//
کدخبر: ۵۸۱ //

دغدغه جامعه هنری نسبت به وضعیت پسماند پایتخت

هدیه تهرانی و جمعی از اهالی سینما به دنبال دغدغه زیست محیطی ایجاد شده در میان هنرمندان به عنوان نمایندگان جامعه هنری از ایستگاه میانی خدمات شهری در بیهقی و مجتمع پردازش ودفع آرادکوه بازدید کرده و در جریان نحوه مدیریت پسماند شهر تهران قرار گرفتند.

دغدغه جامعه هنری نسبت به وضعیت پسماند پایتخت

هدیه تهرانی و جمعی از اهالی سینما در مجتمع دفع و پردازش آرادکوه حاضر شده و طی جلسه‌ای که با حضور دکتر جعفری مدیرعامل، معاون پردازش و دفع و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برگزارشد؛ از دغدغه جامعه هنری نسبت به وضعیت محیط زیست پایتخت گفت و برای همکاری با مدیریت شهری در راستای اجرای برنامه‌های زیست محیطی اعلام آمادگی کرد.

هدیه تهرانی به عنوان عضوی از جامعه هنرمندان برای هشدار به مردم درخصوص کم توجهی به نحوه صحیح مدیریت پسماند در مبدا، قول مساعد داد و تصریح کرد: نهایت تلاش خود را در جهت فرهنگ‌سازی عمومی برای کاهش تولید پسماند و تفکیک در مبدا به کار خواهم بست و در این مسیر یکی از همراهان مدیریت شهری خواهم بود.

در ادامه دکتر جعفری به سیر مدیریت پسماند شهر تهران از جمع‌آوری و انتقال تا امحا و دفع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه اشاره کرد و توضیح داد: پسماندهای پایتخت پس از ورود به این مرکز در بخش‌های مختلف هم‌چون خطوط پردازش، واحدهای پالایش کمپوست، سامانه ریجکت سوز و واحد تصفیه‌خانه شیرابه مورد پردازش قرار می‌گیرند.

وی با بیان این مطلب که وسیع‌ترین سایت هوادهی پسماندهای تر خاورمیانه متعلق به شهر تهران است، ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند ظرف یک سال گذشته توانست با اقدامات کارشناسانه خود، دریاچه شیرابه‌ای که طی 50سال گذشته از تجمع پسماند در کهریزک تشکیل شده بود را خشک کرده و در زمین‌های اطراف آن فضای سبز ایجاد نماید.

این نشست که پس از بازدید از محل ایستگاه میانی خدمات شهری بیهقی آغاز شد با دیدار از واحدهای مذکور و سلول دفن بهداشتی ویژه دفن پسماندهای بهداشتی و درمانی مجتمع دفع و پردازش آرادکوه، به پایان رسید.

گفتنی است؛ در جریان این دیدار توضیحات لازم درخصوص فعالیت‌های سازمان، اهم طرح‌های به اجرا درآمده و پروژه‌های زیست محیطی سازمان به بازدیدکنندگان ارائه شد.

 

منبع: آریا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان