//
کدخبر: ۴۰۳۴۹ //

آقای رییسی، شما تخریب کردید یا روحانی؟

انتخابات تمام شده، بحث های انتخاباتی بعد از انتخابات هم آب در هاون کوبیدن است اما اینکه جریان ناکام انتخابات همچنان بر طبل رفتارهای انتخاباتی می کوبد هم جای سوال دارد و هم جای تعجب.

به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام رئیسی در گفتگو با دو رسانه حامی خود در انتخابات ریاست جمهوری، همان روال روزهای انتخابات را طی کرده است، حملات پی در پی به روحانی و طعنه ها و کنایه هایی که نه در آن ایام جواب داد و نه پس از آن جواب می دهد. قطعا مردمی که به آقای رئیسی رای داده اند انتخابات را تمام شده و روحانی را رییس جمهور می دانند و اتفاقا این روزها همه بیش از پیش کنار هم ایستاده اند تا کشور رو به جلو حرکت کند اما اینکه آقای رئیسی هنوز در میتینگ های انتخاباتی مانده و قصد ندارد پس از نزدیک به دو ماه ماجرای انتخابات را فراموش کند و با عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب و درخواست رییس جمهور کنار دولت بایستد و کمک کند جای تعجب و شگفتی دارد.

"جنبه باخت داشته باشیم" که حرفی درستی نیست، پیروز انتخابات اخیر همه مردم بودند و اتفاقا این نه شعار است و نه فریبکاری، مردم نشستند، همه حرفها و رفتارهای انتخاباتی را دیدند، 24 میلیون به حسن روحانی رای دادند و 16 میلیون به سید ابراهیم رئیسی، اینکه مردم ما با آگاهی رای داده اند، اسیر جو انتخابات نشده اند و با شناخت پای صندوق رای رفته اند یعنی فرهنگ سیاسی ایران از مرز احساسی عبور کرده و به مرز عقلانی رسیده و این قابل تقدیر است اما اینکه آقای رئیسی هنوز در کوران انتخابات مانده و همچنان انتخاباتی حرف می زند نه تنها قابل تقدیر نیست، بلکه مذموم است.

شاید نیازی نباشد به ادعاهای اخیر آقای رئیسی پاسخی داده شود ولی برای آسیب شناسی هم که شده تنها چند نمونه از تخریب های انتخاباتی  که توسط آقای رئیسی و کمپین انتخاباتی ایشان صورت گرفته را ذکر می کنیم، باشد که به جای عصبانی شدن همه ما درس بگیریم.

آقای رئیسی گفته انتظار نداشته آقای روحانی با لباس روحانیت تخریب کند و ...! در واقع منظور آقای رئیسی این بوده که مردم به خاطر تخریب ها مدنظر ایشان به آقای روحانی رای داده اند! اینکه درست نیست، اتفاقا مردم حرفها را شنیدند و بهترین آنها را برگزیدند ولی آقای رئیسی انصافا چه کسی تخریب کرد؟ اگر منظورتان آن چند جمله پایانی آقای روحانی است که تخریبی در کار نبود ولی بد نیست یکبار دیگر مناظره های انتخاباتی مرور شود، ببینید چه کسانی عملکرد گذشته و برنامه آینده شان را تبیین می کردند و چه کسانی یکسره به دولت و نظام می تاختند؟ چه کسانی در صحبت هایشان جوری حرف می زدند که انگار نظام جمهوری اسلامی با عملکردش مردم را فقیرتر کرده؟ چه کسانی در مستند انتخاباتیشان یک گوشه سیاه را به کل ایران تعمیم می دادند؟

آقای رئیسی عزیز، اینهایی که شما گفتید فرار رو به جلوست، متحد انتخاباتی شما کشور را به دو بخش 96 درصد و 4 درصد تقسیم کرد و یکماه پس از انتخابات آن حرفها از زبان سرکرده منافقین بیرون آمد، شما چرا آن روز به متحدتان اعتراض نکردید؟ کمپین انتخاباتی شما و افرادی که کنار شما ایستاده بودند انواع و اقسام توهین ها و تهمت را به رقیب شما که "لباس روحانیت" پوشیده بود روا داشتند، همین رسانه هایی که شما با آنها مصاحبه کردید زشت ترین دروغ ها و تهمت ها را به هم لباس شما زدند و کار را به جایی رساندند که حتی پای خصوصی ترین مسائل خانوادگی رقیب شما به میان آمد، چرا آن روز نگفتید این کارها زشت و ناپسند است؟ انصافا آن حرفها،آن مطالب و آن سخنرانی ها مخربتر بود یا چند جمله آقای روحانی؟

شما با تقسیم جامعه به اکثریت محروم و اقلیت غنی، همه عملکرد و خون دل های 40 سال اخیر نظام را زیر سوال بردید، اگر دشمنان جمهوری اسلامی می خواستند نظام و عملکرد اقتصادی آن را تخریب کنند نمی توانستند حتی 10 درصد فیلم مستند شما را بسازند، انصافا اینها تخریب است یا آن جمله آقای روحانی که گفتند لطفا نبات را بعد از انتخابات پخش کنید تا نگویند از امام رضا (ع) استفاده انتخاباتی می کنید؟

جمهوری اسلامی 40 سال شرافتمندانه را پشت سر گذاشته، حتی دوران احمدی نژاد هم با وجودیکه ما انتقاد جدی به آن داریم صاحب دستاوردهایی ولو اندک بوده، کشور که هشت سال جنگ ویرانگر را پشت سر گذاشته بود، در 16 سال دولت سازندگی و اصلاحات روی ریل پیشرفت قرار گرفته، امروز هم به پیش می رود، نمی گوییم چرا نگفتید دست دولت درد نکنه که تورم را کاهش داده، رشد اقتصادی افزایش یافته، طرح تحول سلامت خیال مردم از بابت هزینه های درمانی راحت کرده، برجام، نگاه دنیا را به ایران را تغییر داده و چندین و چند دستاورد دیگر این دولت داشته، انتظار نداشتیم در این رقابت انتخاباتی شما محسنات دولت را بگویید ولی از شما به عنوان یک شخصیت ملبس به لباس دین توقع داشتیم هم خودتان منصفانه سخن می گفتید و هم به کمپین انتخاباتی خودتان تذکر می دادید که انصاف داشته باشند.

حالا که انتخابات تمام شده، دولت مستقر، مداوم شده، مردم هم از فضای انتخابات بیرون آمده اند، دیگر نه جای بحث های انتخاباتی است و نه لزومی دارد ذهن مردم را ما و شما مغشوش کنیم. توقع داریم شما که اعتماد رهبری در آستان قدس را همراه خود دارید، به شیوه رهبری عمل کنید و کنار دولت باشید تا همه بدانند شیوه انتخابات ایران مثل غربی ها نیست که هم قبل از انتخابات همدیگر را می زنند و هم بعد از انتخابات

 

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان