//
کدخبر: ۴۵۵۲۷۵ //
شهردار کرمانشاه خبر داد؛

جمع‌آوری ۷۰۰۰ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر/ رفع مشکلات عمرانی و خدماتی با اولویت‌ در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه انجام می‌شود

شهردار کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۷۰۰۰ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر جمع‌آوری شدند.

 جمع‌آوری ۷۰۰۰ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر/ رفع مشکلات عمرانی و خدماتی با اولویت‌ در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه انجام می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

بازدید میدانی استاندار، معاونین عمرانی استانداری، فرماندار، شهردار و معاونین شهرداری از سطح منطقه پنج شهرداری کرمانشاه امروز (اول اردیبهشت) انجام گرفت.

"نادر نوروزی" شهردار کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته مقرر شد در سال ۱۴۰۳ تمرکز بیشتری بر مناطق شهری کرمانشاه با حضور شهرداری و مسئولین شهرستان کرمانشاه با ارائه فعالیت جهادی، عمرانی و خدماتی انجام گیرد که در این زمینه از پنجم فروردین ماه سال جاری طرح رفع موانع و مشکلات حوزه شهری از منطقه پنج شهرداری کرمانشاه آغاز شد و به تدریج در هفت منطقه دیگر شهرداری نیز بر اساس اولویت انجام‌خواهد گرفت.

وی از جمله اقدامات شهرداری در اجرای این طرح در منطقه پنج را جدول‌گذاری، آسفالت، پیگیری و دفع آب‌های سطحی، مقابله با تخلفات ساختمانی، ساماندهی پروانه‌های ساختمانی، تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه‌ای و ... عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته کارهای مربوط به حوزه خدمات شهری در مناطق ۵ و ۷ شهرداری به بخش خصوصی سپرده شده که امیدواریم معضلات موجود در حوزه پسماند و نظافت و روفت‌ روب شهری در این مناطق به نحو مطلوبی انجام شود.

شهردار کرمانشاه در ادامه به معضل سگ‌های ولگرد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تماس‌های بسیاری از سوی همشهریان با سامانه ۱۳۷ شهرداری کرمانشاه مبنی بر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر داشتیم طی این مدت  ۷۰۰۰ قلاده سگ از سطح  شهر کرمانشاه جمع‌آوری شده و در حال حاضر نیز آمار تماس‌ها در سامانه ۱۳۷ نشان می‌دهد تعداد قابل توجه‌ای از این سگ‌ها جمع‌آوری شده‌اند.

نوروزی یکی دیگر از معضلات شهری در کرمانشاه را سرقت قطعات و تجهیزات فلزی عنوان کرد و گفت: به مثابه سرقت صندلی‌ها، وسایل بازی کودکان در پارک‌ها و اماکن تفریحی سرقت آهن‌آلات پل‌های عابر پیاده هم یکی از موضوعات مهم در کرمانشاه است  و هر چند ترمیم این پل‌ها در اسرع وقت انجام می‌گیرد اما باز‌هم سرقت می‌شوند و در این زمینه قصد داریم به جای سازه‌های فلزی از سازه‌های بتنی استفاده نماییم تا در کاهش این سرقت‌ها سهیم شویم.

شهردار کرمانشاه به احداث شهربازی کرمانشاه نیز اشاره‌ای داشت و گفت: پرونده سرمایه‌گذار پیشین این طرح خارج از وقت رسیدگی در دست بررسی و دستور کار قرار دارد که به محض انجام در سال جاری برای احداث شهربازی به سرمایه‌گذار جدید واگذار خواهد شد.

وی در ادامه سرانه فضای سبز استاندارد در کشور را ۱۷ متر مربع عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در کرمانشاه بین ۱۰ تا ۱۱ متر است و که با احداث بوستان‌های جدید این میزان افزایش خواهد  داشت.

 به گفته شهردار کلانشهر کرمانشاه در سال گذشته عملیات اجرایی احداث ۱۰ بوستان جدید در شهر کرمانشاه آغاز شده که چهار بوستان آن در مناطق ۵،۶،۸ و یک احداث شده و ساخت چهار بوستان دیگر نیز در حال  انجام است.

 خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان