//
کدخبر: ۵۰۲۰۱ //
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خبرداد

ارسال لایحه رتبه بندی و نظام پرداخت معلمان به مجلس شورای اسلامی تا پایان سال جاری

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از ارسال لایحه رتبه بندی و نظام پرداخت معلمان تا پایان سال جاری به مجلس شورای اسلامی خبرداد.

ارسال لایحه رتبه بندی و نظام پرداخت معلمان به مجلس شورای اسلامی تا پایان سال جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نجفی اظهارکرد: اجرای مرحله اول نظام رتبه بندی معلمان در نیمه اول سال 1394 با اعتبار 1300 میلیارد تومان انجام شد و طی آن حقوق فرهنگیان به طور میانگین تا 400 هزار تومان  افزایش یافت.

 

وی با اشاره به مختصات و ضرورت‌های اجرای طرح جدید رتبه بندی معلمان که در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد،  تصریح کرد: آموزش و پرورش طبق سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه مکلف شده است از طریق دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی، همچنین ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز کند.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت دوازدهم، مکلف شده است لایحه نظام رتبه بندی و نظام پرداخت معلمان را تدوین و اجرا کند، گفت: هدف از اجرای نظام رتبه بندی، ارتقای جایگاه و منزلت اداری، شغلی و کیفیت آموزشی است که باید در قالب یک لایحه مستقل از سوی دولت تهیه و به مجلس ارائه شود. البته نظام رتبه بندی که از آن صحبت می‌کنیم با آنچه در دو سال گذشته اجرا شد، در شکل و ماهیت متفاوت است.

 

وی ادامه داد: رتبه بندی معلمان که قبلا اجرا شد در حد افزایش حقوق بر حسب مراتب شغلی بود و لایحه جدید شامل  نظام جذب، نگه داشت،‌ ارتقا، پرداخت و نظام بازنشستگی خواهد بود.

 

نجفی ضمن اعلام این خبر که پیش نویس اولیه لایحه رتبه بندی و نظام پرداخت را در وزارتخانه تهیه و به دولت ارسال کرده‌ایم ،گفت: این پیش نویس در کمیسیون‌های دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد که امیدواریم این امر تا پایان امسال به اتمام برسد و به مجلس ارسال شود.

 

وی درباره بار مالی نظام رتبه بندی گفت: استقرار رتبه‌بندی و نظام پرداخت معلمان تکلیف برنامه ششم توسعه است و وقتی در قالب لایحه ارائه شود بار مالی آن هم دیده می‌شود، این نظام مشمول اصل 75 قانون هم نمی‌شود.

 

نجفی افزود: نظام رتبه بندی جدید دارای ماهیتی مستقل از کانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود و مانند آیین نامه استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها است و دیگر نگاه کارمندی به معلم مطرح نیست. در این نظام معلم مانند استادان دانشگاه، هویتی کاملا علمی و تربیتی دارد و همانطور که استاد در دانشگاه به عنوان تمام وقت هیئت علمی است، در آموزش و پرورش، هم تمام وقت هیئت علمی تربیتی ما می‌شوند.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر مراتب شغلی براساس قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا می‌شود و به صورت قانونی مستقل نیست،گفت: با این لایحه جدید یک قانون مستقل استخدامی خواهیم داشت و امور علمی، آموزشی و پرورشی معلمان به جای آنکه بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری معین شود، طبق این لایحه انجام می شود.

 

به گفته وی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در رتبه بندی موثر خواهد بود، لذا برای برخورداری از مراتب علمی حرفه‌ای، نیازمند یک آیین نامه ارتقای علمی- آموزشی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: شبکه علمی ثریا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۲۰۱ //
ارسال نظر
 
  • علی

    اگر واقعا هدفتون خدمت هست لایحه را تا پا یان شهریور به مجلس بفرستید تا از مهر ماه اجرایی شود. وعده سال آینده که دردی دوا نمیکنه

  • سعید

    اینقدر درمورد حقوق معلمان دروغ پردازی نکنید چطور می تونید جواب خدا رو بدید؟

  • اوس تقی بازنشسته

    با توجه به تلاشهای دولت درارتقای منزلت معلمان امیدوارم فرهنگیان باراهکارهای جدید درجامعه حیثیت اجتماعی ازدست رفته اش رابیابد وازحالت گدایان دوره گرد پوست اندازی کند وبه مقام والای فرهنگ وعلمیش برسد وسناریوی نان نان........ خاتمه یابد. به امید ان روز.

  • آشنا

    تکلیف 20 % چی شد که قبل از انتخابات ناله وفریادش می زدید

  • رضا

    دروغه اقا دروغه . اینم یه سرگرمی جدید بر ا معلمان تا شب عید 😂😂😂😂

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان