//
کدخبر: ۴۳۴۱۰۷ //

لباس‌های طراحی شده با هوش مصنوعی به بازار آمد

هنگامی‌ که ریوالو (Revolve) و مزون متا، آژانسی خلاق مبتنی بر هوش مصنوعی، در اولین هفته مد هوش مصنوعی در آوریل امسال با یکدیگر همکاری کردند، وعده داده شد که خرده‌فروشان آنلاین طرح‌های سه مجموعه برتر ارائه‌شده به رقابت طراحی را که در هفته مد برگزار می‌شد در واقع تولید کنند و بفروشند. اکنون، نخستین مجموعه حاصل این همکاری منتشر شده است.

لباس‌های طراحی شده با هوش مصنوعی به بازار آمد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گفته نیما عباسی، یکی از شریکان مزون متا، طراحان برای تولید لباس‌های واقعی با تیم ریوالو در لس‌آنجلس در تماس بودند، اما ریوالو تمام مراحل تولید را خودش اداره ‌کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، مایکل منته، یکی از بنیان‌گذاران و مدیران اجرایی ریوالو، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «فناوری مزیت رقابتی بزرگی برای ریوالو است. از طریق  هوش مصنوعی  می‌توانیم طراحان، مارک‌ها، و موج‌های نوظهور جدیدی را که به روش‌های منحصربه‌فرد به کار می‌گیریم کشف و امتحان کنیم.»

مد نیز از صنایع متعددی است که شتاب دارند هرچه زودتر راه‌هایی را برای تولید محصولات جدید کشف کنند که در آن‌ها استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی می‌تواند مفید باشد. به‌دلیل توانایی این فناوری در تولید سریع تصویر با کیفیت عالی، طراحی یکی از کاربردهای آن است که می‌تواند بیشترین فایده را ببرد. دو مارک Collina Strada و Heliot Emil از جمله مارک‌هایی‌اند که قبلا این ابزار را امتحان کرده‌اند.

[image] - 354662

اما از نظر عباسی، یکی از آموخته‌های کلیدی هفته مد هوش مصنوعی این است که این فناوری می‌تواند به افرادی که لزوما در زمینه مد آموزش ندیده‌اند نیز امکان تولید طرح‌های نوآورانه بدهد.

او گفت: «شما به بینش نیاز دارید، به خلاقیت نیاز دارید، و سپس باید کار با ابزارها را یاد بگیرید.»

[image] - 1340433

نسخه اولیه شامل ۱۰ تا ۱۲ قطعه از هر یک از برندگان است که از لباس تافته چین‌دار ۱۵۹۸ دلاری تا تاپ یک‌شانه ۲۲۸ دلاری را شامل می‌شود. همه این قطعات با هوش مصنوعی مولد طراحی و در شرکت ریوالو ساخته شده‌اند. برخی از اقلام نسبتا سنتی‌اند، مثل یک دامن کوتاه قرمز یا کت چرم پسته‌ای‌رنگ. با وجود این، برخی دیگر حاکی از توجه نداشتن هوش مصنوعی به ساخت لباس‌های متعارف است، مانند یک بلوز آبی تیره پولک‌دار با آستین‌های ساتن چشمگیر که از پشت به یکدیگر وصل‌ شده‌اند.

[image] - 6844051

دو مجموعه از مجموعه‌های برنده را طراحانی ارائه داده‌اند که پیش‌زمینه‌ای در مد نداشته‌اند. برنده رتبه اول خوزه سابرال است که برند جدیدش را Paatiff می‌نامد. او سابقه کار در معماری دارد. برنده رتبه دوم ماتیلد ماریانو است که برند او Molnm نام دارد. هر دو این برندگان اهل پرتغال‌اند. برنده نهایی با نام Opé Stylestar، که نام برندش نیز Opé است، در آمریکا به دنیا آمده و بزرگ شده است و قبل از اینکه طراح لباس شود، در مارک لباس بتسی جانسون (Betsey Johnson) مشغول به کار بوده است.

[image] - 1730810

برندگان مجموعه‌هایشان را با استفاده از مولدهای تصویر هوش مصنوعی Midjourney و Stable Diffusion و در برخی موارد در فتوشاپ طراحی کرده‌اند.

ریوالو و مزون متا اکنون خود را برای هفته مد هوش مصنوعی بعدی آماده می‌کنند که قرار است در دو بخش برگزار شود: بخش اول از ۱۶ تا ۱۹ نوامبر همراه با جشنواره PhotoVogue در میلان برگزار می‌شود. در بخش دوم، این رویداد از ۳۰ نوامبر تا ۱ دسامبر به نیویورک بازمی‌گردد.

به گفته مزون متا، ریوالو بار دیگر قطعاتی از مجموعه‌های برنده مسابقه طراحی را تولید واقعی خواهد کرد، اگرچه این بار به‌جای سه برنده، پنج برنده انتخاب خواهند شد.

[image] - 4553643

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۱۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان