//
کدخبر: ۷۰۲۸۲ //

بررسی دومین بیمارى شایع کلیوى در کودکان

کرمی گفت: دیالیز و از بین رفتن کلیه‌ها در دختران به دلیل برگشت ادراری اتفاق می‌افتد که مهم‌ترین علامت آن عفونت‌های ادراری است.

بررسی دومین بیمارى شایع کلیوى در کودکان
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین کرمی‌ فوق تخصص اندویورولوژی‌ و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شایع ترین بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در کودکان گفت: در دختران عفونت‌های ادراری شایع ترین بیماری کلیه و مجاری ادراری محسوب می‌شود و در صورتی که این عارضه به طور مکرر وجود داشته باشد، والدین باید توجه لازم را داشته باشند و کودک خود را نزد پزشک ببرند.

وی ادامه داد: دیالیز و از بین رفتن کلیه‌ها در دختران به دلیل برگشت ادراری اتفاق می‌افتد که مهم‌ترین علامت آن عفونت‌های ادراری عود کننده در کودکان است.

 

شایع ترین بیمارى کلیه و مجارى ادرارى در پسران

 

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیماری‌های شایع کلیه مجاری ادراری در پسران اشاره کرد و افزود: در پسران بیماری‌های مادر زادی مانند تنگی حالب‌ به عنوان شایع ترین بیماری در حوزه اورولوژی شناخته می‌شود همچنین سنگ کلیه و مجاری ادراری نیز شیوع بالایی دارند.

 

سنگ کلیه؛ دومین بیمارى شایع کلیوى در کودکان

 

این متخصص اندویورولوژی‌ سنگ کلیه و مجاری ادراری را یکی دیگر از بیماری‌های شایع در کودکان معرفی کرد و افزود: سنگ کلیه دومین بیماری شایع کلیه و مجاری ادراری است که علائم آن با تکرر‌، سوزش و بوی بد ادرار بروز می‌کند، البته در مواردی‌ سنگ کلیه می‌تواند عامل بروز تب در کودکان شود.

 

علل و درمان سنگ کلیه در کودکان

 

کرمی‌ عنوان کرد: سنگ سازی کلیه یا مجاری ادراری در کودکان بیشتر به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای اتفاق می‌افتد البته وراثت نیز به عنوان یک عامل تعیین کننده در بروز سنگ کلیه و مجاری ادراری در کودکان محسوب می‌شود.

 

وی افزود: برای درمان سنگ کلیه در کودکان ابتدا علل زمینه‌ای را بررسی می‌کنیم تا با کمک داروها بتوانیم از بروز سنگ در کودکان جلوگیری کنیم زیرا سنگ کلیه می‌تواند عامل آسیب رسان به کلیه‌ها محسوب شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۲۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان