//
کدخبر: ۶۳۲۴۹ //

مقاومت آنتی بیوتیکی برای این بیماران تهدیدآمیز است

طبق نظر محققان، اگر مقاومت آنتی بیوتیکی به دلیل استفاده گسترده از این دارو با همین روند ادامه پیدا کند، افراد بیشتری طی عمل های جراحی و درمان های سرطان جان خود را از دست خواهند داد.

مقاومت آنتی بیوتیکی برای این بیماران تهدیدآمیز است
به گزارش فرتاک نیوز،

 طبق نظر محققان، اگر مقاومت آنتی بیوتیکی به دلیل استفاده گسترده از این دارو با همین روند ادامه پیدا کند، افراد بیشتری طی عمل های جراحی و درمان های سرطان جان خود را از دست خواهند داد.

 

مدیر یکی از سازمان های تحقیقاتی در خصوص سلامت عمومی در واشنگتن آمریکا معتقد است بیماران روی آنتی بیوتیک ها برای حفظ جان خود از عفونت های مرگبار بالقوه ناشی از شیمی درمانی، عمل های پیوند اعضاء، سزارین و دیگر موارد بیشمار پزشکی حساب می کنند.

 

طبق تحقیقات اخیر تخمین زده می شود که بیش از نیمی از عفونت های پس از جراحی و بیش از یک چهارم عفونت های پس از شیمی درمانی به واسطه ارگانیسم هایی به وجود می آیند که هم اکنون نسبت به آنتی بیوتیک های استاندارد مقاوم شده اند.

 

بد نیست بدانید اگر مقاومت آنتی بیوتیکی در ایالات متحده تنها 30 درصد افزایش پیدا کند، باکتری های مقاوم شده موجب 6.300 مرگ دیگر در سال و 120.000 عفونت بیشتر در بیماران پس از شیمی درمانی برای سرطان یا 10 عمل رایج جراحی می گردد. هر بار که فرد به عمل جراحی یا پیوند اعضا نیاز داشته باشد به آنتی بیوتیک های موثر هم محتاج است. این مسئله میان همه افراد مشترک است.

 

امروزه نگرانی در خصوص مقاومت آنتی بیوتیکی باکتری ها در حال گسترش است.

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده تخمین می زند هر ساله حداقل 2 میلیون نفر به واسطه باکتری های مقاوم شده در برابر آنتی بیوتیک دچار عفونت شده که از این میزان حداقل 23000 نفر جان خود را از دست می دهند.

 

بنابر صحبت های دکتر جاشوا وولف در بخش بیماری های عفونی بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود در ممفیس آمریکا، در حال حاضر بیشتر نگرانی ها بر روی توانایی درمان عفونت های باکتریایی موجود و جلوگیری از استفاده گسترده آنتی بیوتیک ها پس از عمل های جراحی و شیمی درمانی است.

 

وی می افزاید: " می دانیم کودکانی که دارای سرطان هستند در معرض عفونت های باکتریایی زیادی قرار دارند که می تواند جان آنها را تهدید کند. اگر نرخ مقاومت افزایش پیدا کند، آنتی بیوتیک های موجود کارایی خود را از دست خواهند داد. همچنین عمل های جراحی ناایمن تر شده و درمان سرطان را دشوارتر می نماید."

 

برای تخمین خطر مقاومت آنتی بیوتیکی به داروها، محققان صدها مورد پزشکی طی 45 سال را بررسی کردند تا اثربخشی آنتی بیوتیک ها در پیشگیری از عفونت را پس از شیمی درمانی و 10 عمل جراحی دیگر متوجه شوند.

 

این عمل های جراحی عبارتند از: جراحی شکستگی لگن، پیوند اعضا، عمل سقط، عمل ستون فقرات، تعویض مفصل ران، سزارین، بیوپسی پروستات، آپاندیس، عمل رحم و جراحی روده.

 

بررسی های نشان می دهد، تقریبا بین 39 الی 51 درصد عفونت های پس از عمل های جراحی و 27 درصد مربوط به عفونت های پس از شیمی درمانی به واسطه باکتری هایی ایجاد می شوند که هم اکنون تا حدودی نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم گردیده اند.

 

با استفاده از یک مدل کامپیوتری، محققان به این نتیجه رسیدند که با تنها 10 درصد افزایش در مقاومت آنتی بیوتیکی حداقل 2100 مرگ مربوط به عفونت در سال به وقوع خواهد پیوست و 40000 عفونت بیشتر نسبت به عمل های جراحی و شیمی درمانی صورت خواهد گرفت. همچنین 70 درصد افزایش در مقامت آنتی بیوتیکی منجر به 15000 مرگ در سال و 280000 عفونت دیگر می گردد. اعداد بزرگی و قابل تاملی که می بایست در نظر گرفته شود.

 

آنتی بیوتیک دارویی است که همه مردم در مرحله ای از زندگیشان به آن نیاز خواهند داشت. توسعه آنتی بیوتیک های جدید نیز اگر آنتی بیوتیک های موثر پیشین توانایی خود را از دست بدهند چندان کمکی نخواهد کرد.

 

پزشکان و بیمارستان ها با محدود کردن استفاده از آنتی بیوتیک ها فقط در موارد مورد نیاز می توانند به جلوگیری از پدیده مقاومت آنتی بیوتیکی کمک شایانی نمایند. همچنین بیماران نیز می توانند نقش مهمی در این رابطه ایفا کنند. آنان با استفاده نکردن از آنتی بیوتیک در مواردی چون سرفه و سرماخوردگی و استفاده از جایگزین های موجود می توانند ایمنی خود را افزایش دهند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۲۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان