//
کدخبر: ۷۶۸ //

چرا مشکل آلودگی هوای تهران حل نمی شود؟

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با انتقاد از تدوام بی توجهی های بدنه دولت به لزوم پرداخت معوقات در بخش توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه متروی شهر تهران گفت: درست است که مسئولان بخش های مختلف دولت بارها در رسانه ها با لحن دلسوزانه ای به طرح موضوعاتی همچون فرهنگ سازی به استفاده همگانی از وسایط حمل و نقل عمومی و پرهیز از تردد با خودروهای شخصی می پردازند، اما این توصیه ها در حدد شعار باقی می مانند و تنها مجموعه ای که عملا به فکر سلامت و تامین رفاه شهروندان است، شهرداری است.

چرا مشکل آلودگی هوای تهران حل نمی شود؟

ابوالفضل قناعتی  با انتقاد از تدوام شرایط نامناسب هوای تهران که هر هفته به طریقی خودنمایی می کند، تصریح کرد: آلودگی و وارونگی هوا از یک طرف و محدودیت های ترافیکی از سوی دیگر معیشت شهروندان را به مخاطره انداخته آن هم در شرایطی که همه مسئولان وظیفه دارند تا از جان و سلامتی شهروندان حفاظت کنند، اما در عمل شاهد هستیم که دلسوزی های پندگونه مسئولان دولتی در حد کلام باقی می ماند و شکل عملیاتی به خود نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در شرایط سخت سال های اخیر و کمبود بودجه ها تلاش کرده تا بخش قابل توجهی از خطوط مترو را توسعه دهد، ادامه داد: اینکه یک مسئول بیاید در زمینه های مختلف از جمله فرهنگ سازی استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی صحبت کند، به معنای اهتمام دولت به توسعه مترو در تهران نیست. کما اینکه در سال های اخیر تنها عدد معوقات دولت در این بخش و سایر بخش ها رشد کرده و عملا اتفاقی رخ نداده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم همگی آگاه هستند که تنها راه مبارزه با آلودگی هوای پایتخت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است، خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل مردم مسئولان دولتی قرار دارند که اقدامات شان در حد حرف است و در مقام عمل ثابت کرده اند که سلامتی مردم چندان برای شان مهم نیست.

قناعتی با یادآوری اینکه عملکرد شهرداری تهران در سال های اخیر در ابعاد مختلف به ویژه توسعه مترو ثابت کرده که جان انسان ها برایش ارزش دارد، بیان کرد: تجلی این اهمیت در توسعه و تداوم100 کیلومتری خطوط، افتتاح ایستگاه های جدید و فعالیت بیش از 20 هزار نفر در 80 جبهه کاری مترو است، آن هم در وضعیتی که کشور با کمبود بودجه در شرایط عمومی مواجه است و این کمبودها منجر به رکود بازار مسکن و کاهش درآمدهای شهرداری تهران از این محل نیز شده است.

وی با انتقاد از اینکه مسئولان دولتی با آگاهی از اهمیت هزینه کرد این پروژه ها، برنامه ریزی بودجه ای در این زمینه نکرده و نمی کنند به طوری که پرونده تخصیص سهم 50 درصدی در توسعه مترو و 80درصدی در توسعه ناوگان اتوبوسرانی روی میز دولتی ها باز است، عنوان کرد: وقتی این نحوه برخورد را واکاوی می کنیم واضح و مبرهن است که بدنه دولت اهتمامی به این مسائل مهم که حیات شهر و شهروندان را تحت تاثیر خود قرار می دهد، ندارند و به نظر نیز نمی رسد که تصمیمی داشته باشد تا با نگاه مردم محوری به رفع مشکلات پایتخت و سایر شهرها بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۸ //
ارسال نظر
 
  • ناصر

    چون اراده ای برای حلش وجود ندارد و تنها همه مسئولین حرفش را میزنند!

  • مرادی

    اگر کمی مسئولین همت کنند و دولت هم نسبت به پرداخت سهم مترو و ناوگان های عمومی اق دام کند شاید بشود کمی از مشکلات را حل کر د.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان