//
کدخبر: ۶۴۹۳۴ //

الکترونیک کردن دفترچه ها پایانی بر تجویز بی حد و حصر داروهای گران قیمت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با الکترونیک کردن دفترچه های درمان از اقدام پزشکانی که نسخ با تعداد ارقام دارویی بالا و داروهای گران قیمت و بیش از حد برای بیماران تجویز می کنند جلوگیری می شود.

 الکترونیک کردن دفترچه ها پایانی بر تجویز بی حد و حصر داروهای گران قیمت
به گزارش فرتاک نیوز،

 منوچهر جمالی با بیان اینکه با استفاده از پرونده و کارت الکترونیک سلامت همپوشانی بیمه ای به میزان قابل توجهی رفع می شود، گفت: از طریق دفترچه های فعلی درمان هزینه های بسیار گران قیمت غیرضرور به صندوق های بیمه ای تحمیل می شود در حالی که با الکترونیک کردن دفترچه های درمان از تحمیل این هزینه های غیرضرور به بیمه کاسته و از سویی از اقدام پزشکانی که نسخ با تعداد ارقام دارویی بالا و داروهای گران قیمت و بیش از حد برای بیماران تجویز می کنند نیز جلوگیری می شود.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قانون برنامه پنجم بر الکترونیکی کردن امور و فعالیت های بیمه ای تاکید داشته و این امر کاهش هزینه ها را به دنبال دارد البته در حال حاضر دستگاه های ذی ربط نهایت اهتمام خود را برای الکترونیک کردن دفترچه ها به کار برده و به این موضوع توجهی جدی دارند.

 

وی با بیان اینکه با الکترونیک کردن دفترچه های درمان تجویز دارو و نوشتن نسخ علمی تر و و درحد نیاز بیماران صورت می گیرد، تصریح کرد: مهمتر از این خطا در خواندن نسخ کاهش و نظارت جدی تر سازمان های بیمه گر را به دنبال دارد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه توجه به گایدلاین ها، پرونده الکترونیک، سیستم ارجاع و پزشک خانواده از مصوبات مجلس و از اولویت های برنامه ششم است، گفت: با اجرای این مصوبه ها می توان گامی جدی در جهت صرفه جویی منابع حوزه سلامت برداشت.

 

جمالی سوسفی با یادآوری اینکه بخشی از سیستم ارجاع و پزشک خانواده در روستاها انجام شده است، گفت: پزشک خانواده در استان های فارس و مازندران به صورت پایلوت اجرایی شده البته زیرساخت های آن برای اجرا در کشور فراهم نیست و اجرای آن نیازمند صرف هزینه های زیاد و تامین زیرساخت های لازم است.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اجرای راهنمای بالینی وپرونده الکترونیک سلامت می تواند اقدامی جدی در جهت کاهش هزینه های اضافی باشد، تصریح کرد: با اجرای قوانین می توان بخش عمده ای از مشکلات حوزه سلامت را رفع کرد

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این رابطه نیاز است مشکلات سد راه طرح الکترونیک کردن دفترچه های درمان هر چه سریع تر برطرف و نسبت به تحقق آن در تمامی استان ها اقدام کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان