//
کدخبر: ۴۳۷۹۴۱ //
بلوغ جنسی زودرس

بلوغ جنسی زودرس| با این راهکارها از بلوغ جنسی زودرس فرزندتان جلوگیری کنید

پیشگیری از بلوغ جنسی زودرس و تربیت صحیح جنسی دغدغه همه والدین است. فرقی نمی کند در کدام طبقه اجتماعی یا مادی باشیم. از والدین تحصیل کرده گرفته تا والدین شاغل و نه چندان باسواد، همه دوست دارند فرزندانشان از آسیب هایی مانند بلوغ زودرس در امان باشند. اما سوال اساسی برای همه والدین این است: تربیت جنسی کودکان از چه سنی باید آغاز شود؟ آیا زمان تربیت جنسی در نوجوانی فرا رسیده است یا باید این آموزش از کودکی آغاز شود؟

بلوغ جنسی زودرس| با این راهکارها از بلوغ جنسی زودرس فرزندتان جلوگیری کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

به گفته روانشناسان، مهم ترین قسمت تربیت جنسی کودکان به دوران قبل از بلوغ برمی گردد و یکی از مهمترین وظایف والدین در این سن جلوگیری از ایجاد تحریک جنسی است. حجت الاسلام محمدمهدی الهی منش، مدیر مؤسسه آموزش های پایه و روانشناس دینی، راهکارها و مهارت های زیادی در این زمینه دارد و معتقد است کم کاری در هر یک از این موضوعات آسیب های زیادی به کودکان وارد می کند. .

* جلوی پسر کوچکم چگونه لباس بپوشم؟

الهی منش یکی از راه حل ها را سبک پوشش مناسب کودک می داند. برخی از افراد فکر می کنند که اگر جلوی فرزندان خود لباس باز بپوشند، این امر برای آنها عادی می شود، اما این تصور اشتباهی است. الهی منش می گوید: این مشکلات عادی نمی شود، بد پوشی جلوی بچه ها هم از نظر تحریک و هم آموزش عملی حیا و پیشگیری از آزار جنسی کودک در آینده حائز اهمیت است.کودکی که مادرش را دیده است. پوشیدن لباس های نامناسب از سنین پایین اعتقادی به لباس پوشیدن مناسب ندارد و در آینده دچار مشکل می شود.

* مراقب روابط عاشقانه و زناشویی باشید.

پنهان کردن روابط عاشقانه و زناشویی یکی از مهم ترین شیوه های تربیت جنسی کودک است که الهی منش به طور بسیار مختصر به برخی از مزایا و معایب آن در این زمینه اشاره می کند: «از معاشقه و رفتارهای تحریک کننده در مقابل کودک خودداری کنید». وقتی بیدار هستید و در حضور فرزندتان رابطه جنسی نداشته باشید. به فرزندان خود بیاموزید که از سنین پایین برای ورود به اتاق والدین خود اجازه بگیرند. زمان خواب کودکان را طوری تنظیم کنید که 1 تا 2 ساعت قبل از والدین خود بخوابند. اتاق خواب فرزندتان را از اتاق خواب والدین جدا کنید. این جدایی باید تدریجی باشد و از حدود دو سالگی شروع شود.

با این راهکارها از بلوغ زودرس فرزندتان جلوگیری کنید

* جلوی فرزندتان برهنه نشوید

«خودت را در برابر فرزندت لو نده و فرزندانت را یکی در مقابل دیگری لو نده» این عبارت الهی ماهیت تربیتی دارد و با توضیح قانع کننده ای از این کارشناس نکته بسیار مهمی است; . هنگام تعویض لباس، مراقب باشید جلوی فرزندانتان لباس را در نیاورید؛ البته این کار را در اتاق خواب انجام دهید، بدون اینکه حساسیت ایجاد کنید. مراقب باشید این مشکلات را با اطرافیانتان مانند پدربزرگ و مادربزرگتان مشاهده کنید. هنگام استحمام کودک باید با والدین همجنس خود به دستشویی برود و والدین در مقابل کودک کاملا برهنه نباشند.

با این راهکارها از بلوغ زودرس فرزندتان جلوگیری کنید

* به اندام خصوصی فرزندتان دست نزنید.

دست زدن به اندام خصوصی کودک حتی در سنین پایین می تواند او را به سمت خودارضایی سوق دهد. متأسفانه برخی از والدین در دوران کودکی به شوخی به اندام عورتی کودک دست می زنند که اکیداً ممنوع است.» این توصیه روانشناس با نکات مهمی همراه است. نکاتی در هنگام استحمام یا شستن کودکان: «فقط والدین باید اندام عورت کودک را بشویند و آن را به دست دیگران نگذارند. این امر هم برای کنترل تحریکات و هم برای حفظ عفت کودک و عدم احساس بدی نسبت به اندام های جنسی او مهم است. دست زدن، بازی و شوخی های نامناسب در هنگام شستشو ممنوع است. هر چه زودتر به دستشویی بروید. به فرزند خود آموزش دهید

*از بوسیدن لب های افراد صمیمی خودداری کنید.

عشق خاله ها، عموها و مادربزرگ ها گاهی چنان گل می کند که برای نشان دادن آن، لب های بچه ها را می بوسند. روانشناس مذهبی بوسیدن لب های کودک را برای محارم اکیدا منع می کند.

با این راهکارها از بلوغ زودرس فرزندتان جلوگیری کنید

* از چه سنی برای کودکان تخت جدا کنیم؟

اگر دختر و پسر دارید و فرزندانتان هم اتاق هستند، به توصیه روانشناس مذهبی توجه کنید: «در صورت امکان اتاق خواب بچه های جنس مخالف را از 10 سالگی جدا کنید و در صورت امکان نظارت بیشتری داشته باشید. “

*لباس زیر خود را در معرض دید قرار ندهید

رعایت مسائل به ظاهر ساده می تواند سلامت جنسی فرزندانمان را تضمین کند، یکی از این راه حل ها در معرض دید قرار ندادن لباس زیر و راه حل بعدی مدیریت روابط با خانواده و آشنایان است. الهی منش می گوید: در ارتباط با خانواده های غیرمتعهد، مسائل شرعی را محدود کنید.

با این راهکارها از بلوغ زودرس فرزندتان جلوگیری کنید

*چند خط قرمز اساسی!

شما یک تبلت یا یک تلفن همراه به کودک می دهید و فکر می کنید هنر کرده اید و فرزندتان در حال تفریح ​​است، غافل از اینکه همه آسیب ها می تواند ذهن فرزندتان را تهدید کند و پایه و اساس بلوغ جنسی اولیه را فراهم کند. الهی منش می گوید: اجازه ندهید فرزندانتان به فیلم و عکس های محرک و همچنین موسیقی محرک گوش دهند، اینترنت ممنوع است، تبلت ها و موبایل های متصل به اینترنت مخصوصاً با سوئیچ فیلتر، رایانه در اتاق خصوصی ممنوع است. بدون نظارت، مراقب بازی های رایانه ای باشید، مراقب باشید، تبلت و موبایل فرزندتان باشید، از محدودیت های اینترنت برای کودکان استفاده کنید.

کودکان زیر 16 سال نمی توانند به طور مستقل از این ابزار استفاده کنند. خلاصه اینکه بچه ها را در فضای مجازی تنها نگذارید. البته فقط فضای مجازی خطرناک نیست. مراقب باشید فرزندتان چه کتاب‌ها و رمان‌هایی می‌خواند. برخی از رمان ها برای سن کودک شما مناسب نیستند و باعث تحریک جنسی در کودک شما می شوند و آخرین نکته مهم این است که وقتی در جمع خانواده و دوستان همجنس نشسته اید مراقب شوخی های خود باشید. جلوی فرزندانتان چیزی نگویید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۹۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان