//
کدخبر: ۶۳۲۱۹ //

مدیریت تجویز خون هزینه های سلامت را کاهش می دهد

رئیس سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد، گفت: ۵۰ درصد تجویز خون در سراسر دنیا توسط متخصصین بیهوشی انجام می‌شود.

مدیریت تجویز خون هزینه های سلامت را کاهش می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکترعلیرضا سلیمی در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد، اظهارداشت: هفته گذشته مدیریت تزریق خون نام داشت و در همین راستا در انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران جهت اصلاح مدیریت تجویز خون تلاش می کنیم و در سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد از مهمانان خارجی برجسته در این رابطه بهره مند خواهیم شد تا بتوانیم این بحث را نهادینه کنیم.

 

رئیس سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تجویز خون در سراسر دنیا توسط متخصصین بیهوشی انجام می شود، افزود: مدیریت تجویز خون و فرآورده های آن هزینه های کشور را کاهش داده و امکان انتقال بیماری هایی منتقله از طریق خون را نیز کاهش می‌دهد.

 

وی بیان داشت: در دنیا تغییرات زیادی حاصل شده است و تجویز سنتی خون کمتر انجام می شود و متدهای جدید در این راستا در کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد با همکاری سازمان انتقال خون در اختیار همکاران حاضر در کنگره ارائه می شود.

 

سلیمی  با بیان اینکه در سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد محورهای مختلف مطرح خواهد شد، گفت: رشته بیهوشی شاخه های متعددی دارد اعم از کار در اتاق عمل، ICU، کنترل و مدیریت درد دارد و تلاش شده در این کنگره تا حد امکان تمام این شاخه ها مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس انجمن انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به موضوع مدیریت و کنترل درد گفت: این رشته طی سال های اخیر در ایران مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از متخصصان بیهوشی دوره های تکمیلی را در این زمینه طی می کنند.

 

وی با بیان اینکه دردها به طور کلی به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شوند، عنوان کرد: دردهای حاد اکثرا شامل دردهای پس از اعمال جراحی بوده و با کنترل درد علاوه بر کمک به بیمار تلاش می کنیم وضعیت جسمانی آن نیز زودتر بهبود یابد.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: دردهای مزمن نیز شاخه‌های مختلف داشته که دردهای سرطانی نوعی از آن است که در کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد در زمینه هر دو نوع دردهای حاد و مزمن مطالبی اعم از روش های تشخیص و علت درد همچنین جدیدترین درمان های درد  ارائه خواهد شد.

 

سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد ۱۴ تا ۱۷ آذر ۹۶ در سالن همایش‌های برج میلاد تهران با حضور اساتید و صاحبنظران داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۲۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان