//
کدخبر: ۳۳۱۵۳۵ //

خواص دارچین برای مردان چیست؟

دارچین یکی از ادویه‌های محبوب ما ایرانی‌هاست و در تهیه بسیاری از غذاها و دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارچین در طب سنتی برای معالجه مشکلات مختلف سلامتی مانند اختلالات دستگاه گوارش، دیابت، کاهش اشتها، برونشیت و غیره مورد استفاده قرار گرفته است. اما در این مقاله قصد داریم در مورد خواص دارچین برای مردان بیشتر صحبت کنیم.

خواص دارچین برای مردان چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دارچین برای بانوان و آقایان فواید بسیار زیادی دارد. براساس بررسی‌های “Nutrition Data” این ادویه منبع خوبی از ویتامین K و آهن و منبع بسیار خوبی از کلسیم، منگنز و فیبر خوراکی است. این ماده همچنین حاوی مواد مغذی مهم دیگری مانند ویتامین B1 ، B2 ، B3 ،B6 ، B12، ویتامین C، ویتامین D، مونوساکارید، فسفر، روی، پتاسیم، سلنیوم، کولین، لیکوپن و سایر موارد کمیاب است.

دارچین یکی از گیاهان مفید برای درمان زود انزالی است. دارچین از گذشته برای درمان زود انزالی و ناتوانی جنسی استفاده می‌شده است و امروزه هم این گیاه دارویی یکی از بهترین راه‌های درمان می‌باشد. دارچین به خاطر طعم دلپذیری که دارد معمولا هم در غذا و هم در نوشیدنی‌های گرم و سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته مصرف خیلی زیاد دارچین هم می‌تواند باعث معده درد شود. درمان زود انزالی با دارچین بسیار ساده است، برای این کار می‌توانید از دارچین پودر شده استفاده کنید و یا یک تکه از دارچین خشک را درون چای و یا قهوه بیاندازید و اجازه دهید به آرامی با آن دم بکشد. دارچین برای تغییر در متابولیسم بدن می‌تواند بسیار موثر باشد. چون افرادی به زود انزالی دچار می‌شوند که دارای تب سرد هستند و دقیقا دارچین برای این افراد ساخته شده است که می‌تواند باعث تغییر در تب افراد شود و تب سرد را به تب گرم تغییر خواهد داد.

کنترل و بهبود دیابت

مطالعاتی در مورد تأثیر عصاره دارچین در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شده است. نتایج نشان داده است که اگر مردان مبتلا به دیابت نوع ۲ دارچین را در رژیم غذایی خود اضافه کنند، می‌توانند دیابت و حتی بیماری‌های قلبی و عروقی را به خوبی کنترل کنند. بنابراین کنترل دیابت یکی از مهمترین خواص دارچین برای مردان است.

بهبود اختلال نعوظ

نعوظ یکی از مشکلات جنسی که ممکن است بسیاری از مردان با آن دست و پنجه نرم کنند، معمولا آقایان برای مدت کوتاهی از مشکلات نعوظ رنج می‌برند و ممکن است به دلیل استرس، اضطراب یا عدم اعتماد به نفس ایجاد شود. گاهی اوقات، سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا یا دیابت نیز می‌تواند باعث اختلال در نعوظ شود. برخی افراد ادعا می‎کنند که دارچین برای اختلال در نعوظ مفید است.

مقابله با آلزایمر

گفته می‌شود که استفاده منظم از دارچین علائم پیری را کنترل می‌کند. مطالعات نشان داده‌ است که عصاره دارچین می‌تواند پیشرفت آلزایمر را مهار کرده و حتی می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند. موش‌هایی که شکل تهاجمی از آلزایمر داشتند و از عصاره دارچین تغذیه کرده‌اند، پس از چهار ماه  پیشرفت بیماری به میزان قابل توجهی کاهش و طول عمر آنها نیز افزایش یافته است.

خاصیت آنتی اکسیدانی

دارچین به همراه سایر ادویه های هندی مانند زنجبیل، سیر، نعنا، پیاز، فلفل و میخک به دلیل فواید آنتی اکسیدانی و توانایی آن در کاهش پراکسیداسیون لیپیدها مورد مطالعه قرار گرفته است. دارچین فواید آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارد و به همین دلیل می‌تواند مانع از بروز سرطان در مردان شود. بنابراین استفاده از این ادویه در تهیه غذا و دسر بسیار توصیه شده است.

افزایش انرژی و قوای جسمی

یکی از خواص دارچین برای مردان این است که با کاهش قند خون و سوزاندن آن به افزایش سطح انرژی در بدن کمک می‌کند. دارچین حاوی پلیمر متیل هیدروکسی کلسون است که به عنوان تنظیم کننده سطح قند خون عمل می‌کند. بنابراین هنگامی که دارچین استفاده می‌کنید، بدن شما به جای ذخیره آن، از قند اضافی به عنوان انرژی استفاده می‌کند.

کاهش فشار خون

فشار خون بالا می‌تواند به دلیل اختلال در جریان خون و آسیب به سیستم عروقی شود. فشار خون بالا باعث کاهش میل جنسی در افراد می‌شود. دارچین قادر به کاهش فشار خون است. لذا استفاده از این ادویه برای کنترل فشار خون و البته بهبود کیفیت رابطه جنسی بیسار موثر و مفید خواهد بود که توصیه می‌کنیم حتما از آن در تهیه غذاهای مختلف استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۵۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان