//
کدخبر: ۴۱۷۱۹۵ //
کلسترول | کلسترول بالا

سبوس جو دوسر را حتما در سبد غذایی خو قرار دهید

با سبوس جو دوسر سطح کلسترول خود را کنترل کنید.

سبوس جو دوسر را حتما در سبد غذایی خو قرار دهید
به گزارش فرتاک نیوز،

جو یک منبع غنی از بتا گلوکان است، فیبری که دارای طیف وسیعی از فواید است. با این حال، دریافت مقدار توصیه شده فیبر تنها از بلغور جو دوسر ممکن است دشوار باشد. در عوض، محققان سبوس جو دوسر را توصیه می‌کنند زیرا میزان بتاگلوکان آن دو برابر است.

نتایج این تحقیق شامل بررسی 58 کارآزمایی بالینی با حدود 4000 نفر است. این مطالعات تأثیر یک رژیم غذایی غنی شده با جو را بر کلسترول LDL (یا کلسترول بد)، کلسترول غیر HDL و آپولیپوپروتئین B بررسی کردند.

سبوس جو دوسر به عنوان غلات و همچنین در برخی از محصولات پخته شده موجود است. آپولیپوپروتئین B یک لیپوپروتئین است که کلسترول بد را از طریق خون حمل می کند.

دکتر ولادیمیر ووکسان، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، نتایج تحقیق را به شرح زیر توضیح داد: رژیم غذایی غنی شده با حدود 3.5 گرم فیبر بتا گلوکان در روز از جو دوسر به طور متوسط ​​باعث کاهش کلسترول LDL و همچنین کلسترول غیر HDL و آپولیپوپروتئین B در مقایسه با رژیم های غذایی شد. بدون کنترل را بهبود می بخشد.

این مطالعه نشان داد که با مصرف جو، کلسترول LDL 4.2 درصد، کلسترول غیر HDL 4.8 درصد و آپولیپوپروتئین B 2.3 درصد کاهش یافت. یکی از اولین مطالعات، که در سال 1963 انجام شد، نشان داد که تغییر رژیم غذایی از نان سفید به نان جو دوسر باعث کاهش کلسترول LDL می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۱۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان