//
کدخبر: ۴۰۲۵۹۵ //
مسواک | مسواک زدن

هرگز این اشتباهات را موقع مسواک زدن مرتکب نشوید

باید نکات مختلفی را در مسواک زدن رعایت کنید که دچار خرابی دندان خود نشوید.

هرگز این اشتباهات را موقع مسواک زدن مرتکب نشوید
به گزارش فرتاک نیوز،

مسواک زدن یکی از اصلی ترین راه ها برای سلامت دهان و دندان می‌باشد که باید نکات مختلفی را در مسواک زدن رعایت کنید که دچار خرابی دندان خود نشوید. در زمان مسواک زدن این اشتباهات را مرتکب نشوید:

1. پس از مسواک زدن، دهان خود را بشویید

ممکن است عادت داشته باشید بلافاصله پس از مسواک زدن دهان خود را بشویید، اما انجام این کار می تواند اثربخشی مسواک زدن را کاهش دهد. از آنجایی که آب فلوراید موجود در خمیردندان را رقیق می کند، ممکن است از تمام مزایای فلوراید بهره مند نشوید.

اگر هنوز احساس می کنید که از روی عادت باید دهان خود را بشویید، از دهانشویه های حاوی فلوراید استفاده کنید تا مینای دندان شما به خوبی حفظ شود.

2. زبانت را مسواک نمی کنی

اگر متوجه شده اید که هر چقدر هم که دندان هایتان را مسواک بزنید باز هم دهانتان بوی بدی می دهد، خوب است که زبانتان را هم مسواک بزنید. پرزهای چشایی روی زبان محیط مناسبی را برای تکثیر باکتری ها فراهم می کنند و اگر عادت به مسواک زدن زبان خود ندارید، ممکن است در نهایت منجر به بوی بد دهان شود.

3. بیش از حد از نخ دندان استفاده می کنید

اگرچه نخ دندان کشیدن یکی از بخش های اساسی سلامت دهان و دندان است و برای لثه ها ضروری است، اما ممکن است در این کار زیاده روی کنید. لازم نیست بیش از یک بار در روز نخ دندان بکشید، زیرا 4 تا 12 ساعت طول می کشد تا باکتری های مضر رشد کنند.

در حالی که نخ دندان کشیدن صحیح می تواند از بیماری لثه جلوگیری کند، انجام اشتباه آن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و حتی منجر به آسیب لثه شود.

4. مسواک قدیمی خود را عوض نمی کنید

استفاده طولانی مدت از مسواک می تواند منجر به پوسیدگی دندان و آسیب لثه شود. همیشه مقداری ذرات غذا روی موهای مسواک باقی می ماند و اگر مدام از مسواک تکراری استفاده کنید، بارها و بارها خود را در معرض باکتری قرار می دهید.

و اگر هوای محل نگهداری مسواک مرطوب باشد، قارچ می تواند روی آن رشد کند، بنابراین اگر لکه های سیاه روی موهای مسواک خود مشاهده کردید، باید بلافاصله آن را تعویض کنید.

5. خمیر دندان خود را عوض نمی کنید

وقتی بالاخره خمیردندانی پیدا کردید که برای دندان‌هایتان معجزه می‌کند، ممکن است وسوسه شوید چندین خمیر دندان بخرید تا به استفاده خود ادامه دهید. اما میکروارگانیسم‌هایی که در داخل دهان شما زندگی می‌کنند می‌توانند به خمیردندان خاصی عادت کنند، که باعث می‌شود مسواک زدن موثر نباشد.

بهتر است خمیر دندان خود را هر 2 تا 3 ماه یکبار عوض کنید. حتی برخی از دندانپزشکان استفاده از خمیردندان های مختلف را در صبح و شب توصیه می کنند.

6. بلافاصله بعد از غذا مسواک می زنید

اگرچه مسواک زدن بعد از غذا می تواند به از بین بردن باکتری های مضر کمک کند، اما انجام این کار بلافاصله بعد از غذا می تواند مینای دندان را ضعیف کند. توصیه می شود پس از صرف غذا 30 تا 60 دقیقه صبر کنید و سپس برای حفظ سلامت و زیبایی دندان های خود را مسواک بزنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۵۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان