//
کدخبر: ۴۱۶۸۶۷ //
الکل| مصرف الکل

بالا رفتن احتمال سرطان‌ با مصرف الکل

پیش از این از الکل به عنوان ماده سرطان زا یاد نمی شد اما با آزمایشات و تحقیقات به تدریج الکل به عنوان ماده سرطان زا معرفی شد و اکنون بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.

بالا رفتن احتمال سرطان‌ با مصرف الکل
به گزارش فرتاک نیوز،

با بیان اینکه چند سالی است که الکل در مقالات و طبقه بندی محافل علمی بین المللی سازمان جهانی بهداشت به عنوان سرطان زا نوع یک مطرح شده است، افزود: سرطان روده بزرگ، سرطان سینه در زنان و سرطان مری از شدیدترین سرطان ها هستند.

هفت سرطان ناشی از مصرف مشروبات الکلی ممکن است در بدن فرد مصرف کننده خود را نشان دهد. او بیان کرد:

مشروبات الکلی جزو 122 ماده سرطان زا از جمله بنزین، آزبست، آرسنیک و … است، بنابراین مصرف مشروبات الکلی به شدت سرطان زا است. استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: الکل به دلیل اینکه مطالعات حیوانی و انسانی را پشت سر گذاشته است یک سرطان زا مسلم است.

در ادامه به توصیه های پروفسور سالی دیویس، مدیر ارشد پزشکی انگلیس که از نظر وضعیت و توصیه های بهداشتی به نوعی بالاتر از وزیر بهداشت است، اشاره کرد و گفت: وی در سال 2016 دستورالعمل مصرف الکل را منتشر کرد.

در دستورالعمل پروفسور دیویس هیچ سطحی از مصرف الکل را بی خطر نمی دانیم به همین دلیل حتی مقدار کمی الکل می تواند سرطان زا باشد. پروفسور دیویس نیز در گفت و گو با گاردین اظهار داشت: اگر زمانی به بیمارانم توصیه به نوشیدن الکل کردم از همه عذرخواهی می کنم. همچنین نتایج بررسی ها در ایران به تازگی منتشر شده و نشان می دهد کرمان جزو استان های پر مصرف مشروبات الکلی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان