//
کدخبر: ۴۵۶۳۳۱ //
رئیس ستاد انتخابات استان :

کاندیداهای کرمانشاه می‌توانند ۸۰۰ نماینده برای نظارت بر صندوق‌های رای معرفی کنند

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: هر کدام از کاندیداهای شهرستان کرمانشاه می‌توانند ۲۰۰ نماینده برای نظارت بر صندوق‌های اخذ رای معرفی نمایند.

 کاندیداهای کرمانشاه می‌توانند ۸۰۰ نماینده برای نظارت بر صندوق‌های رای معرفی کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

 نشست خبری رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اصحاب رسانه عصر امروز( نهم‌ اریبهشت)برگزار شد

"علی شعبانی" با اشاره به اجرای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت اظهار کرد:در دور اول از شش حوزه انتخابیه استان پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و در شهرستان کرمانشاه نیز آقای محمد رشیدی با کسب حد نصاب قانونی آرا به عنوان نماینده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

وی افزود: در دور دوم‌ چهار نفر شامل؛ آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بیشترین میزان رای را داشتند برای کسب دو کرسی باقیمانده باهم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: در انتخابات دور دوم که ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود بر اساس اختیارات قانونی می‌توانیم تعداد صندوق‌های اخذ رای را ۳۰ درصد کاهش دهیم اما فضای رقابت در عرصه جغرافیایی را حفظ کردیم و همان ۶۴۵ صندوق اخذ رای شامل؛۵۴۵ صندوق شهری و ۱۰۰ صندوق روستایی که در دور اول وجود داشت را در شهر کرمانشاه مستقر می‌کنیم.

 به گفته شعبانی با توجه به اینکه فرآیند انتخابات شهرستان کرمانشاه در دور دوم به صورت کاملا الکترونیک است گفت: در دور اول فقط احراز هویت به صورت الکترونیک انجام می‌شد  اما در این دوره احراز هویت و رای‌گیری کاملا الکترونیک است.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون در این دوره از انتخابات فقط کسانی که در دور اول از حوزه انتخابیه کرمانشاه رای داده‌اند می‌توانند رای دهند یا کسانی که در دور اول اصلا رای‌ نداده‌اند.

شعبانی اشاره‌ای هم به زمان تبلیغات داوطلبین داشت و گفت: تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت‌ آغاز و تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت به اتمام خواهد رسید

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات به دلیل رقابت شدید که نیاز به وقت بیشتری دارد تغییراتی در عوامل نظارتی نخواهیم داشت ولی به دلیل اینکه فرآیند انتخابات به صورت تمام الکترونیک است تعداد عوامل اجرایی کاهش خواهد یافت.Untitled

وی خاطرنشان کرد: در راستای کسب اطمینان از سلامت انتخابات به تمامی کاندیداها ابلاغ شده که هر کدام از آنها می‌توانند ۲۰۰ نفر را به عنوان نماینده انتخاب نمایند که ناظر بر صندوق‌های رای باشد و هر نفر نیز می‌تواند برای نظارت بر سه صندوق معرفی شود.

شعبانی گفت: فرآیند اخذ رای در دستگاه اخذ رای بدون دخالت هیچ فردی انجام می‌گیرد و پس از اخذ رای حافظه دستگاه تعداد آرا هر فرد را اعلام می‌نماید و پس از ثبت صورت‌جلسه اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان یادآور شد:پس از  اتمام زمان رای‌گیری با تایید هیات نظارت  صورتجلسه تنظیم میشود و پس از ارائه به وزارت کشور نتایج در همان ساعات اولیه اعلام خواهد شد.

وی کد انتخاباتی آقایان عبدالرضا  مصری را ۴۴ فضل‌الله رنجبر را ۳۳، ابزارهای رحیمی زنگنه را ۲۲ و جهانبخش امینی را ۱۱ و بر اساس حروف الفبا اعلام کرد و گفت: زمان اخذ رای از ساعت هشت صبح روز ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا ساعت ۶ بعدازظهر ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم تمدید خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۳۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان