//
کدخبر: ۷۰۹۴۸ //
در گفت و گو با لاله افتخاری تاکید شد:

نقش پرس تی وی در خنثی سازی تبلیغات سوء دشمنان

لاله افتخاری نقش برجسته در خنثی کردن تبلیغات منفی علیه ایران و سیاست ها و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون را از جمله مهم ترین نقش های شبکه های برون مرزی صداوسیما به ویژه پرس تی وی عنوان کرد.

نقش پرس تی وی در خنثی سازی تبلیغات سوء دشمنان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی پرس تی وی، لاله افتخاری، نماینده دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی کارکردهای شبکه های برون مرزی به خصوص شبکه پرس تی وی را شناسایی، رصد و خنثی کردن تبلیغات سوء دشمنان دانست و اظهار کرد: باید در برابر آن ها پاسخی به صورت مستند و عملی مطابق با واقعیت ها داد.

 

وی ادامه داد: از دیگر کارکرد شبکه های برون مرزی، پاسخ به شبهات و سوالات مردم کشورهای مختلف است چرا که آنان ایران را به خوبی نمی شناسند.

 

این عضو هیات علمی و استادیار دانشگاه با اشاره به اینکه جامعه مخاطب خارجی ما انقلاب اسلامی را کامل و دقیق نمی شناسند، افزود: علاوه بر این که انقلاب ما را نمی شناسند از تحولات کشورمان به ویژه زنان جامعه و پیشرفت ها در حوزه های علم و تکنولوژی، عمران و آبادی بی اطلاع هستند.

 

افتخاری گفت: باید با کمک شبکه های برون مرزی به مخاطبان خارجی زیبایی ها، تحولات و اتفاقات علمی مهم کشور را معرفی کنیم و از طرفی اطلاعات خاص به ایرانی های مقیم خارج نیز باید ارائه شود.

 

عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی با اشاره به شرایط حاضر که رقابتی شدید بین رسانه ها در دنیا حکم فرماست، درباره اولویت های تولید محتوا در شبکه های برون مرزی برای اینکه از رسانه های رقیب و معاند عقب نمانند، عنوان کرد: سازمان صدا و سیما باید هم رسانه باشد و هم دانشگاه یعنی هم رصد کند و هم پاسخ دهد و در عین حال با کار عمیق‌ و کارشناسی شده همانند دانشگاه و با استفاده از افراد توانمند و صاحب نظر به اهداف اصلی خود دست یابد.

 

افتخاری درباره نقش‌شبکه پرس تی وی در کاهش‌ایران هراسی و اسلام هراسی که شبکه های معاند به مخاطبان خود القا می کنند، گفت: تا حدودی در این زمینه موفق بوده است البته باید طرف مخاطب را نیز دید تا بتوان در این باره به درستی قضاوت کرد.

 

نماینده دوره هفتم و هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چه قدر پرس تی وی توانسته سلطه شبکه های معاند و غربی را کمرنگ کند، نیز اظهار داشت:  نقش به سزایی داشته و تاثیرگذار بوده است. البته همین که در داخل کشور هم از شبکه بهره می برند تاثیرگذاری آن دوچندان می شود.

 

وی عنوان کرد: شبکه پرس تی وی در اطلاع رسانی حقایق سیاسی و مظلومیت مردمان کشورهایی چون یمن، سوریه، میانمار و .... موفق عمل کرده و توانسته به خوبی اطلاع رسانی کند و صدایی متفاوت و صادقانه باشد.

 

عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی درباره نقش شبکه آی فیلم و نشان دادن سبک زندگی ایرانی اسلامی عنوان کرد: آی فیلم تلاش خود را کرده و با یک سری از برنامه ها به خوبی توانسته این مهم را انجام دهد اما باید توجه داشت که گاهی فیلم ها و سریال ها کیفیت و ویژگی های ایرانی را در حد مطلوب ندارند و مناسب پخش برای مخاطبان خارجی نیستند.

 

افتخاری ارزیابی خود را از شبکه های برون مرزی به خصوص پرس تی وی خوب ارزیابی کرد و گفت: این شبکه ها باید هر چه بیشتر از افراد صاحب نظر و کارآمد در تولید محتوا و برنامه بهره ببرند تا به اهداف اصلی خود برسند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان