//
کدخبر: ۴۰۵۲۴۹ //

همه چیز درباره کاشت ابرو، روش محبوب ستارگان هالیوود

برای افرادی که به هر دلیلی ابروهای نازک و کم‌پشتشان را دوست ندارند، کاشت ابرو، روشی دائمی با ظاهری طبیعی است که می‌تواند بهترین گزینه باشد


همه چیز درباره کاشت ابرو، روش محبوب ستارگان هالیوود
به گزارش فرتاک نیوز،

کاشت ابرو برای داشتن ابروهای پرپشت‌تر و حجیم‌تر امروز به یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبا‌تر کردن صورت بین چهره‌های تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی و ستارگان هالیوود تبدیل شد است.  کاشت ابرو که در ایران هم طرفداران زیادی دارد، ارزا‌ن‌قیمت نیست و چندین میلیون تومان هزینه دارد. در هالیوود نیز برخی ستارگان تا ۲۰ هزار دلار برای کاشت ابرو حرفه‌ای پرداخت کرده‌اند. کریس تیگن، مدل و چهره تلویزیونی آمریکایی، یکی از کسانی است که این جراحی را انجام داده است، و روند بهبود و رشد ابروهای جدیدش را با مخاطبانش در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

هر چند ژنتیک نقش انکارناپذیری در فرم ابرو، پهنا و ضخامت موهای آن دارد، اما برخی روش‌های زیبایی مثل استفاده از موچین برای فرم دادن به آن‌ها می‌تواند روند رشد موهای ابرو را مختل کنند. علاوه بر این، برخی شرایط پزشکی یا درمان‌های خاص نیز ممکن است باعث ریزش موی ابرو شود.

برای افرادی که به هر دلیلی ابروهای نازک و کم‌پشتشان را دوست ندارند، کاشت ابرو ، روشی دائمی با ظاهری طبیعی است که می‌تواند بهترین گزینه باشد.

هارپر بازار در‌این‌باره با دکتر عاصم شاهمالک، متخصص پیوند مو در سطح جهانی و یکی از معدود جراحان واجد شرایط این روش ظریف در بریتانیا، گفت‌وگو کرده است:

جراحی کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است

علاوه بر کسانی که صرفا به خاطر زیبایی، خواهان این تغییر‌ند -کسانی که قبلا ابروهایشان را بیش از حد برداشته‌اند یا آن‌هایی که به‌طور طبیعی ابروهای نازکی دارند و کسانی که در گذشته از تریکتیلومانیا رنج می‌بردند نیز کاندیدای این عمل جراحی‌اند.

تریکتیلومانیا یا اختلال موکندن، یک اختلال روانی است که در آن فرد موهای ابرو، یا سر خود را می‌کند. به گفته دکتر شاهمالک، برای بیمارانی که حداقل در یک سال گذشته این اختلال را درمان کرده‌اند و دیگر ابروهای خود را نمی‌کنند، می‌توان این روش را اجرا کرد.

همچنین کسانی که به‌خاطر ضربه فیزیکی یا جراحی، ریزش ابرو را تجربه کرده‌اند، مانند کسانی که تحت درمان سرطان بودند، یا قربانیان سوختگی با اسید نیز این جراحی یک روش مناسب است.

روش جراحی

در کاشت ابرو نیز مانند جراحی کاشت مو، مو از بخشی از سر که به‌عنوان اهدا کننده یا بانک مو شناخته می‌شود، برداشته و به ناحیه ابرو منتقل می‌شود.

دکتر شاهمالک توضیح می‌دهد که موها را از پشت سر برمی‌دارد، جایی که به‌طور طبیعی کمترین ریزش مو را دارد و کسی متوجه آن نخواهد شد.

دکتر شاهمالک روند جراحی را به این ترتیب توضیح می‌دهد: بیمار تحت بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرد (یعنی در طول عمل بیدار است)، سپس با استفاده از تکنیکی به نام «استخراج واحد فولیکولار» (FUE) فولیکول‌های مو از پشت سر برداشته می‌شوند و یکی یکی در ناحیه ابرو کاشته می‌شوند. چیزی که در این مرحله مهم است، توجه به زاویه رویش مو در ابرو است که با زاویه رویش موی سر متفاوت است. در هر نقطه از ابرو زاویه رویش با توجه به سطح پوست و نسبت به محل قرارگیری آن متفاوت است. خواب و جهت کاشت ابرو باید کاملا رعایت شود تا پس از بلند شدن و رشد، ابروها به صورت نامنظم و عمود بر پوست قرار نگیرند.

به گفته دکتر شاهمالک، این یک جراحی نسبتا بدون درد است. دو تا سه تزریق در ناحیه سر و ابرو انجام می‌شود که برای چند دقیقه ناراحت‌کننده خواهد بود و پس از آن ۳ الی تا ۴ ساعت (بسته به میزان ریزش موی ابرو متفاوت است) دستان مجرب پزشک روی آن کار خواهند کرد.

بعد از جراحی چه اتفاقی می‌افتد؟

دکتر شاهمالک توضیح می‌دهد که پس از کاشت موهای جدید ابرو، حدود چهار روز طول می‌کشد تا جای زخم‌ها بهبود یابد. در این مدت نباید این ناحیه را خیس کرد.

اما باید توجه داشت که ابروهای جدید از همان ابتدا به چشم نمی‌آیند. بنابراین دو تا چهار هفته پس از بهبودی زخم‌ها، موها می‌ریزند و تا شش ماه بعد مجدد رشد می‌کنند. به گفته دکتر شاهمالک، برای اینکه ابرو کاملا رشد کند یک سال طول می‌کشد و سپس برای یک عمر باقی می‌ماند. 

نکاتی که باید بدانید

مانند هر روش جراحی، عفونت می‌تواند یکی از عوارض باشد، همچنین زمانی که دو تار مو از یک منفذ رشد کنند، احتمال تشکیل کیست وجود دارد.

علاوه بر عوارض، باید گفت که ابروی کاشته‌شده، با فرم طبیعی آن متفاوت است. با توجه به اینکه موهای ابرو از پشت سر برداشته‌ شده‌اند، رشد سریع‌تری نسبت به موی ابرو دارند. به همین دلیل، احتمالا لازم باشد هر هفته آن‌ها را کوتاه کنید.

هزینه کاشت ابرو چقدر است

کاشت ابرو به‌دلیل ظرافت زیادی که دارد، عمل گران‌قیمتی محسوب می‌شود. دکتر شاهمالک برای این جراحی پنج هزار پوند دریافت می‌کند. در ایران نیز پزشکان برای این جراحی زیبایی بین ۱۰-۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۲۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان