//
کدخبر: ۱۱۷۴۸ //

جالب ترین جاذبه‌ توریسم ایران!

معاون تعالی دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، تلفیق طب سنتی با طب رایج را از زمینه‌های جدید فکری در طب سنتی ایرانی دانست و برای استفاده از جاذبه‌های توریسم سلامت در حیطه طب سنتی و توریسم مکان‌های تاریخی طب سنتی مانند مقبره ابن‌سینا پیشنهادهایی مطرح کرد.

 جالب ترین جاذبه‌ توریسم ایران!
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا عباسیان با تأکید بر اینکه هر کشور و تمدنی نیاز به برخی ملزومات دارد و سلامت یکی از آن‌هاست، به برخی شواهد موجود در خصوص پیشرفت‌های پزشکی ایرانیان در گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر می‌رسد آغاز طب در ایران، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان، به بیش از 3500 سال پیش برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه آغاز علم طب از ایران بوده و سپس به کشورهای دیگر وارد شده است، افزود: در طب سنتی، از یک‌سری اصولی استفاده می‌شود که تشخیص و انتخاب روش درمانی را برای پزشک متخصص آسان می‌کند.

معاون تعالی دفتر طب سنتی وزارت بهداشت سپس با توجه به اقداماتی که تاکنون در کشور برای به‌روز کردن دانش طب سنتی انجام شده است، تغییر نسخ خطی سنتی به کتاب‌های جدید تایپ‌شده، تغییر مدارس سنتی، داروخانه‌ها و کلینیک‌ها، با توجه به استانداردهای جدید در حوزه‌های آموزش، تولید دارو و درمان بیماران را از جمله این اقدامات دانست.

وی تلفیق طب سنتی با طب رایج را یکی از زمینه‌های جدید فکری در طب سنتی ایرانی دانست و پیشنهاداتی برای همکاری با دیگر کشورها در این زمینه، از جمله استفاده از جاذبه‌های توریسم سلامت در حیطه طب سنتی و توریسم مکان‌های تاریخی طب سنتی مانند مقبره ابن‌سینا ارائه کرد.

گفتنی است، در نشست تخصصی طب سنتی و گیاهان دارویی در دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی، دکتر محمدباقر رضایی، رییس هیئتمدیره انجمن علمی گیاهان دارویی و معاون وزیر بهداشت اندونزی و قائم‌مقام وزیر بهداشت نیجر نیز حضور داشتند.

 

منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۷۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان