//
کدخبر: ۱۸۴۶۹۳ //

گزارشگر پرحاشیه اصفهانی باز هم جنجال‌ساز شد؛ آیا گزارشگران مجاز به جانب‌داری هستند؟!

در دیدار دو تیم سپاهان و ماشین‌سازی تبریز گزارشگر مشهور شبکۀ استانی اصفهان بازهم جنجال‌ساز شد.

گزارشگر پرحاشیه اصفهانی باز هم جنجال‌ساز شد؛ آیا گزارشگران مجاز به جانب‌داری هستند؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

در دیدار حساس دو تیم سپاهان و ماشین‌سازی تبریز که از ساعت 19:15 برابر یکدیگر به میدان رفته‌اند تا بخشی از سرنوشت قهرمان فصل مشخص شود، گزارشگر مشهور شبکۀ استان اصفهان با جانب‌داری علنی خود باز هم جنجال‌ساز شد تا سیل انتقادات علیه او و افرادی که تریبون را آزادانه در اختیار چنین افرادی قرار می‌دهند به‌وجود بیاید، چرا که دیگر هیچ خط قرمز و چارچوبی برای چنین افرادی دیده ترسیم نمی‌شود.

پیش‌تر ها گزارشگران شبکه‌های استانی به طور جسته و گریخته اقدام به گزارش‌های جانب‌دارانه در مسائل فنی بازی می‌کردند که مخاطب تلویزیونی آن را به عنوان یک مزیت میزبانی تلقی می‌کرد و چندان با آن زاویه‌ای نداشت، اما امروز به طور کاملاً علنی گزارشگری همانند گزارشگر شبکه استانی اصفهان، کُری می‌خواند، نظریه صادر می‌کند و در آخر قضاوت خود را از تریبون ملی منتشر می‌کند! مسئله‌ای که باید مشخص شود بر چه اساس و برچه جوازی صورت می‌گیرد؟!

در حالی که سپاهان برابر ماشین‌سازی تبریز در حال ارائۀ نمایش است، گزارشگر نزدیک به باشگاه سپاهان، عملاً به فضای حاشیه‌ای موجود در لیگ برتر دامن می‌زند، با وجود اعلام رای قبلی از سوی کمیتۀ انضباطی  و اسناد موجود از تخلف هواداران سپاهان در دیدار برابر سپاهان، هواداران خودی را بیگناه می‌خواند و احساسات آنها را تحریک می‌کند و سپاهان را لایق کسب جام، به هر ترتیبی که شده می‌داند و حتی در مسائل فنی نیز در نقش یک کارشناس ظاهر می‌شود! آیا او یک پکیج کامل از سوی صدا و سیما برای بیننده است؟ گزارشگر؟! خبرنگار، مفسر، مسئول کمیتۀ انضباطی و ...؟!

گزارش‌های جانب‌دارانه هرگز نمی‌تواند راه حلی مفید برای مقابله با رقبا باشد، بلکه هر رقابتی در درون زمین باید شکل بگیرد و نتیجه‌اش مشخص شود و در خارج از زمین و از سوی مسئولین فوتبال، حواشی‌اش بررسی شود، اینکه یک گزارشگر اعصاب و روان مخاطب را به بازی بگیرد و از تریبونی که فقط برای یک گزارشگر تهیه شده سوءاستفاده کند و نظرات شخصی خود را به بیننده قالب کند، به هیچ عنوان رفتاری درست و حرفه‌ای نیست و به نظر می‌رسد که بازنگری دوباره‌ای باید در شرایط و قوانین گزارشگری در فوتبال ایران صورت بپذیرد، چرا که تلویزیون قابل استناد است و هر سخن نادرستی می‌تواند هنجارشکنی‌های غیرقابل جبرانی را به دنبال داشته باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان