//
کدخبر: ۴۲۰۴۱۱ //

بارش‌های پاییزی کرمانشاه در حد نرمال!

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های نرمال برای پاییز امسال کرمانشاه، گفت: این احتمال وجود دارد که بارش‌های موثر پاییزه زودتر رخ دهد.

بارش‌های پاییزی کرمانشاه در حد نرمال!
به گزارش فرتاک نیوز،

علی محمد زورآوند در گفت‌وگویی، با اشاره به وضعیت بارش‌های پاییز امسال در استان کرمانشاه، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از بارش نرمال و حتی در حالت خوشبینانه بیش از نرمال برای پاییز امسال است.

وی میانگین بارش‌های نرمال پاییز کرمانشاه را بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود پاییز امسال به همین میزان یا حتی بیشتر بارش داشته باشیم.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه براساس بررسی‌ها وضعیت بارش‌های پاییز امسال کرمانشاه نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود، یادآور شد: میانگین بارش های پاییزی سال گذشته کرمانشاه حدود ۴۳ میلی‌متر بود.

زورآوند از احتمال وقوع زودتر بارش‌های موثر پاییزی برای امسال نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: معمولا احتمال وقوع بارش‌های موثر در نیمه آبان بیشتر است که امسال پیش بینی می‌شود این بارش‌ها اوایل آبان رخ دهد.

وی با پیش بینی اینکه امسال وزن بیشتر بارش‌های پاییزی مربوط به آبان ماه باشد و در آذر نیز بارش‌هایی به اندازه نرمال داشته باشیم، تاکید کرد: اگرچه در برخی سال‌ها از جمله سال گذشته در مهرماه بارش چندانی نداشتیم، اما امسال شانس بارش در مهر ماه و خصوصا نیمه دوم آن وجود دارد.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه گفت: البته نباید فراموش کنیم دقت پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده و امکان ایجاد تغییراتی در آن وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۴۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان