازی فینال یکسری اتفاقات بین بچه‌های تیم افتاده بود که همین تمرکز تیم را بر هم زده بود.

 

به جز استقلال از کدام تیم‌های بزرگ پیشنهاد داشتید؟

 

زمانی که در پاس بازی می‌کردم از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم. خاطرم هست که پیشنهاد پرسپولیس 20میلیون تومان بود و مبلغ پیشنهادی استقلال 16 میلیون. من هم بخاطر عشق و علاقه ای که از کودکی و نوجوانی به استقلال داشتم حتی به پیشنهاد پرسپولیس فکر هم نکردم و شبانه قراردادم با استقلال را امضا کردم. حتی بارها در زمان حضورم در استقلال از تیمهای مختلف پیشنهاد داشتم منتها بخاطر تعصب زیادم به رنگ آبی هرگز دوست نداشتم از استقلال جدا شوم تا جایی که متاسفانه باشگاه برای درآمدش مرا ترانسفر کرد.

 

 

 

درباره تیم پرسپولیس چه نظری دارید؟

 

پرسپولیس در بیرون برای ما رفیق است اما داخل زمین جدی‌ترین رقیب تیم ما است. وجود این تیم مانند استقلال برای فوتبال این کشور نیاز است. اگر پرسپولیس نباشد استقلال بی معنی است و اگر هم استقلال نباشد پرسپولیس دیگر معنایی ندارد.

 

شرایط حال حاضر استقلال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

قبل از شروع فصل مصاحبه کردم و گفتم تمام اقدامات باشگاه بدون کارشناسی انجام شده است. از جذب بازیکن و سرمربی گرفته تا باقی موارد.

 

 بیشتر توضیح می دهید؟

 

فصل پیش بعد از پیروزی نفت مقابل پرسپولیس جوی به راه افتاد تا آقای منصوریان به نیمکت استقلال برسد. تصمیمی احساسی از سوی مسئولان باشگاه که در نهایت عملی شد. از آن گذشته خود آقای منصوریان در جذب بازیکن موفق عمل نکرد و به جای جذب چند بازیکن برای پوشش نقاط ضعف تیم آقای مظلومی متاسفانه تمام خریدها را چشم بسته انجام داد و البته من همان موقع این روزها را پیش بینی می‌کردم.

 

فکر می‌کنید استقلال این فصل را چکونه به پایان خواهد رساند؟

 

هوای امسال استقلال پاییزی است و اگر قرار بود تیم خودش را پیدا کند باید تا الان این اتفاق می‌افتاد چرا که بیش از نیمی از بازی‌ها انجام شده است. مشکل اصلی استقلال عدم هماهنگی بازیکنان این تیم است. متاسفانه استقلال در نتیجه گیری ثبات ندارد و این مانع رسیدن تیم به جمع مدعیان خواهد شد.

 

برای رفع حاشیه بوجود آمده بین منصوریان و رحمتی چه پیشنهادی دارید؟

 

هم آقای منصوریان و هم آقای رحمتی چهره های محبوب بین هواداران استقلال هستند. اگر هواداران برای این دو بزرگوار اهمیت دارد بهتر است طی جلسه‌ای مشکلاتشان را با هم حل کنند. توصیه می‌کنم آقای رحمتی احترام مربی و بزرگتر را نگه دارد و کوتاه بیاید و آقای منصوریان هم به بزرگی آقای رحمتی در استقلال احترام بگذارد چرا که دروازه‌بان یکی از ارکان اصلی یک تیم محسوب می‌شود. به نظر من جوانگرایی درون دروازه با وجود مهدی رحمتی کار اشتباهی است. هر یک از این دو نفر اگر به این مسئله دامن بزنند نشان داده‌اند که هوادار برایشان مهم نیست اما رفع این مشکل به پیشرفت استقلال کمک زیادی خواهد کرد.

 

حرف پایانی.

 

امیدوارم روزی برسد که با یک برنامه ریزی خوب استقلال را مانند گذشته همیشه در بالای جدول ببینیم  و دل هواداران نیز همیشه شاد باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان