//
کدخبر: ۵۴۴۹۶ //

اعتراض صنفی معلمان همدان+ عکس

اعتراض صنفی معلمان همدان+ عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

؛همزمان با برگزاری تجمع­های اعتراضی به مناسبت روز جهانی معلم در شهرهای بزرگ کشور، محل اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز شاهد تجمع معلمان استان بود صدها نفر از معلمان در این مراسم گردهم آمدند تا خواست­های صنفی خود را به گوش مسئولان برسانند. در این تجمع اعتراضی نزدیک به هزار نفر از معلمان  جمع شدند و شعارهای و مطالبات صنفی خود را مطرح کردند.

 

photo_ (3)

 

نادر قدیمی عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان استان همدان دراین گردهمایی اعتراضی گفت: ما علاقه به برگزاری تجمع اعتراضی نداریم اما این گردهمایی‌ها از سر ناچاری است. رویکرد غلط دولت و بی‌تفاوتی مجلس ما را ناچار به تجمع  و اعتراض کردن می­کند.

 

قدیمی در پاسخ به این پرسش که هدف ازاین گردهمایی چیست، گفت: این تجمع به مناسبت 13 مهر روزجهانی معلم با فراخوان شورای هماهنگی تشکل­های صنفی فرهنگیان کشور برگزار شد که به صورت سراسری در بیشتر شهرهای کشور درحال برگزاری است مهم‌ترین مطالبه معلمان در این تجمع اختصاص بودجه عادلانه برای آموزش و پرورش است.

 

photo_ (5)

وی  به وجود تبعیض در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تعداد دانش آموزان ما با برخی کشورهای توسعه یافته برابر است اما بودجه ما بیش از ده برابر کمتر ازاین کشور است به طورمثال بودجه آموزش و پرورش در ژاپن 146 میلیون یورو است اما درکشور ما حدود از 6 میلیارد یورو است وقتی چنین سرمایه گذاری­هایی وجود دارد، باید کشوری توسعه یافته شود و در کشور ما که نگاه نازل به مساله آموزش دارد آموزش دچار افت می‌شود، با پدیده فرار مغزها روبرو می شویم و با بی رغبتی دانش‌آموز برای تحصیل و بی رغبتی معلمان برای تدریس مواجه می‌شویم.

 

قدیمی در ادامه گفت: ما از حداقل­های ممکن برای تحصیل و تدریس بی‌بهره­ایم، ازمدارس فرسوده استفاده می‌کنیم درحالی که روی گنج خوابیده­ایم.

 

این فعال صنفی با اشاره به حقوق صنفی معلمان افزود: حقوق معلمان درحد تأمین نیازهای اولیه زندگی آن‌ها نیست ما به شدت به این موضوع اعتراض داریم انگیزه شغلی معلمان کاسته شده و این حقوق حداقلی نشان می‌دهد به فعالیت، شغل و شان معلم توهین شده و منزلتی برای ما در نظر نمی‌گیرند.

 

photo_ (1)

 

او در ادامه گفت: مساله دیگر نگاه امنیتی و حراستی به معلمان است. خواست ما برطرف کردن فضای امنیتی از عرصه فرهنگ است، رییس جمهور گفت باید امنیت فرهنگی جایگزین فرهنگ امنیتی شود اما با گذشت بیش از چهار سال فضای امنیتی در مدارس و سیستم اداری ما حاکم است مسئولان مانند دولت قبل منتظر ستایش هستند و نقد را بر نمی‌تابند. پرسش ما از رییس جمهور این است که این شعار چه زمانی جنبه عملی پیدا می‌کند؟ این دولت چه تفاوتی با دولت گذشته دارد در حالی که نه در زمینه معیشت و نه در حوزه منزلت تغییری حاصل شده ونه موانع امنیتی از سر راه معلمان برداشته شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۴۹۶ //
ارسال نظر
 
  • سعید

    من خودم به نوع کاری که داشتم با یکی از ناحیه های آموزش و پرورش استان همدان مرتبط بودم باید به جرات بگم بیش از 70 درصد معلمان آن از جهت دانش لازم برای تدریس در مدارس بی بهره بودند بیشتر آنها با پارتی به استخدام آموزش و پرورش درآمده و در هفته بیشتر از از جند ساعت تدریس نداشتند ولی متاسفانه حقوق کامل یک ماه و میگرفتند به نظر من این حقوقی که میگرفتند زیاد هم هست از یادگیری دانش آموزان میتوان به عمق دانش معلمان پی برد بیشتر دانش آموزان از طریق دیگری مثل رفتن به کلاس های خصوصی به جایی رسیدند نه از طریق روش تدریس این معلمان بی سواد شاید باور نکنید ولی حقیقت و میگم

  • معلم

    زنده باد شیر دل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان