//
کدخبر: ۴۹۳۰ //

جزئیات تسهیلات بانکی برای اصناف پلاسکو

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری، برخی تسهیلات بانکی را که قرار است به صاحبان اصناف ساختمان پلاسکو ارائه شود، تشریح کرد.

جزئیات تسهیلات بانکی برای اصناف پلاسکو

به گزارش فرتاک نیوز، جمشیدی درباره استمهال بانک‌ها به واحدهای تجاری پلاسکو گفت: کسبه، اصناف و تولیدی‌هایی که در ساختمان پلاسکو اشتغال داشتند مانند سایر اصناف از تسهیلات بانکی استفاده می‌کردند و طبیعتا مطالبات زیادی از سوی آن‌ها نزد سیستمهای بانکی به صورت معوق درآمده است، بر این اساس طبق مصوبه هیات دولت قرار شد بانک‌های دولتی مهلتی دو ساله را به اصناف بدهند و بنابر توافق بانک با این افراد، مطالبات به صورت قسط‌بندی شده درآیند.

همچنین دولت ۵۰ درصد از سود تسهیلات بانکی را برای این واحدهای می پردازد و ۵۰ درصد دیگر را هم خود بانک‌ها پرداخت می‌کنند. البته این کار در بانک‌های خصوصی مستلزم موافقت صاحبان سهام بانک‌ها است. بنابراین مدیریت بانک‌ها اختیار بخشودگی ۵۰ درصدی را که در مصوبه دولت آمده ندارند و باید برایش چاره اندیشی کنند. البته در این زمینه صبح روز شنبه جلسه‌ای میان مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوص برگزار می‌شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در ادامه درباره مصوبه هیات دولت مبنی بر ارائه تسهیلات حداکثر ۳۰۰ میلیون تومانی به واحدهای ساختمان پلاسکو گفت: قرار شد این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد در اختیار این واحدها قرار گیرد و مدت بازپرداخت نیز سه ساله است. البته بانک‌ها در صدد هستند تا با شیوه‌هایی این ۱۸ درصد را هم کم کنند.

وی افزود: باید توجه کرد که در سیستم بانکی داشتن بدهی معوق، چک برگشتی و غیره امتیازی منفی برای استفاده از تسهیلات محسوب می‌شود اما بانک مرکزی از بانک‌ها خواسته که این امتیازات منفی را برای افرادی که در پلاسکو اشتغال داشتند در نظر نگیرد. بنابراین این افراد می‌توانند با وثایقی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان