//
کدخبر: ۴۳۹۲۵۸ //
سیاه دانه و عسل، معجون لاغری طبیعی

سیاه دانه و عسل: ترکیبی جادویی برای لاغری

عسل و سیاه دانه دو ماده غذایی بسیار سالم هستند که اغلب به خاطر غنی بودن آن‌ها از منابع و مواد مغذی و توانایی آن‌ها جهت ارتقاء سلامت مصرف می‌شوند.

سیاه دانه و عسل: ترکیبی جادویی برای لاغری
به گزارش فرتاک نیوز،

 سیاه دانه و عسل به خودی خود ترکیبات منحصر به فردی را ارائه می‌دهند که همین ترکیبات آن‌ها را به یک سوپر غذا تبدیل کرده‌ است. یکی از فواید این ترکیب مربوط به قابلیت کاهش دهندگی وزن است به همین جهت در این مقاله به بررسی فواید سیاه دانه و عسل برای لاغری پرداخته‌ایم.

هنگامی که این ۲ ماده ترکیب می‌شوند، یک نیروگاه آنتی اکسیدانی تشکیل می‌دهند که می‌توانند فواید مهمی در جهت سلامت و تناسب اندام ارائه دهند. اگر دوست دارید در رابطه با خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری نیز اطلاعات مفیدی کسب کرده و نحوه مصرف آن را یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سیاه دانه و عسل برای لاغری و تناسب اندام

مخلوط سیاه دانه با عسل سرشار از آنتی اکسیدان‌های سالم و فیتوکمیکال است و التهاب را در کل بدن کاهش می‌دهد. این ترکیب حاوی بسیاری از ترکیبات آنتی اکسیدانی مختلف، مانند تیموکینون، پلی فنول‌ها، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان‌های پینو استروبین است، ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی که می‌توانند التهاب و خطر انواع بیماری از جمله چاقی را کاهش دهند. مصرف سیاه دانه و عسل به کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کنند و می‌توانند به کاهش وزن و مدیریت صحیح وزن نیز کمک نمایند چرا که هر دو دارای خواص ضد چاقی هستند و می‌توانند به کاهش اشتها و در عین حال کاهش سطح گلوکز و تری گلیسیرید خون کمک کنند.

عسل-و-سیاه-دانه-دستور-اصلی-عکس

افرادی که از رژیم‌های لاغری استفاده کرده باشند می‌دانند که سم زدایی بدن یکی از اصول اولیه در رژیم‌های کاهش وزن است و در این ترکیب نیز عسل به تقویت ایمنی کمک کرده و ترکیب آن با سیاه دانه به دلیل خواص فلاونوئیدی و خواص ضد التهابی به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند، بدین ترتیب بدن سم زدایی شده و آماده کاهش وزن می‌شود. این مزیت سیاه دانه و عسل برای لاغری به بدن کمک می‌کند تا از شر سموم خلاص شود زیرا آن‌ها از طریق کبد پردازش می‌شوند، پس برای سم زدایی و تقویت ایمنی و از همه مهم‌تر، کاهش وزن عالی هستند. 

دانه‌های کالونجی، دانه‌های سیاه دانه یا زیره سیاه! این ادویه اسامی زیادی دارد و به همین ترتیب فواید زیادی نیز دارد. دانه های کوچک این ادویه معمولاً مورد توجه قرار نمی‌گیرند، در حالی که جزو سالم ترین گیاهان و ادویه ها محسوب می‌شوند. اگر بدانید ترکیب سیاه دانه و عسل قادر به انجام چه کارهایی هستند، هرگز مصرف آن را به عنوان یکی از سالم ترین ترکیب‌ها از دست نخواهید داد. در صورت تمایل می‌توانید در رابطه با خواص سیاه‌ دانه و خواص روغن سیاه‌دانه نیز مطالعاتی داشته باشید تا بدانید یکی از محبوب ترین فواید آن کاهش وزن است. این دانه ها می‌توانند به شما در کاهش وزن در کمترین زمان کمک کنند، اما تنها در صورت استفاده صحیح که در ادامه به آن می‌پردازیم. 

ترکیب سیاه دانه و عسل برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است. حتی اگر مقدار کمی از این دانه با عسل ترکیب شود، می‌تواند در کاهش وزن بدن معجزه کند، به عبارت دقیق تر، این ترکیب روی چربی‌های شکم و پهلو اثرگذاری بالایی دارد چون این ترکیب از فیبر بالایی برخوردار است و می‌تواند از پرخوری جلوگیری کند. حتی افزودن فقط یک قاشق از این دانه‌ها به غذا، ارزش غذایی آن وعده را افزایش داده و همچنین باعث سیری زودتر می‌شود.

مصرف جداگانه سیاه دانه و عسل برای لاغری

یکی از راه های کاهش وزن به این صورت است که باید ترکیبات زیر را جداگانه میل کنید. ابتدا مقداری آب لیمو تازه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و بنوشید. حالا یک قاشق چای خوری سیاه دانه بردارید و با یک لیوان آب گرم ببلعید. در آخر نیز یک قاشق عسل بخورید. این کار را می‌توانید هفته ای ۳بار انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

siyah-dane-rasekhon3-net

راه دیگر این است که مقداری سیاه دانه را در یک کاسه بریزید و آب لیمو را روی آن بچکانید تا با هم ترکیب شوند. حالا آن را در معرض افتاب یا گرمای غیر مستقیم قرار دهید تا دانه ها خشک شوند.(ممکن است یک یا دو روز طول بکشد) اگر دو بار در روز، هربار مقدار کمی از آن را همراه با یک قاشق چایخوری عسل مصرف کنید، بعد از یک هفته، شاهد کاهش چربی ‌های شکم خواهید بود. 

دمنوش سیاه دانه و عسل برای لاغری

برای تهیه یک دمنوش خوب از سیاه دانه و عسل برای لاغری ابتدا باید مقداری سیاه دانه را درون آب جوش ریخته و درب ظرف را ببندید.(می‌توانید از یک قوری یا فرنچ پرس استفاده نمایید.) پس از ۲۰ دقیقه یک قاشق چایخوری عسل به آن افزوده و آن را نوش جان کنید. دقت داشته باشید که عسل در آب جوش خاصیت خود را از دست خواهد داد، پس اجازه دهید دم شده ی سیاه دانه کمی خنک شود و سپس عسل را اضافه نمایید‌. با مصرف این ترکیب به صورت روزانه قطعا شاهد کاهش اشتها و کاهش چربی های انباشته شده در بدن خود خواهید بود.

جمع بندی 

در این مقاله، در رابطه با اثرات سیاه دانه و عسل برای لاغری صحبت کردیم و همان طور که مطالعه نمودید این ترکیب می‌تواند روی کاهش وزن و کاهش چربی های بدن به خصوص چربی های شکم و پهلو، به طرز مثبتی اثرگذار باشد. شما می‌توانید این ترکیب را همراه با مقداری آب لیمو تازه میل کرده یا آن را به صورت دمنوش مصرف نمایید. اگر تا کنون تجربه مصرف سیاه دانه و عسل را داشته اید و اثرات لاغری با آن را در بدنتان مشاهده کرده‌اید، لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا در دمنوش سیاه دانه و عسل برای لاغری می‌توان از آب لیمو هم استفاده کرد؟

بله، در صورت تمایل می‌توانید آب یک لیمو تازه را نیز در این دمنوش بچکانید.

آیا فقط سیاه دانه و عسل برای لاغری شکم و پهلو است؟

خیر، این ترکیب می‌تواند چربی های انباشته شده در نقاط مختلف بدن را کاهش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان