//
کدخبر: ۶۳۸۰۵ //

«ایران»ی زیباتر در هیسپان

شهر تاریخی «بادرود»، زیبایی های معماری خانه های قدیمی «بندرعباس» و مناظر تماشایی روستای «جواهردشت» گیلان، سوژه این قسمت برنامه «ایران» کاری از واحد هنری شبکه هیسپان شده است.

«ایران»ی زیباتر در هیسپان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان، برنامه مستند گزارشی «ایران» که هر هفته به معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی، گردشگری و هنری ایران می پردازد، در این برنامه سفری به بادرود استان اصفهان، بندرعباس و جواهر دشت استان گیلان داشته تا مخاطبان برنامه را با زیبایی های آنجا بیشتر آشنا کند.

 

نیلوفر صالحی، گزارشگر برنامه در نخستین اپیزود برنامه به شهر تاریخی «بادرود» از توابع شهرستان نطنز در استان اصفهان سفر کرده تا جلوه های زیبای این شهر تاریخی را برای مخاطبان اسپانیایی زبان برنامه به تصویر کشد. نام بادرود برگرفته از تقدس باد در نزد ایرانیان پیش از اسلام است و تقدس این کلمه تا جایی مهم بوده که ایرانیان درگذشته روز ۲۲ هر ماه خورشیدی را روز باد یا بادروز می‌نامیدند که واژه بادرود برگرفته از همان واژه است. در معرفی این شهر، گزارشگر برنامه «میدان بادگیر، حمام تاریخی نوقه متعلق به دوره تیموری، باغ انار نادری و معرفی غذاهای محلی مانند آش گوشت» را به تصویر کشیده است.

 

علی چیت سازیان، گزارشگر دیگر برنامه که بندرعباس و مکان های تاریخی این شهر را سوژه قاب تصویر خود کرده است، به سراغ « هتل بوم گردی، خانه یونسی در بندر کنگ و خانه فکوری در بندر لنگه» رفته تا زیبایی های گرمای جنوب را با تاریخ به هم آمیزد و به مخاطبان خود هدیه دهد.

 

روستایی ییلاقی جواهر دشت در استان گیلان و نشان دادن زیبایی های بی نظیر این منطقه، اپیزود سوم برنامه ایران را به خود اختصاص داده است تا حسن ختام این هفته «ایران» هیسپان به رنگ و نقش و نگارهای این منطقه ختم شود.

 

برنامه «ایران» به تهیه کنندگی واحد هنری شبکه هیسپان تی وی، دوشنبه ها ساعت 19:30 به وقت تهران پخش می شود و تکرار آن سه شنبه ساعت 3:30 و چهارشنبه ساعت 9:30 به روی آنتن می رود. نیلوفر صالحی، شیما کاظمی، تندیس صابری پور، محمدحسین مدی، زهرا خانجانی، علی چیت سازیان و ایمان زمانی از گزارشگران این برنامه پرمخاطب شبکه اسپانیایی زبان هیسپان اند. 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان