//
کدخبر: ۴۶۰۴ //

دولت؛ پروژه حذف قالیباف را کلید زد/ آخوندی مدیریت شهری را سازش گر با سوداگران دانست

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نتیجه سوداگری در مدیریت شهری سانحه پلاسکو است، گفت: وقتی مدیریت شهری تجارت پیشه باشد ماموریت خود را سازش با سوداگران می‌بیند و نتیجه آن هم وقوع این بحران‌ها است و متاسفانه رسانه ملی هم در مورد خطرات مدیریت شهری در حق مردم جفا می‌کند.

دولت؛ پروژه حذف قالیباف را کلید زد/ آخوندی مدیریت شهری را سازش گر با سوداگران دانست

به گزارش فرتاک نیوز، عباس آخوندی در دومین همایش شهرسازی ریل پایه با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: آنچه در فروریزش ساختمان پلاسکو رخ داد تنها تحقق یک مخاطره از مخاطرات احتمالی این گونه در زندگی شهری و توسعه شهری است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیریت شهری تجارت پیشه، ماموریت اصلی خود را سازش با سوداگران می‌بیند، تاکید کرد: این نوع مدیریت شهری نتیجه‌ای جز شکل‌گیری بحران‌ها ندارد و این بحران‌ها ممکن است هر روز در این نوع مدیریت شهری رخ دهد.

آخوندی با انتقاد از رویکرد رسانه ملی برای پوشش این سانحه گفت:‌ متاسفانه این روزها می‌بینم که رسانه ملی تمام موضوع به سانحه برای یک ساختمان کاهش می‌دهد و این نوع رویکرد رسانه ملی جفا در حق مردم است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نگاه ما باید به اولویت بندی در نگاه شهری باشد اگر محور توسعه را شهروند، جابجایی و محیط زیست بدانیم قاعدتا تخصیص بودجه‌های عظیم در اداره شهر باید تغییر کند.

آخوندی با بیان اینکه بودجه شهرداری‌ها ارقام بسیار بزرگی است ، ادامه داد: اینکه بودجه  17 هزار میلیاردی شهر تهران را چگونه و به چه چیزی تخصیص دهیم نکته مهمی است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سوداگری در شهر بر شهر غلبه کرده و نتیجه این سوداگری‌ها چیزی جز بحران‌هایی  مانند سانحه پلاسکو نیست.

فرتاک نیوز؛ اهالی فن بخوبی می دانند که سخنان آخوندی را نمی توان یک اظهار نظر ساده و شخصی در راستای حادثه پلاسکو قلمداد نمود و این سخنان شاید سرآغازی باشد برای تسخیر  ساختمان خیابان یهشت که برای اصلاح طلبان سالها به رویا تبدیل شده است.

سخنان وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش شهرسازی ریل پایه دارای نکاتی کلیدی و انتقادی از مدیریت شهری حال حاضر است و با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر تهران و در نهایت سپردن کاید ساختمان خیابان بهشت به دست شهردار منتخب، حرف های وزیر راه و شهرسازی را باید کلید خوردن پروژه حذف قالیباف از ساختمان بهشت دانست و این در حالی است که شهردار تهران و تیم همراه او، دوست دارند در شورای پنجم نیز در این ساختمان مدیریت خود را ادامه دهند و باید به انتظار نشست و دید که آیا پروژه حذف محمدباقرقالیباف از چه زمانی به طور علنی اعلام می شود و آیا این پروژه می تواند در نهایت به سرانجام برسد یا این که بهشت نشینان هم چنان این ساختمان را در تسخیر خود خواهند داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۴ //
ارسال نظر
 
  • مهدی

    آقای آخوندی دلسوزی شما برای مردم کاملا م حرز شده!!!
    لطفا شما حرف از مردم نز نید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان