//
کدخبر: ۷۰۹۴۹ //
مجموعه ویژه از برنامه «گزارش نشده» روی آنتن پرس تی وی

بررسی رابطه «عربستان و تروریسم»

مجموعه 10 قسمتی برنامه «گزارش نشده» (Unreported) با موضوع عربستان، به عنوان مرکز پشتیبانی بین المللی تروریسم» در شبکه پرس تی وی تولید می شود.

بررسی رابطه «عربستان و تروریسم»
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، حامد عزتی زاده تهیه کننده برنامه «گزارش نشده» ضمن اعلام این خبر گفت: در این سری از مجموعه برنامه Unreported به بررسی نقش عربستان در حمایت از تروریسم ریشه در افکار انحرافی و وهابیت خواهیم پرداخت.

 

وی افزود: در این راستا حضور عربستان در ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی در ایران، پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق و لبنان، آفریقا، شرق آسیا، اروپا، ایالات متحده و آمریکای جنوبی را در ساختاری تحلیلی مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

 

عزتی زاده به آغاز تولید این مجموعه اشاره کرد و گفت: مستند «عربستان، مرکز پشتیبانی بین المللی تروریسم» به بحث در مورد نحوه عملکرد رژیم عربستان به عنوان حامی اصلی تروریسم در سراسر جهان می پردازد و در هر قسمت، سازمان های تروریستی مورد حمایت رژیم آل سعود در نقاط مختلف را مورد بررسی قرار می دهد.

 

وی تصریح کرد: در این راستا گروه های تروریستی فعال و مورد حمایت در ایران شامل سازمان مجاهدین خلق، گروه های تکفیری مانند ریگی و جندالله و پژاک، گروه های تروریستی فعال در پاکستان از جمله لشکر عمر، لشکر تایبا، جیش المحمد و سپاه صحابه، گروه های تروریستی فعال در افغانستان مانند طالبان و القاعده، گروه های تروریستی سوریه - عراق – لبنان شامل جبهه النصره، گروه التوحید و الجهاد، احرار الشام، لژیون الرحمان، تیپ شهیدان یرموک، تحریر الشام و تیپ عبدالله اعظم، گروه های فعال در آفریقا مانند بوکوحرام، الشباب، انصار الشریعه (لیبی)، جنبش انحصاری و جهاد در غرب آفریقا، گروه های وهابی فعال در شرق آسیا به ویژه در کشورهای سریلانکا، فیلیپین، اندونزی و چین بررسی می شود و نقش سعودی ها در شکل گیری و حمایت از آنها مورد بحث قرار می گیرد.

 

حامد عزتی زاده بررسی شکل گیری و فعالیت گروه های تروریستی در اروپا، ایالات متحده و آمریکای جنوبی را از محورهای مورد بحث در مستند «عربستان، مرکز پشتیبانی بین المللی تروریسم» عنوان کرد و گفت: نقش مساجد سعودی در ترویج آموزش های تروریستی و تکفیری در قلب اروپا، نقش سعودی ها در حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا و حضور نادر القاعده در آمریکای جنوبی و در عوض تجارت مواد مخدر به عنوان منبع اصلی گسترش خشونت در این منطقه از محورهای مورد بحث در این بخش است.

 

برنامه «گزارش نشده» (Unreported) با نگاهی افشاگرایانه به وقایع سیاسی به بررسی ابعاد و جزئیات پنهان رویدادهای مهم بین المللی می پردازد. این برنامه ساختاری گرافیکی دارد و با استفاده از تصاویر و عکس های مختلف در قالبی گرافیکی به بررسی موضوعات می پردازد.

 

این برنامه پنجشنبه ها ساعت 16:20 به وقت تهران به مدت 8 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 02:20 ، شنبه ساعت 08:20 ، یکشنبه ساعت 20:20 و دوشنبه ساعت 18:20 به وقت تهران خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۹۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان