//
کدخبر: ۷۳۲۷۵ //

ساخت امامزاده جدید کنار تخت جمشید صحت دارد؟

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مرودشت فارس گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) از قدیم در کنار تخت جمشید وجود داشته و کلییپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ساخت امامزاده جدید در کنار تخت جمشید، مغرضانه و کذب محض است.

ساخت امامزاده جدید کنار تخت جمشید صحت دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا منوچهری - رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مرودشت فارس - افزود: امامزاده ابراهیم (ع) که مقبره او در کنار تخت جمشید قرار دارد، از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است و آستان مقدس او از قدیم‌الایام در همین مکان بوده است.

 

وی ادامه داد: این مطلب که در قالب کلیپ منتشر شده که  امامزاده‌ای  جدید احداث شده و تابلو آن در عرض سه روز نصب شده، کذب محض، فضاسازی و دروغ پردازی است.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مرودشت همچنین گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) یک ساختمان قدیمی داشته که به دلیل فرسوده بودن و امکان ریزش آن در سال ۱۳۹۲ در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی فرمانداری شهرستان مرودشت و معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس مقرر شد که در اسرع وقت نسبت به تخریب ساختمان قدیمی اقدام و عملیات بازسازی و نوسازی آن آغاز شود.

 

منوچهری افزود: برای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی طرح مشترکی در زمینه احداث ساختمان جدید طراحی و سال ۱۳۹۲ عملیات عمرانی ساخت امامزاده طبق اصول فنی شروع شد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مرودشت گفت: با توجه به اینکه تابلو قدیمی فرسوده شده بود، تابلو جدید ۶ ماه قبل نصب شده است. این امامزاده دارای سه هکتار زمین است و هیات امنای پنج نفره دارد که نسبت به برگزاری مراسم فرهنگی ومذهبی با حضور اقشار مختلف مردم و هیات‌های مذهبی در محل امامزاده اقدام می‌کنند.

 

جواد یزدانی - مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان فارس - نیز در این‌باره گفت:‌ فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره جدید بودن آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) کذب محض است؛ چراکه در منابع و نقشه‌های هوایی سازمان میراث فرهنگی مربوط به قبل از انقلاب اسلامی نیز بنای این امامزاده مشخص است.

 

وی افزود: این امامزاده همیشه محل رجوع مردم از روستاهای اطراف بوده که ارادت خاصی به این امامزاده داشته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان