//
کدخبر: ۴۱۶۲ //

وزیر کشور: تشکیل کمیته دولت درباره پلاسکو صبح امروز

وزیر کشور گفت: بر اساس تصمیم هیات دولت قرار شد کمیته‌ای با حضور وزرای اقتصادی و وزیر کشور درباره حادثه پلاسکو تشکیل شود که صبح امروز این کمیته تشکیل جلسه داد.

به گزارش فرتاک نیوز:عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه برگزاری اجلاس مشاوران استاندار و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی حادثه پلاسکو خوب پیش می‌رود. البته سرعت آن باید افزایش پیدا کند. با برداشته شدن تیرآهن‌ها و برش مفتول‌ها از دیروز سرعت کار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی در ادامه گفت: در زمینه کمک رسانی به مردم و آسیب دیدگان در جلسه هیات دولت جلسه‌ای را دیروز در دولت داشتیم البته قبلا اقداماتی انجام شده و رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرده بود که دو ساله پاساژی را در محل پلاسکو می‌سازد و قرار است محل موقتی برای کاسبان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: لازم است به موضوع بیمه و خسارات‌ها و مالیات توجه شود. در جلسه دیروز هیات دولت گزارشی را در این زمینه‌ها ارائه دادیم و رئیس جمهور دستور تشکیل کمیته‌ای با حضور وزرای اقتصادی و وزیر کشور داد و قرار است این کمیسیون درباره ابعاد مختلف حادثه پلاسکو مانند بیمه، خسارت و ... تصمیم گیری کند.

وزیر کشور با بیان اینکه ریزش پلاسکو حادثه عظیمی است اظهار کرد: این حادثه متاثر کننده بوده است و دولت از دقایق اول وقوع آن همه امکانات دستگاه‌های اجرایی را به کار گرفت.

وی اضافه کرد: دستور ویژه‌ای از طرف رئیس جمهور برای پیگیری علل حادثه پلاسکو به من داده شد البته انجام این کار زمان بر است و جلسات مربوط به این موضوع را از همان روز برگزار کردیم و در این زمینه تقسیم کار شده و نقشه راه تهیه شده است. محور فعالیت‌های ما تقویت بعد پیشگیری است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستورهای داده شده این است که حداکثر تا دو سه هفته آینده ساختمان‌هایی که وضعیتی مشابه پلاسکو دارند را شناسایی کنیم و دستورالعملی برای دفع خطرات احتمالی و تقویت شرایط ایمنی آنها داشته باشیم.

 

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان