//
کدخبر: ۴۳۷۸۶۵ //
خودرو|خودروهای کانسپت جهان

بهترین خودروهای کانسپت جهان در سال ۲۰۲۳

بهترین خودروهای کانسپت جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند. در این مقاله با بهترین خودروهای مفهومی سال ۲۰۲۳ که از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برند، آشنا خواهیم شد.

بهترین خودروهای کانسپت جهان در سال ۲۰۲۳
به گزارش فرتاک نیوز،

خودروسازان بزرگ طی سال ۲۰۲۳ با حضور در نمایشگاه‌های مختلف از خودروهای مفهومی خود پرده برداشتند. این خودروها با مرحله تولید انبوه فاصله زیادی دارند، اما الهام‌بخش طراحی محصولات جدید خودروسازان خواهند بود. در همین راستا به‌تازگی لیستی از بهترین خودروهای کانسپت جهان در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که در ادامه به بررسی خودروهای این لیست خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین خودروهای کانسپت جهان

از میان خودروهای مفهومی متعددی که در سال جاری میلادی در نمایشگاه‌های مختلف به معرض نمایش درآمدند و توانستند نگاه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند، در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با ۱۰ خودرو مفهومی برتر سال ۲۰۲۳ آشنا خواهیم شد.

1. کانسپت پژو اینسپشن EV

بهترین خودروهای کانسپت جهان

پژو در نمایشگاه Electronics Show 2023 در لاس وگاس از یکی از بهترین خودروهای کانسپت جهان در سال 2023 به نام پژو اینسپشن برقی پرده برداشت. این خودرو که آینده خودروهای برقی پژو محسوب می‌شود، روی پلتفرم STLA Large توسعه پیدا کرده است. همچنین در بخش طراحی بیرونی، نمای عقب آن متمایز با سایر بخش‌ها است؛ جایی که لبه‌های بسیار تیز آن جلب توجه می‌کند.

کانسپت مفهومی پژو Inception در بخش کابین به یک فرمان مستطیلی و یک داشبورد مینمیال و ساده مجهز شده است. این خودرو از دو پیشرانه برقی با قدرت 680 اسب بخار بهره می‌برد و می‌تواند ظرف مدت کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

2. مرسدس Vision One-Eleven

بهترین خودروهای کانسپت جهان

شرکت مرسدس بنز در دهه 1960 و اوایل دهه 1970 با هدف رقابت با محصولات فراری و لامبورگینی یک سوپرکار به نام C-111 را روانه بازار کرده بود و اکنون نیز یک خودرو مفهومی با نام ویژن One-Eleven را بر پایه آن سوپرکار افسانه‌ای معرفی کرد و توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند.

ویژن One-Eleven در قالب یک خودرو اسپرت برقی طراحی شده و از طراحی ظاهری منحصربه‌فردی بهره می‌برد. رنگ براق مسی و رینگ‌های با قطر بزرگ نیز باعث شدند این خودرو بسیار خاص به نظر برسد.

3. کانسپت پینین فارینا Pura

بهترین خودروهای کانسپت جهان

پینین فارینا در هفته خودرو مونتری در ماه اگوست سال 2023 از یکی از بهترین خودروهای کانسپت جهان در سال 2023 با نام پورا ویژن پرده برداشت. این خودروساز کانسپت جدید خود را به‌عنوان یک خودرو لوکس برقی چند منظوره (e-LUV) معرفی کرده که قصد دارد با الهام از آن محصولات برقی جدید خود را طراحی کند.

4. پورشه Vision 357

بهترین خودروهای کانسپت جهان

پورشه در سال ۲۰۲۳ از خودرو آیکونیک پورشه ۳۵۶ که به‌عنوان یکی از خودروهای کلاسیک این خودروساز محسوب می‌شود، در قالب یک خودرو مفهومی با نام پورشه ویژن ۳۵۷ پرده برداشت. طراحان به مناسبت ۷۵ سالگی پورشه ۳۵۶ روی درهای آن از لوگوی تزئینی ۷۵ استفاده کردند. البته پورشه ویژن ۳۵۷ در واقع طبق مدل پورشه 718 کایمن GT 4 RS توسعه پیدا کرده است.

با وجود این‌که پورشه برای سال آینده روی تولید خودروهای برقی تمرکز کرده، اما خودرو مفهومی ویژن ۳۵۷ یک خودرو الکتریکی نخواهد بود؛ چرا که برای این خودرو یک پیشرانه ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی با قدرت ۴۹۳ اسب بخار در نظر گرفته شده است. همچنین سوخت آن نیز سوخت مصنوعی کربن‌خنثی است.

5. پورشه Mission X

پورشه Mission X

پورشه با الهام از مدل‌های 959، کررا جی تی و 918 اسپایدر توانست یک خودرو مفهومی برقی به نام Mission X را طراحی کند. این خودرو احتمالا به موتور 900 ولت مجهز خواهد بود و باتری‌های آن بسیار سریع‌تر از تایکان به‌شکل کامل شارژ خواهند شد. پورشه اعلام کرد این خودرو در آینده نزدیک به تولید خواهد رسید.

همچنین طول این خودرو به ۴۴۹۶ میلی‌متر، عرض آن ۲۰۰۶ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۷۱۷ میلی‌متر می‌رسد. پورشه با استفاده از فیبر کربن و عناصر آیرودینامیکی توانسته سرعت آن را افزایش دهد؛ به‌گونه‌ای که طبق ادعای این خودروساز، پورشه Mission X می‌تواند لقب سریع ترین خودرو قانونی در مسیرهای شهری و بین‌شهری را از آن خود کند.

۶. پولستار سینرژی

پولستار سینرژی

شرکت پولستار سال قبل از طراحان خود خواست تا در قالب یک رقابت، بهترین طراحی یک کانسپت آینده‌نگرانه را ارائه دهند تا بهترین طرح برای ساخت انتخاب شود. خودرو برقی پولستار Synergy برنده این رقابت بود که پس از توسعه در نمایشگاه نمایشگاه IAA Mobility 2023 در مونیخ به نمایش درآمد. این خودرو با ارتفاع 1066 میلی‌متری و طول 4572 میلی‌متری خود با سایر محصولات پولستار تفاوت زیادی دارد. البته هنوز در خصوص جزئیات فنی آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

۷. لامبورگینی لانزادور

لامبورگینی لانزادور

لامبورگینی در نمایشگاه Quail show 2023 در مونتری از کانسپت Lanzador به‌عنوان یکی از جذاب ترین خودروهای مفهومی سال پرده برداشت. هرچند خودرو ترکیبی از هوراکان، اوروس و استراتو به‌نظر می‌رسد، اما به‌طور کلی از طراحی جدید و خاصی بهره می‌برد. این خودرو به‌عنوان اولین محصول لامبورگینی با یک قوای محرکه تمام الکتریکی ۴ موتوره محسوب می‌شود که قرار است در سال ۲۰۲۸ میلادی به تولید برسد.

معاون توسعه فناوری لامبورگینی عنوان کرد هرچند این خودرو یک GT 2+2 شناخته می‌شود، اما در قالب یک خودرو 4 نفره نیز مورد استقبال قرار خواهد گرفت. همچنین یک در عقب نیز برای این خودرو طراحی شده که با آن می‌توان در این خودرو، یک دوچرخه کوهستان را جای دارد.

۸. نیسان آریزون

نیسان آریزون

نیسان با اطلاع از این موضوع که خودروهای برقی سهم زیادی از بازار جهانی را به خود اختصاص خواهند داد، در نمایشگاه اتو شانگهای 2023 از خودرو مفهومی برقی Arizon پرده برداشت. نیسان مدتی قبل خودرو مفهومی آریزون را برای عرضه در بازارهای شرق آسیا به‌ویژه چین طراحی کرد، اما طراحی این خودرو نشان می‌دهد که محصولات آینده نیسان با چه طراحی روانه بازار خواهند شد.

ضمن این‌که این خودروساز قصد دارد تا سال 2030 میلادی 23 مدل خودرو الکتریکی را روانه بازار کند. نیسان آریزون روی پلتفرم CMF EV توسعه پیدا کرده و از کابین بدون ستون و سقف شیشه‌ای با ویژگی کاهش خودکار نور بهره می‌برد. برای این خودرو مفهومی یک دستیار مجازی با نام Eporo نیز در نظر گرفته شده است.

9. بی ام و i Vision Dee Concept

بی ام و i Vision Dee Concept

نخستین بار در نمایشگاه Electronics Show سال 2022 میلادی شاهد معرفی خودرو مفهومی تغییر رنگ دهنده بی ام و بودیم و این خودروساز در سال 2023 نیز از کانسپت i Vision Dee پرده برداشت که از قابلیت نمایش ترکیبی از رنگ‌های مختلف بهره می‌برد. همچنین رینگ‌های این خودرو نیز قادر به نمایش رنگ‌های ترکیبی مختلف هستند. از دیگر ویژگی‌های برجسته این خودرو می‌توان به نمایش تصاویر روی پنجره‌ها و شیشه جلوی خودرو اشاره کرد.

خودرو مفهومی i Vision Dee Concept به‌جای صفحه‌های لمسی فیزیکی مرسوم خودروها به قابلیتی به نام Mixed Reality Slider مجهز شده است. از این رو کاربران با حرکت دست روی داشبورد و با فعال و غیر فعال کردن گزینه‌های مختلف می‌تواند فرایند کنترل فرمان و سیستم مالتی‌مدیا را انجام دهد. کانسپت i Vision Dee یکی از آینده‌نگرانه‌ترین خودروهای مفهومی جهان در سال 2023 بوده و آینده بی ام و i4 را نشان می‌دهد.

10. کانسپت مرسدس بنز کلاس CLA

کانسپت مرسدس بنز کلاس CLA

کانسپت کلاس CLA در نمایشگاه IAA سال 2023 در مونیخ به معرض نمایش درآمد که آینده خودروهای برقی این خودروساز بزرگ محسوب می‌شود. این خودرو که طبق پلتفرم MMA توسعه پیدا کرده قادر به ارائه عملکرد، ایمنی و تجربه دیجیتال سطح بالایی خواهد بود. مرسدس بنز قصد دارد 4 خودرو جدید شامل دو شاسی بلند، یک استیشن و یک کوپه چهار در را روی پلتفرم MMA توسعه دهد.

کانسپت مرسدس بنز کلاس CLA که با تمرکز بر پایداری و کارایی توسعه پیدا کرده از یک پیشرانه برقی 235 اسب بخاری در عقب بهره می‌برد. همچنین این خودرو مفهومی می‌تواند با یک‌بار شارژ، مسافتی برابر با 750 کیلومتر را بپیماید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۸۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان