//
کدخبر: ۴۱۵۲۲۲ //

علت واقعی تعطیلی ۲ روزه کشور مشخص شد؟!

یک منبع آگاه اعلام کرد علاوه بر شدت گرما، کاهش تولید برق هم از دلایل تصمیم برای تعطیلات پایان هفته بوده است.

علت واقعی تعطیلی ۲ روزه کشور مشخص شد؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه پیام ما نوشت؛ ساعتی پس از آنکه سخنگوی دولت از تصمیم دولت برای تعطیلی سراسری در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد؛ یک منبع آگاه اعلام کرد علاوه بر شدت گرما، کاهش تولید برق هم از دلایل این تصمیم بوده است.

 

بنا به اعلام این منبع نزدیک به وزارت نیرو، شدت گرمای هوا و افزایش مصرف برق در روزهای گذشته باعث شده تا نیروگاه‌های برق‌آبی سدهای کارون سه و چهار بیش از ظرفیت عرفی برق تولید کنند.

به گفته او، این نیروگاه‌ها بعضا بیش از بیست ساعت در شبانه روز هم برق تولید کرده‌اند و به همین دلیل با افت منابع آبی روبه‌رو شده‌اند. از همین رو این دو نیروگاه فعلا از مدار تولید خارج شده‌اند.

 

لازم به ذکر است که این موضوع تاکنون از سوی وزارت نیرو رد یا تایید نشد.

 
 

در همین حال سخنگوی صنعت برق کشور هم دیروز بدون اشاره به وضعیت نیروگاه‌های کارون سه و چهار، بر لزوم کاهش مصرف برق تاکید کرد. رجبی مشهدی با بیان اینکه عبور میزان مصرف برق از ۷۲ هزار مگاوات عدد بسیار بزرگی است، گفت: برای تامین این میزان برق، دستاندرکاران این صنعت در نیروگاه‌ها و شبکه‌های توزیع باید تلاش بسیاری کنند.

او تاکید کرد به رغم تعطیلی دو روزه همچنان به مدیریت مصرف برق نیاز است و مردم در ساعات اوج مصرف از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند. همچنین از دور کُند کولرهای آبی استفاده کنند و دمای کولرهای گازی را روی ۲۴ درجه و بالاتر تنظیم کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان