//
کدخبر: ۳۸۱۳۹۲ //

بارش پراکنده برف و باران در استان کرمانشاه تا روز دوشنبه تداوم دارد

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش پراکنده برف و باران به ویژه در نیمه غربی استان تا روز دوشنبه هفته جاری تداوم دارد.

بارش پراکنده برف و باران در استان کرمانشاه تا روز دوشنبه تداوم دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

«سعید قاسمی» عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، در ادامه فعالیت سامانه اخیر، همچنان تا روز دوشنبه، در بعضی ساعات شاهد بارش های پراکنده ای از باران و برف همراه با وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: احتمال بارش، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، به خصوص برای نیمه غربی استان بیشتر به نظر می رسد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: طی این مدت، با توجه به وجود رطوبت در سطوح زیرین جو، شرایط برای تشکیل مه، به ویژه در اوایل روز و در نواحی کوهستانی و مرطوب فراهم است.

قاسمی یادآور شد: به دنبال این وضعیت، از روز سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری به دلیل استقرار شرایط به نسبت پایدار در منطقه، پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی شود.

وی با بیان اینکه دمای شبانه که تا روز دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت و در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در غالب نقاط استان روندی رو به کاهش خواهد داشت، گفت: در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده، سامانه ناپایدار دیگری، ضمن تعدیل دمای هوا، به تناوب سبب بارندگی در سطح استان خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته به طور میانگین حدود ۱۵ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است، افزود: با احتساب این میزان بارش میانگین بارندگی های سال زراعی جاری در استان به ۹۱ میلی متر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه و نسبت به بلند مدت ۴۶ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی کرمانشاه دارای ۲۴ ایستگاه هواشناسی است که از این تعداد پنج ایستگاه (سینوبتیک) اصلی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان