//
کدخبر: ۳۵۹۴۰۵ //
اگزما

اگزما و راه‌های درمان/ از درمان خانگی تا درمان های طبیعی

اگزما یک بیماری آلرژیک پوستی است که می تواند افراد را از هر نژاد و قومیتی مبتلا کند.

اگزما و راه‌های درمان/ از درمان خانگی تا درمان های طبیعی
به گزارش فرتاک نیوز،

اگزما یک بیماری آلرژیک پوستی است که در حال حاضر، 10 درصد از مردم آفریقایی-آمریکایی، 11 درصد از سفیدپوستان، 13 درصد از مردم آسیایی آمریکایی و ساکنان جزایر اقیانوس آرام، و 13 درصد از مردم بومی آمریکا به بیماری اگزما مبتلا هستند.

اگزما می تواند باعث شود که پوست ترک خورده، قرمز و در رنگ های تیره تر ممکن است قهوه ای، بنفش یا خاکستری به نظر برسد.

درمان های خانگی و درمان های طبیعی می توانند خشکی و خارش پوست همراه با اگزما را تسکین دهند.

افراد می توانند از کرم ها، محصولات طبیعی و تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی برای مدیریت یا پیشگیری از تشدید اگزما استفاده کنند ، به خصوص در فصل زمستان که علائم این بیماری در بدترین حالت خود می باشد.

مواد طبیعی مانند ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل می توانند پوست خشک و شکسته را مرطوب کنند. آنها همچنین می توانند با التهاب و باکتری های مضر برای کاهش تورم و جلوگیری از عفونت مبارزه کنند.

درمان‌های طبیعی نمی‌توانند برای اگزما مناسب باشند، اما می‌توانند به مدیریت علائم و جلوگیری از عود بیماری کمک کنند. از جمله این درمان ها عبارتند از:

1. ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا از برگ های گیاه آلوئه ورا به دست می آید. مردم برای قرن ها از ژل آلوئه ورا برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده می کنند. یکی از کاربردهای رایج شامل تسکین اگزما است.

این ژل دارای خواص زیر است:

• ضد باکتری

• ضد میکروب

• تقویت سیستم ایمنی بدن

• کمک به بهبود زخم ها

2. سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان خانگی محبوب برای بسیاری از بیماری ها از جمله اختلالات پوستی است. استفاده از سرکه سیب روی پوست می تواند به محافظت از پوست شکسته در برابر ابتلا به عفونت کمک کند. همیشه سرکه سیب را قبل از استفاده روی پوست رقیق کنید. سرکه رقیق نشده می تواند باعث سوختگی شیمیایی یا آسیب های دیگر شود.

3. بلغور جو دوسر کلوئیدی

بلغور جو دوسر کلوئیدی از جوی تهیه می‌شود که آسیاب شده و جوشانده شده است تا خواص درمانی آن استخراج شود. لوسیون بلغور جو دوسر کلوئیدی دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که در نتیجه آن بیماری های زیر بهبود می یابد:

• خشکی پوست

• پوسته پوسته شدن

• خشونت

• شدت خارش

بر اساس نتایج یک مطالعه قدیمی تر ، مرطوب کننده کلوئیدی بلغور جو دوسر فواید قابل توجهی برای التیام پوست دارد.

4. حمام

حمام کردن پوست را با رطوبت لازم تامین می کند که این بخش مهمی از درمان اگزما است. هنگامی که فردی به بیماری پوستی مانند اگزما مبتلا می شود، پوست او به رطوبت اضافی نیاز دارد؛ زیرا لایه بیرونی آن طور که باید عمل نمی کند.

5. روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که می تواند رطوبت را به پوست اضافه کند و به افراد مبتلا به پوست خشک و اگزما کمک کند.

6. عسل

عسل یک عامل ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است و قرن ها است که مردم از آن برای التیام زخم ها استفاده می کنند. عسل می تواند به بهبود زخم ها و تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کند، به این معنی که می تواند به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک کند. عسل برای درمان انواع بیماری های پوستی از جمله سوختگی و زخم مفید است و خاصیت ضد باکتریایی دارد.

با استفاده مستقیم بر روی پوست مبتلا به اگزما، عسل می تواند به جلوگیری از عفونت ها کمک کند و در عین حال پوست را مرطوب کرده و بهبود را تسریع کند.

7. روغن درخت چای

مردم اغلب از این روغن برای کمک به مشکلات پوستی از جمله اگزما استفاده می کنند. یک بررسی قدیمی خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ترمیم زخم در روغن را مشخص می کند. همچنین روغن درخت چای ممکن است به تسکین خشکی و خارش پوست و جلوگیری از عفونت کمک کند.

8. تغییرات رژیم غذایی

اگزما یک بیماری التهابی است، به این معنی که باعث التهاب، قرمزی و درد پوست می شود. برخی غذاها می توانند باعث ایجاد یا کاهش التهاب در بدن شوند، بنابراین ایجاد چند تغییر کلیدی در رژیم غذایی می تواند به کاهش علائم اگزما کمک کند.

نمونه هایی از غذاهای ضد التهابی عبارتند از:

• ماهی

• سبزیجات

• لوبیا و عدس

• میوه های رنگارنگ

• سبزیجات

• زردچوبه و دارچین

غذاهای التهابی رایج عبارتند از لبنیات، تخم مرغ، سویا و گندم. سعی کنید برخی از این موارد را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۴۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان