//
کدخبر: ۷۰۲۰۵ //

جزئیاتی از فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

مدیرکل متوسطه اول و مسئول کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، جزئیاتی از فرایند انتخاب مدیران مدارس را تشریح کرد.

جزئیاتی از فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس
به گزارش فرتاک نیوز،

 عظیم محبی مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش و مسئول کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، توضیحاتی در زمینه چگونگی این فرآیند ارائه داد.

 

وی گفت: این موضوع حدود ۳ ماه قبل با فراخوان نظرخواهی از همکاران توسط وزیر آموزش و پرورش مطرح شد؛ ایده اصلی این موضوع این است که سامانه‌ای طراحی شود تا فرهنگیانی که داوطلب مدیریت مدرسه هستند بتوانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

 

محبی با بیان انیکه فرهنگیان با ارائه نظرات خود با این ایده اعلام موافقت کرده و این حرکت را گامی در جهت شایستگی‌گزینی مدیران مدارس تلقی کردند، افزود: در مرحله اول پس از تحلیل نظرات فرهنگیان، کمیته‌ای از نمایندگان معاونت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و فرآیند این کار را مورد بررسی قرار دادند.

 

وی به فرایند کار اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته انتخاب و انتصاب در مناطق آموزش و پرورش جهت مشخص کردن مدارسی که نیاز به مدیر دارند، اطلاع رسانی به فرهنگیان جهت مراجعه به سامانه جهت مطلع شدن از شرایط احراز مدیریت، اعلام داوطلبی در سامانه پس از مطالعه شرایط احراز مدیران در هر دوره تحصیلی، تکمیل سوابق پرسنلی و عملکردی در سامانه و مشاهده امتیاز خود پس از تأیید کمیته، برگزاری آزمون برای فرهنگیان داوطلب مدیریت پس از مراحل اداری و قانونی و مصاحبه از افرادی که ۳۰ درصد نمره را درآزمون کسب کرده باشند، فرانید کار است.

 

مسئول کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس افزود: افراد کاندیدا در سه مرحله امتیازاتی را کسب خواهند کرد که این امتیازات، برای سوابق پرسنلی و عملکردی ۲۰۰ امتیاز، برای آزمون ۲۰۰ امتیاز و برای مصاحبه ۴۰۰ امتیاز درنظرگرفته شده است؛ سرفصل‌های آزمون از سند تحول، آیین نامه اجرایی مدارس، اصول راهنمایی و مشاوره و مدیریت خواهد بود که منابع آن در سامانه قرار داده خواهد شد.

 

وی درباره وضعیت فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت: پیش نویس بخشنامه جهت ابلاغ آماده شده و دراین بخشنامه پیش بینی شده است که در سال اول در مراکز استانی این روش عملیاتی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۲۰۵ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    طبق فرم سوابق عملکردی انتخاب مدیران برای انتخاب مدیران ابتدایی امتیازی برای سابقه خدمت در ابتدایی لحاظ نشده است وعملا حق چند ساله خدمت آنها درابتدا درنظر نگرفته شده است لطفا رسیدگی شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان