//
کدخبر: ۶۳۷۵۶ //

معجزه گری به نام دارچین

دارچین یکی از بهترین ادویه های در دسترس انسان است که برای هزاران سال در سیستم پزشکی مورد استفاده قرار میگیرفته است، اما با توجه به مزایایی گسترده آن متاسفانه هنوز استفاده روزانه در فرهنگ های غذایی مردم جا نیوفتاده است. با ما در ادامه همراه باشید تا 10 مزیت دارچین را برای شما بازگو کنیم

معجزه گری به نام دارچین
به گزارش فرتاک نیوز،

دارچین دارای خواص دارویی است

دارچین از گذشته دارای خواص دارویی فراوانی بوده و شواهد تاریخی نشان میدهد که در مصر باستان حتی برای هدیه دادن به پادشاه مورد استفاده قرار می گرفته است. اما امروزه شما دارچین را میتوانید به راهتی و با قیمتی ارزان از هر سوپر مارکت خرید کنید. دارچین در دومل وجود دارد

دارچین سیلان: مدل اصلی دارچین است

دارچین چینی: که بیشتر مردم این مدل را به عنوان دارچین میشناسند و با آن سروکار دارند.

    مزایایی دارچین

    میزان کالری 19

    میزان قند یا چربی 0

    میزان فیبر 4 گرم

    منگنز 68%

    کلسیم 8%

    آهن 4%

    ویتامین K   3%

دارچین منبع قوی آنتی اکسیدان

دارچین دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی مانند پلی فنل ها است، در مقایسه 29 ماده غذایی به لحاظ میزان انتی کسیدان ها، در یافته اند که دارچین در این زمینه قوی ترین ماده غذایی است که از سیر و پونه هم بالاتر است. این ماده آنقدر قوی است که از آن میتوان برای نگهداری و محافظت از مواد غذایی استفاده کرد.

 

خواص ضد التهابی دارچین

مشکلات التهابی در بدن بسیار مشکل ساز هستند؛ دارچین دارای خواص بی نظیری است که که به بدن برای مبارزه با عفونت ها و ترمیم بافت ها کمک فراوانی میکند،تحقیقات نشان داده است که انتی کسیدان ها فعالیت  شدید ضد التهابی دارند و همین امر ارزش استفاده از دارچین برای بهبود عفونت ها را افزایش داده است.

دارچین خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد.

بیماری های قلبی شایع ترین دلیل مرگ های زودرس در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است. مصرف روزانه 1 گرم دارچین میتواند اثرات مثبتی بر روی گردش خون داشته باشد. همچنین دارچین میزان کلسترول مضر خون (LDL)  را کاهش و کلسترول خوب (HDL) را افزایش میدهد.

 

بهبود در عملکرد هرمون انسلین

انسلین یکی از کلیدی ترین تنظیم کنندهای متابلیسم و انرژی بدن و ایفا کنند نقش اصلی در تنظیم قند خون است. اما مشکل اینجاست که بدن بسیاری از مردم دربرابر عملکرد مثبت انسلین مقاوم است که همین باعث ایجاد دیابت نوع 2 در افراد میشود.

اما خبر خوب اینجاست که دارچین میتواند تا حد زیادی مقاومت دربرابر انسلین را به شدت کاهش دهد و یک کمک فوق العاده به این هرمون مهم برای انجام وظیفه خود میکند.

مبارزه با دیابت

دارچین دارای اثرات ضد دیابتی است و به کاهش سطح قند خون کمک میکند و این کار را از روشهای مختلفی انجام میدهد

برای مثال مصرف دارچین باعث میشود تا از ورود گلوکوز فراوان به خون بعد از صرف غذا جلوگیری کند، همچنین دارچین در بدن عملکردی مشابه انسلین دارد و جذب گلوکوز توسط سلول ها را افزایش میدهد. مصرف 2 قاشق چای خوری دارچین برای افراد دیابتی در روز توصیه میشود

 

دارچین میتواند از سرطان جلوگیری کند

سرطان یک بیماری خطرناک و جدی است که به علت رشد کنترل نشده سلول رخ میدهد، محققان مطالعات گسترده ای درباره تاثیر دارچین بر سرطان  انجام داده اند و نتایج اولیه از آزامیشات بر روی حیوانات نشان میدهد که این ماده میتواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر باشد. درواقع دارچین باعث تشکیل رگهای خونی در تومور میشود که به نظر میرسد برای سلول های سرطانی نوعی ماده سمی به حساب امده و باعث مرگ انها میشود.

همچنین تحقیقات روی موش ها نشان داده که مصرف دارچین باعث فعالیت قوی انزیمهای میشود که از روده بزرگ در برابر سلول های سرطانی محافظت میکند.

 

دارچین ممکن است در مبارزه با ویروس HIVموثر باشد

Hiv ویروسی است که به آرامی سیستم ایمنی بدن را تجزیه میکند و در نهایت به صورت یک ویروس قوی  اثری غیرقابل درمان را بروی بدن میگذارد. تحقیقات آزامیشگاهی بر روی یک ویروس HIV نشان میدهد که دارچین موثر ترین داروی گیاهی بین 69 داروی آزمایش شده روی ویروی HIV است. هرچند که انجام آزمایش بر روی انسان برای تایید نهایی این اثرات بسیار ضروری است.

 

درپایان باید گفت

اگر میخواهید مصرف دارچین را آغاز کنید، بهتر است از مدل دارچین سیلان استفاده کنید. تقریبا مصرف 1.2 دارچین به صورت روزانه میتواند تاثیر فراوانی بر روی سطح قند خون، هضم غذا و سیستم ایمنی دارد.  همچنین استفاده از دوزهای قوی تر آن برای جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری قلبی، کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان وحتی نا باروری مفید است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۷۵۶ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    دارچین یکی از نعمتهای خدا و دارای خواصی است اما معجزه فقط به اذن خدا و بوسیله ان بیاء و اولیاءش یا هر کسی که خدا بخواهد ا تفاق می افتد ان شاءا... تعالی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان