//
کدخبر: ۱۸۶۰ //

حذف ۲ بخش از کنسرت های آنلاین جشنواره موسیقی فجر

حذف ۲ بخش از کنسرت های آنلاین جشنواره موسیقی فجر

به گزارش فرتاک نیوز،اولین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار شد که فقدان بروشور و اطلاع رسانی برای گروه های شرکت کننده به ویژه بخش بین الملل معضل مهم این روز بود.

سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در حالی از روز جمعه ۲۴ دی ماه با برگزاری کنسرت «شهید پرویز خان» در تالار رودکی تهران برگزار شد که فقدان بروشور و مواد تبلیغاتی و اطلاع رسانی پیرامون رپرتوار اجرایی گروه ها به ویژه در بخش بین الملل معضل اساسی اولین روز جشنواره بود.

البته گروه اجرایی کنسرت «شهید پرویز خان» که به دلیل تغییرات جدول برنامه و جابه جایی زمان آن به ساعت ۱۴:۳۰، از تماشاگر کمتری برخوردار بود در سالن انتظار تالار رودکی بروشورهایی را به زبان انگلیسی توزیع کرده بودند که این بروشورها برای مخاطبانی که با زبان انگلیسی آشنایی نداشتند، کاربرد آنچنانی نداشت. این موضوع در اجرای کنسرت «رامبرانت تریو» کشور هلند نیز نمود عینی تری داشت و این توقع از ستاد برگزاری جشنواره بر می آمد تا با توزیع بروشورهایی ولو در ساده ترین طرح گرافیکی نسبت به معرفی گروه های شرکت کننده و رپرتوار اجرایی آن ها برای مخاطبانی که اطلاعات کمتری دارند ، اقداماتی را انجام می دادند.

تاریخی ترین جشنواره موسیقی فجر و انتشار یک پیام تسلیت

ستاد برگزاری جشنواره در اولین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با قرائت پیامی از سوی گوینده تالار وحدت قبل از آغاز اجراها رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

در این پیام چنین آمده بود: «جشنواره امسال را شاید بتوان تاریخی ترین جشنواره در طول سی و دو دوره گذشته ارزیابی کرد. رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در آستانه برگزاری این رخداد فرهنگی که منجر به لغو ٢ روز اول جشنواره و جابه جایی ده ها برنامه در جدول جشنواره گردید، یکی از موارد استثنا و بی سابقه در اجراییات این دوره بود که با تلاش همکاران و همراهی هنرمندان ارجمند به خوبی انجام گرفت. ستاد سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ضمن تسلیت مجدد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبری، مخاطبان عزیز را به دیدن برنامه های جشنواره دعوت می کند.»

کنسرت های آنلاین بخش های پاپ و تلفیقی حذف شد

در حالیکه حمیدرضا نوربخش رییس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر پیش از آغاز جشنواره با برگزاری یک نشست خبری ویژه از همکاری ستاد جشنواره با سامانه کنسرت آنلاین کشور (حام) به مدیریت حامد عنقا برای پوشش آنلاین کنسرت های جشنواره خبر داده بود اما در تازه ترین جدولی که به همین مناسبت منتشر شده، خبری از کنسرت های بخش پاپ و تلفیقی جشنواره نیست. این در حالی است که گویا از طرف مدیریت این سامانه آمادگی لازم برای پوشش همه بخش ها انجام گرفته بود که گویا این موضوع مورد موافقت ستاد جشنواره قرار نگرفته است.

بر این اساس طبق جدول کنسرت های اجرا شده در تالارهای وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران و برخی از اجراهای برج میلاد تهران در قالب های «کنسرت آنلاین» و «کنسرت آف لاین» به کاربران سامانه ارائه می شود.

اجراهای منظم در تالارهای وحدت و رودکی

یکی از امتیازات برگزاری کنسرت ها در روز اول جشنواره اجرای برنامه ها راس ساعت مقرر بود که طی برنامه ریزی های انجام گرفته کنسرت های «ارکستر پارس» به سرپرستی ناصر نظر، «رامبرانت تریو» از کشور هلند و حسام اینانلو در تالار وحدت و کنسرت های «شهید پرویز خان» از هند، گروه «آوازی تهران» به سرپرستی میلاد عمرانلو و گروه «کُر فلوت تهران» به سرپرستی فیروزه نوایی در ساعت های اعلام شده در جدول برگزار شدند.

البته غیر از اجرای «شهید پرویز خان» که با اقبال کمتری از سوی مخاطبان همراه بقیه برنامه استقبال نسبی مخاطبان در روز جشنواره را به همراه داشت.

کنسرت «ژیوان گاسپاریان»، اجرای عالی و تماشاگران ناراضی

کنسرت «ژیوان گاسپاریان» نوازنده بین المللی دودوک از کشور ارمنستان که برای هنردوستان موسیقی کشورمان به جهت انتشار آلبوم پرمخاطب «به تماشای آب های سپید» حسین علیزاده نامی آشناست هم در اولین روز جشنواره در حالی با استقبال مخاطبان مواجه شد که برگزاری یک همایش غیر موسیقایی در مرکز همایش های برج میلاد تهران و تاخیر ۸۰ دقیقه ای کنسرت تماشاگران کنسرت را دل آزرده کرد.

گاسپاریان در این کنسرت که با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا نوربخش مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر و  مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران برگزار شد، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و توضیح داد: گروه اجرایی ما خود را در غم از دست دادن آیت الله هاشمی رفسنجانی شریک می داند.

به هر ترتیب کنسرت موسیقی گروه «ژیوان گاسپاریان» در حالی با کیفیت مناسب برگزار شد که تاخیر برنامه باعث شد تعداد زیادی از تماشاگران به دلیل دیروقت بودن محل سالن را علیرغم میل باطنی خود ترک کنند.

نمایندگان ستاد خبری جشنواره موسیقی فجر در تالارهای میزبان

سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در حالی اولین روز از اجراهای خود را سپری کرد که نمایندگان ستاد خبری جشنواره در هر یک از سالن ها برای پیگیری امور خبرنگاران در سالن های اجرا حضور جدی داشتند که این اقدام یکی از امتیازهای مثبت این دوره از جشنواره است که استمرار آن یکی از لازمه های برگزاری هر چه بهتر جشنواره خواهد بود.

البته نمایندگان رسانه های خبری که طی سال در پوشش اخبار موسیقی نیز حضور فعالی دارند با حضور در تالارهای میزبان جشنواره تنور رسانه ای این دوره را نیز گرم تر کرده اند، این موضوع در پوشش تصویری آثار به صحنه رفته نمود بیشتری دارد.

طراحی صحنه تالارهای میزبان جشنواره سی و دوم

ستاد برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر همانند دوره های پیشین این رویداد موسیقایی در تمامی تالارهای میزبان با بهره گیری از نشان مندرج پوستر این دوره نسبت به طراحی صحنه فضای کارهای ارائه شده اقداماتی را انجام داده اند.

البته طراحی صحنه این دوره امتیاز ویژه ای نسبت به دوره های گذشته ندارد اما با توجه به اهمیت موضوع برگزاری جشنواره به نظر می رسد باید تمرکز بیشتری روی طراحی فضای پیرامونی جشنواره های هنری انجام داد.

معرفی مهمانان اولین روز جشنواره موسیقی فجر

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا نوربخش مدیر جشنواره، ابوالحسن داودی کارگردان سینما، کیخسرو پورناظری، تهمورس پورناظری، بیژن بیژنی و تعدادی دیگر از هنرمندان از مهمانان ویژه برنامه های اولین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر بودند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان