//
کدخبر: ۴۴۲۶۵۹ //

پزشکان ممنوع‌الخروج شدند؟ توضیحات تکمیلی وزارت بهداشت

خبر ممنوع‌الخروجی پزشکان و الزام آنها به انجام تعهد خدمت برای خروج از کشور موضوعی است که در روزهای اخیر در فضای مجازی جنجال به پا کرده، اما واقعیت ماجرا چیست؟

پزشکان ممنوع‌الخروج شدند؟ توضیحات تکمیلی وزارت بهداشت
به گزارش فرتاک نیوز،

چند روز قبل در برخی از شبکه‌های اجتماعی خبری عجیب منتشر شد خبری که حکایت از ممنوع الخروجی پزشکان می‌داد! اما واقعیت ماجرا این بود که مدیرکل حقوقی، املاک و تنظیم مقررات وزارت بهداشت در ابلاغیه‌ای اعلام کرده بود «صدور گذرنامه و مجوز خروج از کشور برای مستنکفین از انجام تعهدات قانونی ممنوع است و وزارت بهداشت مکلف است اسامی این افراد را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کند».

اجرای این قانون تازگی ندارد و ۱۸ مرداد امسال قانون تعهد خدمت پزشکان در مناطق محروم با تغییراتی مواجه شد که بر اساس آن کسانی که از انجام تعهد خود استنکاف بورزند، ممنوع‌الخروج بوده و «امکان پرداخت جریمه برای مستنکفین وجود ندارد و افراد باید تعهدات خود را انجام دهند.

جنجال ممنوع‌الخروجی پزشکان ؛ واقعیت ماجرا چیست؟

در همین راستا، هامون سبطی دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: ماجرای تعهد خدمت با آنچه درباره همه دستیاران تخصصی وجود دارد متفاوت است. تعداد دستیاران تخصصی در کشور چندده هزار نفر است که تعداد محدودی از آنها تعهدات خاصی را ابتدای دوره با خواست خود قبول می‌کنند و اگر فرد به این تعهد پایبند نباشد ممنوع‌الخروج خواهد شد.

به گفته وی، تعداد این افراد کمتر است ۱۰۰ نفر است و نباید این موضوع را برای همه رزیدنت‌ها تفسیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۲۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان