//
کدخبر: ۴۳۳۱ //

جشنواره موسیقی اقوام در شیراز برگزار می شود

ششمین جشنواره موسیقی اقوام سراسر کشور در شیراز برگزار می شود.

به گزارش فرتاک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران:هدایت رضایی رئیس انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: ششمین جشنواره موسیقی اقوام سراسر کشور با عنوان سرنای وحدت در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس طنین انداز می شود.

رضایی با اشاره به حضور گروه‌ های موسیقی از گیلان، آذربایجان، فارس، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، کردستان، منطقه بختیاری و لرستان در ششمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بیان کرد: این جشنواره به وحدت  مشترک فرهنگ  اقوام ایرانی می‌پردازد.

وی بیان کرد: مشترکات فرهنگی اقوام ایرانی بوسیله پژوهشگران این جشنواره تقسیم‌بندی شده، و این مشترکات براساس یافته‌ های پژوهشی  در 3 دسته قومی، ملی و مذهبی قرار دارد.

رئیس انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: در این جشنواره زبان فارسی به عنوان نقطه وحدت اقوام ایرانی و شادی به عنوان تجلی این وحدت و همدلی مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات در قالب مقاله‌ ها و یافته ‌های پژوهشی در سایت جشنواره ارائه می شود.

رضایی با بیان اینکه در طول اجرای برنامه 3 گروه به اجرای آثار خود می پردازند تصریح کرد: این جشنواره در روز های 9،10و 11بهمن ماه امسال در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود که هر روز 6 گروه موسیقی آثار خود را اجرا می کنند که بخش نخست آن از ساعت 18تا20 و بخش دوم از ساعت 21تا 23 است.

 

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان