//
کدخبر: ۳۳۴۵۴۹ //

اخبار کرونایی و واکسیناسیون در استان‌ها؛ ۲۲آذرماه

گر چه هنوز خبری از ورود اومیکرون به کشور نیست اما با توجه به اینکه میزان سرایت این سویه نسبت به سویه دلتا ۵۰۰ درصد بیشتر می باشد پس آنچه که می تواند از انتقال این ویروس به دیگران بکاهد واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.


اخبار کرونایی و واکسیناسیون در استان‌ها؛ 22آذرماه
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس گزارش های رسیده از رشت ، بستری های روزانه مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در شهرستان رشت به ۲۴ نفر کاهش یافت.

نادر خوارزمی جانشین ستاد کرونا شهرستان رشت اظهار داشت: مجموع بستری های مبتلا به کرونا شهرستان رشت در بیمارستان ها به ۹۹ نفر رسیده که نسبت به هفته گذشته ۶ نفر کاهش یافته است.

وی با تشریح اقدامات واکسیناسیون در شهرستان رشت افزود: تاکنون ۷۴۳ هزار نفر شامل ۸۸ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال دُز یک و ۶۷۴ هزار و ۵۴ نفر معادل ۷۹.۷ درصد دُز دوم واکسن کرونا را در این شهرستان دریافت کرده اند ضمن اینکه دُز سوم به ۳۷ هزار نفر تزریق شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز از آغاز تزریق فراگیر دُز سوم واکسن کرونا به شهروندان استان خبر داد و گفت که طبق مصوبه جدید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۲۰۰ هزار مازندرانی در حال حاضر واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن کرونا هستند.

دز سوم واکسن کرونا پیش از این تنها برای گروه سنی ۶۰ سال به بالا و کادر درمان تزریق می شد ولی اکنون وزارت بهداشت تزریق فراگیر آن را برای تمامی افرادی که از زمان تزریق دُز دوم واکسنشان سه ماه گذشته باشد ، الزامی اعلام کرده است.

دکتر قاسم اویس افزود: در هفته‌های گذشته که تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای گروه ۶۰ سال به بالا در مازندران در دست اجرا قرار گرفته بود افرادی که چهار ماه از زمان تزریق دُز دوم واکسن‌شان گذشته بود، می‌توانستند به مراکز تجمیعی محل زندگی خود مراجعه کنند، اما اکنون طبق آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت، تمام افرادی واجد شرایط ۴۰ سال به بالا که سه ماه از زمان تزریق دُز دومشان گذشته باشد می‌توانند نسبت به تزریق دُز سوم این واکسن اقدام کنند.

وی ادامه داد: بنابراین مدت زمان تزریق دُز سوم واکسن کرونا که پیشتر چهار ماه بعد از تزریق دُز دوم بود به سه ماه کاهش یافته است.

بر اساس اعلام رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی نیز ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار نفر از مردم استان تا امروز، حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

علی احمد آقاپور افزود: همچنین یک میلیون و ۹۷۱ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به این آمار، ۴۱۷  هزار نفر از مردم آذربایجان غربی با دریافت دُز نخست، منتظر رسیدن فرصت برای دریافت دُز دوم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در این باره گفت: این استان طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی کرونایی ثبت کرد که بر این اساس شمار فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع ویروس تاکنون در این استان به یک‌هزارو ۸۱۴ نفر رسیده است.

دکتر پرویز قزلباش افزود: هم اکنون ۱۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای این استان بستری هستند که از این تعداد ۹ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون شمار مبتلایان سرپایی و بستری در استان روند نزولی دارد، اما شهروندان زنجانی باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز اعلام کرد که  از ابتدای طرح واکسیناسیون عمومی ۷۵ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله این استان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

حسنعلی اصغری افزود : دانش‌آموزان مشکوک به کرونا و دارای علائم سرماخوردگی حق ورود به کلاس‌های درس را ندارند.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: کمیته سلامت در تمامی مدارس قبل از بازگشایی تشکیل شده است و مدیران مدارس موظف هستند، شرایط مدرسه و سلامت دانش آموزان و معلمان را ارزیابی کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی نیز گفت: موارد بستری بیماران تنفسی و کرونا مثبت در هفته اخیر کاهش پیدا کرده و امید است با افزایش پوشش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این روند کاهشی ادامه یابد.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: با توجه به تشدید نظارت‌ها و همراهی مردم همچنین اثرگذاری واکسیناسیون، پیش‌بینی‌ می‌شود این روند کاهشی در روزها و هفته‌های آینده ادامه داشته باشد.

وی گفت: مجموعه عواملی سبب شد تا بار دیگر شاهد کاهش موارد بستری در استان باشیم از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون هم کمک کرده که اثرگذاری واکسیناسیون بیشتر از سایر عوامل است.

بر اساس اعلام رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب نیز تاکنون ۹۱ درصد جمعیت هدف این شهرستان یعنی افراد بالای ۱۸ سال با دریافت دُز اول و دوم واکسن کرونا واکسینه شده اند.

دکتر فریدون نوری افزود: همچنین پنج درصد از جمعیت هدف این نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: ۱۰۰درصد دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در این شهرستان با  تزریق دُز اول و۸۷ درصد نیز با دریافت دُز دوم واکسن کرونا عیله این ویروس واکسینه شده اند.

 ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل نیز اعلام کرد: در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، شاخص‌ بستری روزانه، مجموع بیماران بستری و فوتی مبتلایان کووید.۱۹ در استان اردبیل به شکل معنادار و چشمگیری کاهش یافته است.

طی شبانه روز گذشته ۲۰ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که این میزان بستری روزانه مبتلایان نیز نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه قبل، ۱۶۹ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل همچنین گزارش داد که در ادامه روند نزولی شیوع کرونا، آمار جان‌باختگان کرونا در این استان نیز روند نزولی را طی می‌کند به طوری که طی شبانه روز گذشته با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان، مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان، به رقم ۲ هزار و ۵۸۹ نفر رسید.

 بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز ۱۳۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند.

مریم کوشکی گفت : ۵۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان به ۱۹۶ هزار و ۶۰۹ نفر رسید.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده است و شمار قربانیان این ویروس همچنان ۲ هزار و ۶۷۳ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: ۱۱ بیمار جدید کرونایی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و هم اکنون مجموع بستری های استان به ۵۳ نفر رسیده است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: از بستری های جدید پنج نفر مربوط به ایلام،۲ نفر ایوان، ۲ نفر دره شهر، یک نفر دهلران و یک نفر نیز مربوط به چرداول است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده  و مجموع فوتی های استان همچنان یک هزار و ۱۷۲ نفر است.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ، با افزوده شدن ۵۶ مورد جدید کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۳ هزار و ۳۲۶ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته  فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۵۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان