//
کدخبر: ۶۴۳۹۷ //

اگر میخواهید لاغر شوید این نوشیدنی را قبل از خواب بخورید

مصرف انواع آبمیوه‌ها قبل از خواب توصیه نمی‌شود، اما نوشیدن یک لیوان آب‌انگور ۱۰۰ طبیعی قبل از خواب می‌تواند کمک کند تا بهتر بخوابید و همان‌طور که آرزو دارید بیشتر چربی بسوزانید.

اگر میخواهید لاغر شوید این نوشیدنی را قبل از خواب بخورید
به گزارش فرتاک نیوز،

هیچ چیز نمی‌تواند بدتر از بدخوابی و یا وول خوردن‌های مداوم در طول شب و هنگام خوابیدن باشد. مهم‌تر اینکه بدخوابی یا بی‌خوابی می‌تواند به طور جدی عامل ایجاد افزایش وزن هم باشد. صبح روز بعد این موضوع باعث می‌شود بدن‌تان دچار تغییرات هورمونی، اشتهای بیشتر و تغییر در میزان قند خون و انسولین شود. به منظور بهبود این شرایط شما نیازمند تغییر شرایط و دقت و مراقبت بیشتر از آنچه که قبل از خواب می‌خورید و یا می‌نوشید هستید. احتمالا خودتان هم می‌دانید که مصرف کافئین و شکر قبل از رفتن به تخت‌خواب می‌تواند خواب شما را برهم بزند و شما را به اصطلاح بدخواب کند. اما خوشبختانه همیشه راه‌حلی هم وجود دارد به طور مثال، استفاده از نوشیدنی‌های سالمی که مصرف آن‌ها می‌تواند به بیشتر ساختن عضلات بدن کمک کند و با تثبیت میزان قند خون بدن به روند چربی‌سوزی سرعت ببخشد. در ادامه با بهترین نوشیدنی‌های خوش‌طعمی آشنا می‌شوید که مصرف آن‌ها درست قبل از خواب باعث بهتر خوابیدن و هم‌زمان کاهش وزن خواهد شد.

شیر

یک لیوان شیر (گرم یا سرد) می‌تواند کمک موثری برای خوب خوابیدن شما باشد. شیر حاوی مقدار قابل توجهی تریپتوفان و کلسیم است که هر دو این مواد مغذی عامل مهمی در رژیم غذایی ما به حساب می‌آیند. بیشتر خوابیدن و یا خوب خوابیدن باعث می‌شود صبح روز بعد احساس گرسنگی نکنید و در نتیجه کمتر بخورید و این یعنی یک قدم به هدف‌تان که کاهش وزن و تناسب اندام است نزدیک‌تر شده‌اید. به دلیل اینکه، پروتئین شیر دیرتر هضم می‌شود، بدن در طول شب زمان لازم برای عضله‌سازی را پیدا می‌کند. پس مصرف شیر قبل از خواب به معنای سوخت و ساز بیشتر و راحت‌تر وزن کم کردن است.

آب‌انگور

اغلب اوقات مصرف انواع آبمیوه‌ها قبل از خواب توصیه نمی‌شود، اما نوشیدن یک لیوان آب‌انگور ۱۰۰ طبیعی قبل از خواب می‌تواند کمک کند تا بهتر بخوابید و همان‌طور که آرزو دارید بیشتر چربی بسوزانید. تحقیقات نشان می‌دهد، میزان ترشح انسولین در شب (به دلیل مصرف کربن‌های ساده‌ای مثل آب‌میوه) عملکرد و یا چرخه ۲۴ ساعته بدن را یکنواخت و منظم می‌کند. در آب‌انگور آنتی‌اکسیدان مفیدی به نام رزوراتول وجود دارد که کالری ذخیره شده در چربی‌های سفید را به کاالری ذخیره شده در چربی‌های قهوه‌ای تبدیل می‌کند و باعث سوزاندن و از بین رفتن چربی‌ها می‌شود.

چای بابونه

یک فنجان بزرگ، چای بابونه داغ می‌تواند میزان گلیسین بدن را که یک آمینواسید طبیعی و مغذی است به مقدار زیادی بالا ببرد. آمینو اسید گلیسین به تمدد اعصاب کمک می‌کند و مانند یک داروی مسکن مناسب حالات روحی را تسکین می‌دهد. یکی دیگر از فواید مهم استفاده از چای بابونه ویژگی خاص آن در متعادل کردن درجه حرارت بدن است. با مصرف چای‌ بابونه بدن شما به شکل طبیعی و خودکار دمای خود را خنک می‌کند و مطمئنا این موضوع یکی از مهم‌ترین عوامل در بهتر خوابیدن شما خواهد بود. علاوه بر این، مصرف چای بابونه رابطه مستقیمی با کنترل میزان گلوکز و کاهش وزن دارد. نکته پایانی و مهم اینکه مطمئن باشید هر نوع چایی که قبل از خواب مصرف می‌کنید، چای فاقد کافئین و خاصیت سم‌زدایی است.

شیکِ سویا

ترکیب سویا و شیر، سرشار از آمینواسید تریپتوفان است که پیش‌تر هم درباره آن توضیح داده‌ایم و اما چرا مصرف این آمینو اسید تا این حد مهم است؟ طبق پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه بیرمنگام انگلستان، مصرف تریپتوفان می‌تواند با تحریک ملاتونین شما را خواب‌آلوده کند و در نتیجه کیفیت خواب را بهبود ببخشد. علاوه بر این، تریپتوفان با کاهش میزان کلسترول کمک می‌کند تا از تجمع چربی در اطراف ناحیه شکم جلوگیری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۳۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان