//
کدخبر: ۴۵۸۸۴۵ //

دلیل چاق شدن خانم‌ها بعد از ازدواج چیست؟

چاقی و لاغری آدم‌ها سوژه‌ی محفل خیلی از افراد است! با خودشان ساعت‌ها در مورد این مسائل فکر می‌کنند و با دیگران مطرح کرده تا به نتیجه جالبی برسند! مخصوصا اگر فردی دوروبرتان باشد که به تازگی ازدواج کرده و بعد از آن اضافه وزن داشته باشد دیگر مرکز سیبل این آدم‌ها قرار می‌گیرد!

دلیل چاق شدن خانم‌ها بعد از ازدواج چیست؟

ممکن است شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که بعد از ازدواج چاق شده‌اید. شاید این موضوع برایتان خوشایند باشد شاید هم دغدغه‌ی ذهنیتان شده و یا حتی بی تفاوتی را پیشه کرده‌اید! اما به راستی علت چاق شدن خانم‌ها بعد از ازدواج چیست؟!

بعد از ازدواج و شروع کردن زندگی مشترک خیلی چیزها تغییر می‌کند. دو نفر که تا آن زمان خانه‌های جدا، سبک زندگی‌های متفاوت و دلمشغولی‌هایی جداگانه داشته‌اند حالا از تمام روزهای گذشته فاصله گرفته و با هم زیر یک سقف قرار می‌گیرند. ساعت بیدار شدن صبح‌ها و خوابیدن شب‌هایشان با هم فرق دارد، نوع سرگرمی‌ها متفاوت است، ساعت غذا خوردن هم ممکن است خیلی تفاوت داشته باشد! تمام این موارد روی کیفیت زندگی فردی تاثیرگذار خواهد بود.

تحقیقات نشانه داده است که 82 درصد از زوج‌هایی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند بعد از 5 سال که از زندگی مشترکشان گذشته حدود 5 تا 10 کیلوگرم افزایش وزن داشته‌اند و جالب این است که سهم خانم‌ها در این چاقی بیشتر از مردان بوده است!

خانم‌ها و چاقی بعد از ازدواج

تا قبل از مراسم عروسی خانم‌ها به شدت به اندامشان توجه دارند و از هر روشی ممکن است استفاده کنند تا لاغرتر شده و متناسب‌تر به نظر برسند! رژیم‌های سفت و سخت و تمرینات ورزشی سنگین بعد از ازدواج دیگر به روال سابق ادامه نخواهند داشت و ممکن است یکی از دلایل این افزایش وزن همین رها کردن رژیم و ورزش باشد!

اما موارد دیگری هم دخیل است که نمی‌شود از کنار آنها به سادگی عبور کرد! پس بهتر است خلاصه‌وار به تمام نکته‌ها دقت کنیم و از نظر آنها را بگذرانیم:

  • با رژیم غذایی و ورزش خداحافظی می‌کنید

این واقعیت است که همه چیز تا شب عروسی به شدت و با تکاپوی فراوان در حال انجام است چون قرار است مهمانان شما را در زیباترین و متناسب‌ترین حالت ببینند و عکس‌ها و فیلم‌های عروسی شما برای همیشه ماندگار است! پس تمام تلاشتان را می‌کنید تا لاغر باشید! و بعد از عروسی چه اتفاقی خواهد افتاد؟! زمینه‌ی انگیزه از بین رفته است و ممکن است شما رژیم و ورزش را رها کنید یا دستکم آن را دیگر مانند قبل جدی نگیرید! نتیجه‌ی رها کردن رژیم و ورزش هم چیزی جز افزایش وزن نخواهد بود!

  • روتین روزانه شما تغییر می‌کند

وقتی مجرد هستید زمان برای شما مفهوم متفاوتی با دوران متاهلی دارد! دیگر نمی‌توانید هر زمان دلتان خواست به باشگاه بروید! مخصوصا اگر شاغل هم باشید زمان شما بعد از اتمام ساعت کاری به خانه و خانواده اختصاص پیدا می‌کند! باید هرچه سریعتر به منزل برگردید و بساط شام و ناهار را ردیف کنید! حتی اگر این کار هم جزو کارهای روزانه‌تان نباشد مانند قبل فرصت باشگاه رفتن و پیاده روی کردن ندارید! چون مهمانی رفتن و مهمان آمدن به اتفاقات زندگی شما اضافه خواهد شد!

  • استرستان بعد از ازدواج زیاد می‌شود

حرف حق تلخ است! اما حقیقت این است که بعد از ازدواج میزان استرس بالاتر خواهد رفت! وظایف و مسئولیت‌های زندگی مشترک ممکن است شما را دچار اضطراب پنهان کند. برای اینکه روابط زندگی را کنترل و مدیریت کنید باید توان و تلاش بیشتری به کار بگیرید و این مساله روی سطح استرس شما اثرگذار است. پس ممکن است دچار پرخوری عصبی هم بشوید! استرس روی متابولیسم تاثیر می‌گذارد و سوخت و ساز بدنتان پایینتر خواهد آمد و در نتیجه افزایش وزن را می‌بینید!

  • مهمانی بازی و چاق شدن طبیعی است!

وقتی شما ازدواج می‌کنید سطح معاشرت و رفت و آمد نسبت به قبل تغییر خواهد کرد! علاوه بر خانواده و دوستان خودتان، دوستان و خانواده همسرتان هم در میان هستند که با آنها به رفت و آمد بپردازید. این مهمانی رفتن‌ها چندان با رژیم و برنامه غذایی فردی داشتن همخوانی ندارد! همه جا هم نمی‌توانید شام و ناهار نخورید چون ممکن است به میزبان بربخورد! پس نتیجه چیست: شما چاق می‌شوید!

  • انگیزه‌هایتان تغییر می‌کند

تا قبل از ازدواج شاید میزان توجه شما به خودتان بیشتر بوده است. بعد از ازدواج، وقتی زن و مرد همیشه در کنار هم هستند آن مقدار توجهی که به تناسب اندام و خوبتر به نظر رسیدن بود جای خودش را به بی تفاوتی می‌دهد! کمتر مراقب این مساله هستید و طبیعی است که موجبات افزایش وزن فراهم خواهد شد!

  • عادت‌های غذایی متفاوت است

شما و همسرتان حتما عادات غذاییتان با هم فرق دارد. شما ممکن است اهل صبحانه خوردن باشید و همسر شما با یک چای هم صبحش را شروع کند! ممکن است غذاهای باب دل همسر شما همه حول پلو و خورش بگردد ولی شما سبک غذایتان سبک و گیاهی بوده باشد! خب نمی‌توانید به بهانه سبک غذا خوردن خودتان تمایلات همسر را نادیده بگیرید، گاهی اوقات هم آماده کردن هر دو مدل غذا امکان پذیر نیست! پس به همین راحتی تغییر عادت‌های غذایی رخ داده و می‌تواند زمینه افزایش وزن شما را فراهم کند!

  • اسراف نکردن بلای جان تناسب اندام!

گاهی غذاهایی که اضافه می‌آیند دل شما را به درد آورده و نگران اسراف شدن آنها می‌شوید! در نتیجه همین جلوگیری از اسراف و خوردن باقیمانده غذاها جمع می‌شود و به مرور وزن شما را صعودی بالا خواهد برد!

  • رابطه جنسی همه چیز را تغییر می‌دهد

بعد از رابطه جنسی و تغییرات هورمونی ممکن است بدن شما طالب خوراکی‌هایی باشد که تمامشان کالری بالایی دارند. ممکن است شام خورده باشید اما ولعی که بعد از رابطه جنسی در وجود شما نسبت به غذا و تنقلات ایجاد می‌شود شما را به سمت بستنی و شیرینی و میوه و... هدایت کند و همین مساله موجب افزایش وزن خواهد شد!

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۸۸۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان