//
کدخبر: ۲۱۹۰ //

برترین گلزنان تاریخ پرسپولیس

طارمی موفق شد با گلزنی در دیدار برابر سایپا جمع گل‌های خود در طول ۲ سال اخیر در ترکیب پرسپولیس را به ۳۴ گل برساند و اکنون در جمع برترین‌های تاریخ این باشگاه قرار گرفته است

برترین گلزنان تاریخ پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،  مهدی طارمی که اکنون عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر را با 31 گل در اختیار دارد، توانسته 3 گل نیز در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی برای سرخپوشان به ثمر برساند و اکنون در مجموع گل‌هایش در رده پانزدهم برترین گلزنان تاریخ این باشگاه قرار گرفته است.

 

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برترین گلزنان تاریخ باشگاه پرسپولیس که البته مطابق انتظار فرشاد پیوس در صدر آن قرار دارد و بعید به نظر می‌رسد در شرایط فعلی مهاجمی بتواند به رکورد او نزدیک شود.

 

 

فرشاد پیوس – 153 گل

شماره 17 دوست داشتنی پرسپولیس که زهردارترین مهاجم این تیم شناخته می‌شد توانسته با 153 گل زده حساب خود را از دیگران کاملا سوا کند. فرشاد پیوس این تعداد گل را در طول 9 فصل بازی در این تیم و بیش از 200 بازی توانسته این آمار را به نام خود کند. در شرایط فعلی مهدی طارمی به عنوان مهاجم فعال در ترکیب پرسپولیس اختلافی 119 گله در سودای رسیدن به این مهاجم است.

 

 

علی پروین – 95

بازیکن، کاپیتان، سرمربی، مدیرعامل و ... ؛ شماره هفت پرسپولیس که وارث موفقیت‌های سرخ محسوب می‌شود، توانسته با 95 گل عملکرد فوق‌العاده‌ای از زمان حضورش در این تیم به جا بگذارد. پروین در زمان حضورش در این تیم گل‌های حساس و سرنوشت‌سازی به نام خود کرده که از جمله آن می‌توان به گل‌هایش برابر استقلال، گل به هما با ضربه کاشته دیدنی در سن 41 سالگی و ... اشاره کرد. 

 

 

 

 

 

صفر ایرانپاک  – 74 گل

دیگر مهاجم گلزن پرسپولیس در دربی هم نام خود را در شمار نفرات برتر گلزن تاریخ باشگاه قرار داده است. صفر ایرانپاک با 74 گل زده در رده سوم برترین گلزنان تاریخ باشگاه پرسپولیس قرار دارد. مهاجم مسجد سلیمانی پرسپولیس که در اولین سال حضورش در این تیم توانسته بود عنوان آقای گلی را کسب کند در سن 61 سالگی و در سوئد درگذشت.

 

 

حسین کلانی – 71 

دومین گلزن برتر دیدارهای دربی با 6 بار گلزنی در این بازی با 71 گل زده در رده چهارم برترین گلزنان پرسپولیس قرار دارد. کلانی که سابقه 4 عنوان آقای گلی را در کارنامه دارد یکی از فوتبالیست‌های تحصیل کرده محسوب می شود که توانسته مدرک مهندسی عمران خود را دریافت کند.

 

 

ناصر محمدخانی – 59 گل

مهاجم تکنیکی دهه شصت فوتبال ایران در 152 بار حضور با پیراهن پرسپولیس توانسته 59 گل به ثمر برساند و او سابقه 5 سال حضور در پرسپولیس را در کارنامه دارد و در این بین یک بار با جدایی از این تیم راهی لیگ قطر شد و بعد از سه فصل حضور در این لیگ بار دیگر به پرسپولیس بازگشت. 

 

 

علی دایی و کریم باقری – 43 گل

آقای گل جهان در ترکیب پرسپولیس توانسته 43 گل به نام خود کند و سابقه آقای گلی به همراه این تیم را در کارنامه دارد. او در سال 73 به پرسپولیس پیوست و در زمان حضورش موفق شد 38 بازی در ترکیب این تیم به خود اختصاص دهد و با درخشش در جمع سرخپوشان راهی لیگ قطر شد. ادامه موفقیت‌های این مهاجم ملی‌پوش که سابقه کسب عنوان مرد فوتبال آسیا را در کارنامه دارد با حضور در بایرن مونیخ، هرتابرلین، آرمینیابیلفد همراه شد و در ادامه بعد از حضور در الشباب به پرسپولیس بازگشت. حضور او در پرسپولیس توام با کسب عنوان آقای گلی همراه شد. 

کریم باقری، هافبک شوتزن تیم ملی که هم دوره علی دایی محسوب می‌شود نیز توانسته با 43 گل زده در کنار علی دایی قرار گیرد. از مهمترین گل‌های باقری برای پرسپولیس می‌توان به گلزنی مقابل استقلال در دربی اشاره کرد. 

 

 

 

 

مجتبی محرمی و محمد نوری - 41 گل

محرمی که سابقه بازی در بیشتر پست‌ها در ترکیب پرسپولیس را داراست با زدن 41 گل در کنار محمد نوری در رده هشتم برترین گلزنان تاریخ این باشگاه قرار دارد. بهترین بازیکن سمت چپ فوتبال ایران به انتخاب هواداران که پای تخصصی‌اش راست بود بیشتر دوران فوتبال خود را به دلیل محرومیت از دست داد و البته همیشه جزو محبوب‌ترین شماره هشت‌های تاریخ این باشگاه شناخته می‌شود.

 

محمد نوری، کاپیتان سابق پرسپولیس که اکنون راهی تراکتورسازی شده علیرغم حضور در تیمی که نتوانسته هیچگاه هواداران را از نظر کسب جام راضی نگه دارد عملکرد شخصی موفقی به خود اختصاص داده است. هافبک تکنیکی و گلزن پرسپولیس با 41 گل زده در کنار مجتبی محرمی در رده هشتم برترین گلزنان تاریخ این باشگاه قرار گرفته و شاید شانس با او یار باشد و در بازگشت دوباره به جمع این تیم بتواند آمار خود را افزایش دهد.

 

 

محمد خوردبین – ادموند بزیک – 40 گل

سرپرست فعلی پرسپولیس نیز در دوران حضورش در ترکیب این تیم توانسته بازیکنی گلزن نشان دهد و اکنون با ثبت 40 گل در رده دهم این جدول قرار گرفته است. خوردبین که سابقه حضور در استقلال به عنوان یار کمکی را در کارنامه دارد، توانسته به همراه آبی‌پوشان عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند تا از حیث در جمع پرسپولیسی‌ها متمایز باشد.

 

مهاجم ارامنه پرسپولیس با گلزنی در دربی توانست نام خود را روی زبان بیندازد و در سال‌هایی که پرسپولیس در عبور از حریف ناکام بود گل دیدنی‌اش باعث پایان این طلسم شد. بزیک که در سپاهان توانست عنوان آقای گلی را به خود اختصاص دهد و از نظر تصاحب عنوان قهرمانی با یک قهرمانی لیگ برتر، سه عنوان قهرمانی با پرسپولیس در لیگ آزادگان و سه قهرمانی جام حذفی یکی از بازیکنان پرافتخار فوتبال ایران محسوب می شود. 

 

 

علی کریمی – 38 گل

زننده زیباترین گل‌های پرسپولیس از ضربات چیپ تا شوت از میانه میدان و حرکات تکنیکی با 38 گل زده در رده دوازدهم برترین گلزنان تاریخ این باشگاه قرار دارد که او نیز البته سابقه گلزنی در دربی را در کارنامه دارد. علی کریمی با سه بار ورود و خروج در پرسپولیس و سابقه 6 سال حضور در پرسپولیس در نهایت مجبور به جدایی از این تیم و خداحافظی با پیراهن تراکتورسازی شد تا حسرت بزرگی برایش از این حیث به وجود آید.

 

 

علیرضا نیکبخت واحدی – 35 گل

یاغی بزرگ سرخابی‌ها در اوج محبوبیت در جمع آبی‌ها مجبور شد از استقلال جدا و در تصمیمی احساسی راهی پرسپولیس شد. او که بازیکنی تکنیکی و گلساز در استقلال محسوب می‌شد، در جمع پرسپولیس توانست گلزنی را نیز به عملکرد باکیفیت خود اضافه کند و از این حیث با ثبت 35 گل سیزدهمین گلزن برتر این باشگاه محسوب می شود که این آمار را در 3 سال حضورش در جمع سرخپوشان ثبت کرده و سابقه گلزنی در دربی با پیراهن پرسپولیس را نیز در کارنامه دارد.

 

 

مهدی طارمی – 34

طارمی که در فصل گذشته توانست عنوان آقای گلی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد در مسیر عبور از آمار گلزنی دیگر تاریخ‌سازان این باشگاه قرار دارد. طارمی که اکنون سومین فصل حضورش در پرسپولیس را پشت سر می‌گذارد توانسته عنوان چهاردهمین گلزن تاریخ باشگاه را به خود اختصاص دهد و این فرصت را دارد تا در پایان فصل رتبه خود در جدول را بهبود دهد. طارمی اگر در فرم ایده آل گلزنی قرار داشته باشد عبور از مرز 40 گل زده در تاریخ پرسپولیس برای او کاملا در دسترس خواهد بود. 

 

 

 

 

جواد کاظمیان - 32 گل

کاظمیان با شادی گل‌های جالب توجهش در پرسپولیس توانسته 32 گل زده در کارنامه‌اش ثبت کند تا اکنون در رده پانزدهمین گلزن تاریخ این باشگاه حضور داشته باشد. پدیده کاشانی تیم سایپا خیلی زود در جوانی توانست نظر پرسپولیسی‌ها را با درخشش خود جلب کند و در زمانی که سن کمی داشت به عنوان بازیکن ملی‌پوش به جمع سرخپوشان اضافه شد و در سه فصل ابتدایی حضورش در این تیم توانست 24 گل به نام خود کند. او در ادامه با حضور در لیگ امارات چند فصل را در حوزه خلیج فارس به کار خود ادامه داد و در ادامه و در بازگشت به ایران بعد از حضور در سپاهان به پرسپولیس بازگشت و 8 گل دیگر به نام خود ثبت کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان