//
کدخبر: ۵۲۳۴۳ //

کار عجیب و دیوانه واری که این دو زن انجام دادند/پلیس بدنبال آنهاست!

دو زن اسپانیایی در حرکتی عجیب و دیوانه وار 100 هزار یورو اسکناس نقد را درون سرویس بهداشتی های مختلف سوئیس انداختند.

کار عجیب و دیوانه واری که این دو زن انجام دادند/پلیس بدنبال آنهاست!
به گزارش فرتاک نیوز،

بازرسان پلیس سوئیس در تلاش هستند تا دلیل این حرکت دو مظنون زن اسپانیایی را کشف کنند. اگرچه تنها به دلیل ریختن پول در سرویس بهداشتی ، اتهامی شامل این افراد نمی شود مگر آنکه این پولها را بصورت غیرقانونی یا از طریق فعالیت های جنایی بدست آورده باشند.

 

وینسنت دروند، سخنگوی دادستانی سوئیس در همین رابطه به نشریه تایمز گفت: «این واقعیت که شما پول را در سرویس بهداشتی بریزید عجیب است اما جرم نیست.»

 

بانک مرکزی اروپا قصد دارد تا سال آینده اسکناسهای پانصد یورویی را بدلیلی احتمال تسهیل فعالیت های غیرقانونی، حذف کند. ضابطین اجرای قانون در اتحادیه اروپا معتقدند که از اسکناس ۵۰۰ یورویی بدلیل قابلیت انتقال میزان زیاد و راحت و غیر قابل پیگیری بودن، در پولشویی ها استفاده می شود.

 

پلیس اتحادیه اروپا در گزارش سال ۲۰۱۵ خود اعلام کرد که پول نقد همچنان ابزار مبادله تروریست ها است و بیشترین درخواست برای اسکناس ۵۰۰ یورویی بوده است. برای مثال انتقال یک میلیون یورو پول نقد ۵۰۰ یورویی، ۲ کیلو و ۲۶۷ گرم وزن دارد و در یک کیسه کوچک جا می گیرد.

 

سوئیس از سالها پیش به حفظ اسرار مشتریان بانکی شهرت داشته و بانک های این کشور بر همین مبنا از دادن اطلاعات بانکی مشتریان خود به مقامات قضایی و پلیس خودداری می کرده اند. گرچه در سالهای اخیر بانک های سوئیس توافق کرده اند که اطلاعات مالی خود را در اختیار مقامات خارجی مانند اتحادیه اروپا و ایالات متحده قرار دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایران آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۳۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان