//
کدخبر: ۱۲۴۰۰ //

۳ فاکتور عجیب کاهش سردرد!

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: کم خوردن, کم‌نوشی و کم‌گویی در مواجهه شدن با اکثر انواع سردرد به ویژه سردردهایی که همراه با مشکلات گوارش و ناشی از بیماری‌های معده باشند، اهمیت دارد.

3 فاکتور عجیب کاهش سردرد!

به گزارش فرتاک نیوز، محمد‌علی زارعیان درباره سردرد اظهار کرد: یکی از اصطلاحاتی که در ارتباط با سردردها در منابع طب سنتی بیان شده است «بخار» است.

بخار از دیدگاه طب سنتی

وی افزود: اگر بخواهیم ساده درباره «بخار» صحبت کنیم باید بگوییم که غذاهایی که وارد بدن می‌شوند برای اینکه مورد استفاده قرار گیرند از لحظه ورود به بدن دچار تغییراتی می‌شوند تا به مصرف اعضای مختلف برسند که این تغییرات را هضم یا نضج می‌نامند.

این عضو انجمن علمی طب سنتی ایران تصریح کرد: این فرایند تغییر معمولاً اجزای مختلف القوام و مختلف الوزن تولید می‌کند, «بخارات» یکی از اجزای سبکی هستند که در فرایند هضم تولید می‌شوند و به دلیل سبک بودن به راحتی در بدن جابه‌جا می‌شوند.

غذاهای نفاخ در بدن بخار تولید می‌کنند

زارعیان یادآور شد: دسته‌ای از غذاها به دلیل ساختار مولکولی‌شان در فرایند هضم بخارات بیشتری تولید می‌کنند که اصطلاحا «مُبَخر» نامیده می شوند مثل غذاهای نفاخ.

وی تصریح کرد: یکی از اعضایی که از این بخارات بی‌بهره نمی‌ماند، سیستم عصبی مرکزی است که گاه این تاثیرپذیری در قالب سردرد بروز می‌کند, کم خوردن, کم نوشی و کم گویی در در اکثر انواع سردرد به ویژه سردردهایی که همراه با مشکلات گوارش و ناشی از بیماری‌های معده باشند، اهمیت دارد.

 

منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان