//
کدخبر: ۶۳۶۳۱ //
قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد:

درنظر گرفتن بودجه مجزا برای شبکه های برون مرزی

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به این که اعتبار شبکه های برون مرزی در چارچوب بودجه صدا و سیما به تصویب مجلس و کمیسیون فرهنگی می رسد، اظهار امیدواری کرد بودجه و اعتباری جداگانه برای شبکه های برون مرزی درنظر گرفته شود.

 درنظر گرفتن بودجه مجزا برای شبکه های برون مرزی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی پرس تی وی، سید احسان قاضی زاده هاشمی وجود شبکه های برون مرزی در انتقال پیام به اقصا نقاط دنیا را ضروری دانسته و اظهار کرد: مخاطبان در جای جای دنیا از طریق این شبکه ها از دیدگاه و مواضع جمهوری اسلامی ایران آگاه می شوند.

 

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: برای شبکه ای مثل پرس تی وی باید  سرعت، دقت و خط اول خبری مهم باشد. این شبکه باید سریع، صریح و دقیق کار کند تا اثربخشی آن دوچندان شود.

 

به گفته وی، شبکه های برون مرزی موفق عمل کرده اند ولی متاسفانه در برخی نقاط دنیا از شبکه های کابلی و ماهواره ای خارج شده اند که باید این موضوع دغدغه اصلی مان باشد و توزیع و انتقال پیام را پیگیری کنیم.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به این که باید توزیع و نشر خبر در اولویت کاری باشد، گفت: این شبکه ها برای مردمان بسیاری از کشورها که شبکه ها را از ماهواره دریافت می کنند باید قابل دیدن باشند.

 

وی افزود: در حوزه محتوا هم باید زاویه دید جدید از مبانی فکری ایران را داشته و در معرفی چهره واقعی ایران کوشا باشیم.

 

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم درباره اینکه شبکه ای مثل پرس تی وی تا چه حد توانسته در کمرنگ کردن سلطه شبکه های غربی و معاند نقش داشته باشد، عنوان کرد: این شبکه توانسته برای خود جایگاهی در دنیا داشته باشد. اما رسانه های غربی زنجیره ای همپوشانی و یک قدرت فرارسانه ای را دارند در حالی که ما تعدد رسانه نداریم.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما همچنین اظهار کرد: اعتبارات و منابع بودجه ای شبکه های برون مرزی در چارچوب بودجه صدا و سیما به تصویب مجلس و کمیسیون فرهنگی می رسد و امیدوارم بودجه و اعتباری  جداگانه برای شبکه های برون مرزی درنظر گرفته شود.

 

وی افزود: ما به آن اندازه که باید هزینه نمی کنیم و شاید نتوان بر آن حجم رسانه ای غلبه کرد. اما شبکه های برون مرزی توانسته اند منبع خبری دقیق برای کسانی باشند که می خواهند در دنیا مستقل فکر کنند و بیاندیشند و از منابع خبری مستقل به عنوان مرجع بهره مند شوند.

 

 قاضی زاده هاشمی گفت: شبکه پرس تی وی در نشان دادن حقایق سیاسی و مظلومیت مردم کشورهایی چون یمن، فلسطین، میانمار ، سوریه و ... موثر بوده است.

 

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی درباره نشان دادن سبک زندگی ایرانی اسلامی از شبکه های برون مرزی نیز اضافه کرد: شبکه ای چون آی فیلم با پخش سریال ها و فیلم های خود در بخشی از مناطق پیرامون و مجاور موثر بوده و باید با قوه عاقله بیشتر برای دنیا بازپروری شود، اما در سطح کشورهای همسایه موفق و تاثیر گذار بوده است.

 

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی(ع) وجود شبکه های برون مرزی را در هر کشوری لازم دانست و تاکید کرد: باید کیفیت بالا، تنوع موضوعی با زاویه دید متفاوت و اتاق فکر قوی را مدنظر قرار داد تا بتوان جایی برای خود در عرصه رسانه ای دنیا باز کرد. مخاطب باید برای شبکه های برون مرزی مهم باشد. این شبکه ها باید افکار عمومی کشورهای مختلف را پایش و رصد کنند و طبق خواسته آن ها تولید داشته باشند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان