//
کدخبر: ۴۵۵۷۲۸ //

مشاوره خیانت چه زمانی بیشترین تاثیر را دارد؟

شاید برخی از مسائل و مشکلاتی که در زندگی شما وجود دارد، مانع از آن شود که برای حل مشکل ناشی از خیانت خود به یک مشاوره مراجعه کنید. مثلا این احتمال وجود داشته باشد که شما تصور کنید، ترک رابطه پنهانی به تنهایی به مرور زمان شرایط را برای بازگشت شما  به حالت اولتان فراهم می کند. یا اینکه تصور کنید مراجعه به یک مشاوره و مطرح کردن تجارب تلخ و ناخوشایندی که از مسئله خیانت دیدن و یا خیانت کردن داشته اید، موجب آن شود که نگرش های منفی نسبت به شما تشدید شود.

مشاوره خیانت چه زمانی بیشترین تاثیر را دارد؟

راهکارها و نکات مربوط به مشاوره خیانت

چه به عنوان فردی باشید که در یک رابطه خیانت کرده و یا خیانت دیده‌اید، مراجعه به مشاوره خیانت جهت انجام بهترین تصمیم‌گیری در ادامه راه برایتان امری ضروری و موضوعی بسیار مهم است. مشاوره خیانت برای زن و مردی که تحت تاثیر آسیب‌های ناشی از چنین مشکل بزرگی قرار گرفته‌اند به چند دلیل حائز اهمیت است:

  • به شما کمک می‌کند تا بر آسیب‌های روحی که تحت تاثیر خیانت متحمل شده‌اید، غلبه کنید.

  • کمک می‌کند در صورت وجود امکان بهبودی رابطه تان، آن را حتما اصلاح کرده و زمینه تداوم این رابطه را فراهم آورید.

  • به شما کمک می‌کند تا به بهترین شیوه ممکن از راه اشتباهی که طی کرده و یا تجربه کرده اید، باز گردید.

  • موجب خواهد شد تا با منطق بیشتری در مورد تداوم و یا پایان دادن به رابطه تصمیم گیری کنید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه راهکارهای بسیار خوبی را در این زمینه برای شما ارائه کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم اگر درگیر چنین مشکلی در زندگی مشترک خود شده‌اید و راه بیرون آمدن از آن را هم بلد نیستید، حتما مطلب زیر را تا انتها دنبال کنید:

چرا مشاوره خیانت ضروری است؟

اگر همسرتان به عنوان کسی که دوست داشتید همیشه به عنوان شریک زندگی خود نگاه قابل اعتمادی به وی داشته باشید، از اعتماد شما سوء استفاده کرده و به صورت پنهانی وارد رابطه با شخص دیگری شده است، شما قطعا آسیب های متعددی ناشی از این خیانت به خود را تجربه خواهید کرد. اگر هم خودتان فردی بوده اید که این اشتباه را آغاز کرده اید و اکنون بابت انجام آن عذاب وجدان داشته و دلتان می خواهد به شرایط قبل برگردید، باز هم این آسیب می‌تواند اثرات نامطلوبی بر روی فکر و ذهن شما گذاشته و شرایط را برای بازگشتتان به زندگی عادی دشوار سازد.

برخی از مهم ترین این آسیب‌ها که مراجعه به مشاوره خیانت را ضروری می سازد، می توان شامل موارد زیر عنوان کرد:

  • کاهش سطح اعتماد و عزت به نفستان

  • تاثیرگذاری منفی بر سلامت عاطفی شما

  • نگرانی از برقراری ارتباط با دیگران

  • ترس شدید برای بیرون آمدن از محیط امن خود

  • بدبینی افراطی به همراه شک های بی مورد نسبت به اطرافیانتان

در هر سه مورد قطعا آسیب های روحی شدیدی به شما وارد می شود. با این حال شک نداشته باشید که حمایت یک مشاور با تجربه در زمینه خیانت می تواند بهبودی کامل را برای شما به همراه آورد. فراموش نکنید که این پروسه به این آسانی ها محقق نشده و تحقق آن نیاز به گذشت زمان دارد. کافی است که به مشاوره ای که برای حل مشکلتان مراجعه می کنید، اعتماد داشته باشید و توصیه های وی را برای غلبه بر مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می کنید، جدی بگیرید.

بهترین زمان مراجعه به مشاوره خیانت

شاید برایتان این سوال مطرح شده باشد که بهترین زمان برای مراجعه به نزد یک مشاوره جهت صحبت در باب خیانتی که کرده اید یا خیانتی که به شما شده است، چه زمانی است. در پاسخ به این سوال می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • زمانی به مشاور مراجعه کنید که خودتان متوجه شدت گسترده آسیب روحی که متحمل شده‌اید، باشید.

  • زمانی که فکر می کنید تحت تاثیر این مشکل، افکار پریشان،سمی و خطرناکی به ذهنتان خطور می کند.

  • زمانی که از اقدامی که انجام داده اید، عذاب وجدان شدید پیدا کرده و دلتان می خواهد مسیر زندگی تان را تغییر دهید.

  • زمانی که که فکر می کنید زندگی شما به یک بن بست رسیده و هیچ راه فراری از حس منفی که درگیرتان کرده است، پیدا نمی کنید.

  • زمانی که ترس از تنهایی موجب می شود شما حتی آسیب های ناشی از خیانت طرف مقابلتان را پذیرفته و بخواهید همچنان با او زندگی کنید.

اگر نکات مطرح شده در بالا را مورد توجه قرار داده و سعی کردید با خودتان در این زمینه روراست باشید، آن وقت می توانید برای انتخاب یک مشاور قابل اعتماد و با تجربه که بتواند مشکل شما در زندگی را حل و فصل کند، وارد عمل شوید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه می توانند کمک های قابل توجهی در این زمینه برایتان انجام دهند.

نکات مراجعه به مشاوره خیانت

بهتر است پیش از مراجعه به یک مشاوره برای صجبت کردن در مورد تجارب تلخ و دردناک خود از مسئله خیانت به چند موضوع مهم توجه داشته باشید:

  • اول اینکه به عنوان یک فرد خطاکار اشتباه خود را پذیرفته و هرگز در هنگام صحبت با مشاور خود به دنبال توجیه این اشتباه نباشید.

  • دوم اینکه به عنوان کسی که خیانت دیده است، این امکان را برای طرف مقابلتان فراهم کنید که اشتباهش را جبران کرده و یک فرصت دیگر برای زندگی با شما داشته باشد.

  • به عنوان یک فرد آسیب دیده دست از نگرانی بابت قضاوت های اطرافیانتان بردارید و تنها به حل مشکل خودتان فکر کنید.

  • به عنوان یک فرد خطاکار تا جای ممکن این حق را به طرف مقابلتان بدهید که هر گونه واکنشی را نسبت به شما تحت تاثیر خطا و اشتباهی که کرده اید از خودش نشان دهد.

  • حواستان به این موضوع باشد که مشاور شما تنها می تواند نقش یک راهنما را در زندگی شما داشته باشد و بخش مهم قضیه برای بیرون آمدن از این مشکل خود شما هستید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در بحث مراجعه نزد یک مشاور جهت صحبت با وی در باب موضوع خیانت بایستی حتما مد نظر قرار دهید، این است که افراد با شخصیت ها و مسائل و مشکلات مختلفی که در زندگی خود دارند کاملا از هر جهت با شما و یا دیگران فرق دارند.

پس از همین الان از قضاوت های کورکورانه و مقایسه خود با دیگرانی که چنین اشتباهاتی را در زندگی شان تکرار کرده اند، بردارید. بدانید که مسئله خیانت به قدری موضوع و مسئله مهمی است که به هیچ عنوان قابل توجیه و تعمیم نبوده و شما نمی توانید پس از مرتکب آن شدن،به هیچ عنوان نقش یک قربانی را در این مسئله ایفا کنید.

مشاوره خیانت زن و مرد

بر خلاف تصورات اشتباهی که در جامعه نسبت به اشتباهات زنان و مردان شکل گرفته است، خیانت زن و مرد به یکدیگر هر دو اقدامی کاملا اشتباه و نادرست محسوب می شود. در اصل باید این موضوع را بپذیرید که عمق اشتباه یک زن و یا مرد خطاکار به یک اندازه بوده و هر دوی شما در صورت برداشتن چنین قدم اشتباهی در یک سطح قرار گرفته و به یک اندازه مقصر محسوب می شوید.

بهتر است به هیچ عنوان به این باور های قدیمی و البته نادرستی که خیانت از جانب زنان را بسیار بدتر از خیانت از جانب مردان می‌ داند،  به مردان آزادی عمل بیشتری در این زمینه می دهد، توجهی نکنید.

هیچ مرد و زنی زمانی که خود را متعهد به یک رابطه کرده و وارد زندگی مشترک می شوند، نمی توانند برای خود از جهت خیانت کردن، حقی قائل شوند. به طور کلی انجام مشاوره خیانت برای زنان و مردان تفاوت چندانی نداشته و حتی شاید در اغلب موارد پیشنهاداتی که به هر دو جنس برای تغییر رویه زندگی شان داده می شود به یک صورت باشد.

این موضوع امری طبیعی است که زنان در هنگام مواجهه با موقعیت هایی که بوی خیانت از جانب شریک زندگی شان را می دهد، کمی احساسی تر تصمیم گرفته و عجولانه تر رفتار کنند.

در مردان شاید واکنش به این امر با شدت بیشتری همراه بوده و اقدامات مخرب شدیدی را به دنبال داشته باشد. این موضوع تحت تاثیر شخصیت متفاوت مردان و زنان است که تجربه نشان داده است آنها در شرایط سخت و موقعیت هایی که چندان باب میلشان نبوده، واکنش های شدیدتری از خود نشان می دهند.

شاید بهتر باشد مشاوره زنان برای مواجهه صحیح با چنین مشکلی در بازه زمانی طولانی تر انجام گرفته شود و تعداد جلساتی که آنها برای مراجعه به مشاوره نیاز دارند، بیشتر از تعداد جلسات در نظر گرفته برای مردان باشد. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که تحت تاثیر احساسات و عواطفی که طرفین یک رابطه نسبت به یکدیگر دارند، این احتمال وجود دارد که آسیب پذیری مردان نسبت به زنان با شدت و عمق بیشتری همراه باشد.

سخنی از مشاوران آویژه

شاید برخی از مسائل و مشکلاتی که در زندگی شما وجود دارد، مانع از آن شود که برای حل مشکل ناشی از خیانت خود به یک مشاوره مراجعه کنید. مثلا این احتمال وجود داشته باشد که شما تصور کنید، ترک رابطه پنهانی به تنهایی به مرور زمان شرایط را برای بازگشت شما  به حالت اولتان فراهم می کند. یا اینکه تصور کنید مراجعه به یک مشاوره و مطرح کردن تجارب تلخ و ناخوشایندی که از مسئله خیانت دیدن و یا خیانت کردن داشته اید، موجب آن شود که نگرش های منفی نسبت به شما تشدید شود. بهتر است دست از این افکار نادرست و اشتباه برداشته و برای اصلاح و بهبود زندگی خودتان هم که شده به یک مشاور کاربلد و با تجربه مراجعه کنید. شک نداشته باشید که گفتگوی شما با یک مشاور بخش عمده ای از مشکلات و نگرانی هایی را که در زندگی خود به خاطر اشتباهاتتان تجربه کرده اید، برطرف خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۷۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان