//
کدخبر: ۶۴۳۳۵ //

وقوع زلزله با قدرت بالا در تهران پیش بینی نمی‌شود

رئیس سابق پژوهشکده سوانح طبیعی گفت: در طول شبانه روز بیش از ۲۰ زمین لرزه در تهران رخ می‌دهد، اما این زلزله‌ها بزرگی بیش از ۳ و نیم ریشتر نداشته و وقوع زلزله‌هایی با قدرت بالا در تهران پیش بینی نمی‌شود.

وقوع زلزله با قدرت بالا در تهران پیش بینی نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود فاطمی عقدا گفت: زلزله کرمانشاه و زلزله کرمان هر دو شدت زیادی داشتند و به همین خاطر پس لرزه هایی که در این مناطق رخ می دهد غیر طبیعی نیست.

 

وی افزود: مردم نباید نگران وقوع زلزله هایی به بزرگی زمین لرزه اولیه باشند، زیرا پس از وقوع نخستین زمین لرزه با شدت زیاد، مابقی زلزله ها پس لرزه بوده و خطری بیش از زمین لرزه اولیه ندارند.

 

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی با اشاره به وقوع پس لرزه های متوسط در منطقه اظهارکرد: پس لرزه های ۵ و ۶ ریشتر با توجه به شدت اولیه زلزله دارای حد متوسط به شمار می آید و شدت تخریب آن ها از زمین لرزه ابتدایی بیشتر نیست.

 

فاطمی عقدا با تاکید بر ادامه دار بودن زمین لرزه ها در استان های کرمانشاه و کرمان خاطرنشان کرد: مردم مناطق مختلف کرمان و کرمانشاه باید بدانند این امکان وجود دارد که تا یک سال آینده در نزدیکی کانون زلزله، پس لرزه های بزرگ با قدرت ۵ و ۶ ریشتر رخ دهد و این شرایط ادامه خواهد داشت.

 

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در خصوص حاشیه های مطرح شده پیرامون وقوع زمین لرزه در استان تهران تصریح کرد: در شرایط کنونی مشکل خاصی در شهر تهران وجود ندارد و بر اساس بررسی های صورت گرفته، وقوع زمین لرزه هایی با قدرت بالا در این برهه زمانی برای تهران عملی نیست.

 

وی وقوع زمین لرزه در شهر ها را اتفاقی عادی دانست و بیان کرد: در شهر تهران در طول شبانه روز بیش از ۲۰ زمین لرزه رخ می دهد، اما این زمین لرزه ها به این خاطر که بزرگی بین ۲ تا ۳ و نیم ریشتر دارند خطراتی را برای شهروندان نداشته و حتی احساس نیز نمی شوند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اتاق خبر 24
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان