//
کدخبر: ۴۳۳۲۳۷ //

رنگ کردن مو خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

به گفته آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، خطر رنگ کردن مو، بیشتر متوجه آرایشگرانی است که تمام روز را به صورت مداوم در تماس با رنگ مو هستند و با مواد شیمیایی سر و کار دارند.

 رنگ کردن مو خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

این تحقیق نشان داده که احتمال ابتلا به سرطان، به واسطه رنگ‌های دائمی که ماندگاری و غلظت بالایی دارند و برای مدت طولانی‌تری روی موها باقی می‌مانند، بیشتر از رنگ‌های موقتی یا فانتزی است.

آمین‌های معطر، آمونیاک و پراکسید هیدروژن تنها برخی از مواد شیمیایی هستند که به رنگ‌گرفتن ساقه مو کمک می‌کنند و رنگ طبیعی آن را تغییر می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد برخی از آمین‌های معطر موجود در رنگ مو می‌توانند سلول‌های سالم را به سلول‌های سرطانی تبدیل کنند.

برخی از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث تغییر سطح و عملکرد هورمون‌هایی مانند استروژن در بدن می‌شود. نوسانات هورمونی ممکن است منجر به رشد و گسترش برخی سرطان‌ها از جمله سرطان‌ پستان شود.

سرطان مثانه، سرطان پستان، سرطان خون، سرطان پوست و سرطان رحم ازجمله امراض سرطانی هستند که در اثر رنگ کردن مو به وجود می‌آیند.

ارتباط بین رنگ مو و سرطان هنوز به طور قطع تأیید نشده و برای اثبات این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است. کارشناسان می‌گویند رنگ مو به‌تنهایی باعث سرطان نمی‌شود و عوامل مختلفی از جمله سابقه خانوادگی، ژنتیک، رژیم غذایی و استعمال دخانیات نیز بر این احتمال اثرگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۲۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان