//
کدخبر: ۱۲۰۴۰ //

صدور پروانه صلاحیت پرستاری برای همه پرستاران کشور

همه پرستاران پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت می کنند.

صدور پروانه صلاحیت پرستاری برای همه پرستاران کشور

 به گزارش فرتاک نیوز، مدیرکل دفتر ارتقاء سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: اخذ پروانه صلاحیت حرفه ای و تلاش  برای حفظ اهداف صلاحیت حرفه ای پرستاران  ضروری است .

احمد نجاتیان در همایش صلاحیت حرفه ای پرستاری در خرم آباد گفت: احقاق حقوق مردم از نظام سلامت در ارائه خدمات پرستاری ، درمانی و بهداشتی ، اجرای مقررات حاکم برای ارائه خدمات پرستاری با کیفیت در سراسر کشور از اهداف طرح صلاحیت حرفه ای پرستاری است.

مدیر کل دفتر ارتقاء سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  گفت: صلاحیت حرفه ای نظارت بر برنامه های آموزشی ، محل ارائه خدمات  و فرد ارائه دهنده خدمت را مورد نظارت و توجه قرار می دهد.

 نجاتیان  با بیان اینکه سابقه صلاحیت حرفه ای در دنیا بیش از یکصد سال است  و سابقه  پرستاری  آکادمیک  در ایران حدود یکصد سال است افزود: طبق برنامه ای وزارت بهداشت در یک بازده زمانی دو یا سه ساله، همه  پرستاران  پروانه  صلاحیت  حرفه ای  دریافت می کنند.

وی گفت: تا پایان سالجاری برای 10 هزار پرستار در سطح کشور پروانه صلاحیت حرفه ای صادر می شود.

مدیر دفتر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان  هم  گفت: در حال حاضر  دو هزار و 505 پرستار شاغل در بیمارستانهای دولتی مشغول ارائه خدمت هستند.

خوانساری با ابراز خرسندی از برنامه صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران، این طرح  را ابزاری مناسب در راستای ارائه خدمات بهتر پرستاری به مردم دانست و گفت: کارشناسان هوشبری، اتاق عمل و فوریتهای پزشکی مهمترین حرفه های وابسته به پرستاری هستند که همواره همکاری خوبی را در جهت پیشبرد برنامه های این حرفه داشته اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۰۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان